Gå til innhold

Hjelp til strømregning, bare for de som har bostøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører ingen som  snakker om det. Jeg synes det er rart at det kun er de med bostøtte som skal få hjelp til de skyhøye strømregningene. 
Når selv ikke en med minstesats uførepensjon, eller pensjonist med laveste utbetaling har rett på bostøtte. 

Hva med studenter?

Hva med lavtlønnede familier som bruker mye strøm fordi de har barn osv...?

Hvordan skal en person med 15000-16 000 i mnd greie en strømregning som er mellom 2-3 ganger høyere enn normalt?

Og hvorfor skal noen som fra før har en høyere utbetaling få hjelp, og ikke de som har mindre? Nå snakker jeg om de som fremdeles får bostøtte som henger igjen etter overgangen til ny reform.

Hvorfor er det ingen politikere som våkner og ser på forskjellene, ser at de må forandre strategi? 

Hva mener dere andre?

Anonymkode: b1e0e...3ed

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer det fint med uføre. Har ikke folk økonomisk sans synes jeg de fortjener å slite.

Anonymkode: 68fef...2ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer det fint med uføre. Har ikke folk økonomisk sans synes jeg de fortjener å slite.

Det var et merkelig svar, når strømprisene er opp mot 3 ganger så høye i år som i fjor. Det vil si at strømregningen kan bli på mellom 6-8 tusen og mer i det verste vintermånedene hvis dette fortsetter. 

Bra for deg at du kan bruke så mye penger på strøm, men det kan ikke alle.

Ts

• Liker 16
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så siden du klarer det fint, så mener du alle andre også burde det? Har det slått deg at det finnes forhold hos andre som ikke er hos deg? Nevner medisinutgifter, barn/antall barn, hvor i landet man bor påvirker boligpriser og strømpriser, kommunale avgifter varierer fra sted til sted, osv osv.

Rimelig trangsynt kommentar.

Enig med TS, regelverket er noe firkantet og snodig på dette området. Vi skrur opp prisene og legger på avgifter, og hvem blir mest skadelidende? Ikke stortingspolitikere eller andre i samfunnet som tjener godt i hvert fall.

Anonymkode: ba4f4...2ff

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var et merkelig svar, når strømprisene er opp mot 3 ganger så høye i år som i fjor. Det vil si at strømregningen kan bli på mellom 6-8 tusen og mer i det verste vintermånedene hvis dette fortsetter. 

Bra for deg at du kan bruke så mye penger på strøm, men det kan ikke alle.

Ts

Problemet løses ved at en setter inn et fast beløp hver mnd på en strømkonto. Man må bare innbille seg at strømmen koster et fast beløp. f.eks 2000 i md, som med et tv-abb. Dette har jeg gjort i åresvis og det står 53000 der nå.

Funker fjell. Dessverre har folk ikke utnyttet de lave prisene vi har hatt, men spunnet opp pengene på annet.

Bor i leilighet, men har også mulighet til å fyre med ved. Jeg har 40 sekker i boden.

Anonymkode: 0aa80...3d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, disse har ikke tatt høyde for dårligere tider.

Anonymkode: 0aa80...3d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så flaks for deg at du får uføretrygd da. Da lever du jo godt. Studenter får bare rundt 9000kr i mnd, noe som er mye mindre. 

Anonymkode: 2ec9e...8d8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kanskje vi betaler for mye til uføre..?? :)

Du får penger av alle arbeidene folk- i form av skatt som de betaler, og når mange av dem sliter med å få endene til og møtes, så er det lite sympati?  Godt at det ikke var litt provoserende...

Endret av Mooza
  • Liker 9
Skrevet

Ja, kanskje vi kan fjerne uføretrygden for uempatiske mennesker og... Har man ikke arbeidsevne så fortjener man å slite... 

Anonymkode: 4f132...29e

• Liker 2
Skrevet

Alle kan vel i utgangspunktet få hjelp med strømregningen, men da må du nok dokumetere at det er et reellt behov, litt som sosialhjelp. Har du sparepenger, fond eller dyre eiendeler så må de nesten ryke først, og det skulle bare mangle.

Anonymkode: d1663...d31

• Liker 1
Skrevet
Mooza skrev (10 minutter siden):

Du får penger av alle arbeidene folk- i form av skatt som de betaler

Alle skattepengene fra 750.000 skattebetalere går bare med til å betale ut uføretrygd hvert år. Tallet er sterkt økende.

Så det er ikke småpenger denne trygdefesten krever.

• Liker 4
Skrevet

Nå synker prisene igjen, så satser på at det ikke blir så ille 

• Liker 2
Skrevet

Det jeg synes er rart at det finnes så mange nordmenn som automatisk forventer at staten (dvs. i praksis deres medborgere) skal betale dem mer penger fordi strømmen er dyr i to mnd. 

Anonymkode: 93d2a...739

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er å begynne i feil ende. Det er prisen som er problemet, og det er politikernes ansvar. Strømprisen burde ikke kunne bli så høy i utgangspunktet, man får heller sørge for en mer fornuftig og forutsigbar pris og spare seg for ekstra byråkrati.

Anonymkode: 54870...0dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg synes er rart at det finnes så mange nordmenn som automatisk forventer at staten (dvs. i praksis deres medborgere) skal betale dem mer penger fordi strømmen er dyr i to mnd. 

Anonymkode: 93d2a...739

Hvorfor tror du at det finnes så mange som forventer hjelp til strømregningen. Jeg selv om de fleste andre som synes strømmen er for dyr, ønsker vel heller at det blir gjort noe med de høye strømregningene fremfor å gi noen få hjelp.

Skrevet

Syns det er en uting at folk forventer at staten skal dekke alt mulig for dem fordi de ikke evner å tilpasse forbruk etter inntekt. Dette er hvorfor man har sparekontoer eller rett og slett lar være å bruke strøm. Kle på deg, droppe å tømme varmtvannstanken i en dusj, dropp klesvask og skru av lys frem til strømmen er billigere (som ifg nyhetene skjer fra midnatt). Ta litt ansvar for eget liv og ikke sutre over at staten ikke gir deg enda mer penger. 

Anonymkode: b6e9d...078

• Liker 5
Skrevet

Strømprisene er ikke unormalt høye, og enig med over her. Sett inn et fast beløp som går i +

Anonymkode: 10e45...5fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svak økonomi og tegner fastpris avtale hver vår/sommer, da er strømregningen nogenlunde stabil hele året.

Andre ønsker 170 øre på vinteren, og lav strømpris på sommeren, slik er ikke forbruket mitt, så ligger fast på ca 40øre hele året. 

Anonymkode: ef94b...efb

Skrevet

Man må jo også ta skikkelig grep om strømforbruket sitt. 

I september har strømmen vært rekorddyr. Jeg og samboer har tatt skikkelig grep. Null varme på inne. Fyring eller ullgenser om det blir kaldt. Skrur av lys. Bruker airfryeren fremfor stekeovnen om det er mulig. Vasker klær og tromlernår strømmen er på det billigste. Bruker tibber for full oversikt og laveste priser. 

Det er helt tydelig at vi har hatt mye å gå på, ettersom september har så langt blitt den måneden dette året hvor vi har brukt minst strøm. Så regningen ble egentlig ganske normal. 

Anonymkode: e1f83...c23

Skrevet

Det var vel ikke annet å forvente av KG. Når resten av Norge skriker opp om høye strømpriser, folk er fortvilet og redde så sitter KG folkene helt rolig og mener det er helt ok. 
Strømprisene er ikke høye, folk må klare seg selv og ikke forvente hjelp. Bare tull å være redd nå osv.

En merkelig verden her inne. Hvor ts alltid skal kritiseres uansett hva som diskuteres. 

Vel, jeg klarer strømregningen, men trodde det gikk an å ha en diskusjon rundt dette med tiltak. 
 Vel i natt var strømmen billig, nå er den på vei opp igjen. Men det spiller jo ingen rolle her inne.

Ts

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...