Gå til innhold

Sjokoladebryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nokon som har tips til bilder eller oppskrifter?

Er det forresten nokon som veit kor ein kan få tak i stilige kaketoppar?

Endret av veslo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne må jeg følge med på. Er nemlig veldig fan av sjokoladekaker ;)

Skrevet (endret)

Vi hadde sjokoladebryllupskake.

Den så ut som en vanlig bryllupskake i tre etasjer, men var altså en nydelig sjokoladekake med sjokoladekrem på utsiden også var den overstrødd med skarpt røde marsipanroser. Kjempefint til den mørke sjokoladekremen.

Den var nydelig på alle måter. Ble faktisk oppspist... på tross av et kakebord av sunnmørske dimensjoner.

Har dessverre ikke digitale bilder...

Vi bestilte den hos en lokal konditor. Og hun ble kjempeglad for å få prøve seg på noe annet enn de evindelige marsipankakene. ;)

Konditoriet solgte for øvrig kaketopper. Vi kjøpte veldig stilren en i porselen.

Endret av :-) anna
Skrevet

Får en lekker kake Arwen!!! Hva måtte dere betale for den? Så jo helt himmelsk god ut :Nikke:

Skrevet

Husker ikke hva vi betalte jeg :overrasket: rundt 3000 tror jeg. Den var vanvittig god, og enda finere en på bildet.

Vi valgte også å ikke ha kaketopp - har ikke helt sansen. :)

Skrevet

Hvis du vil ha mørk kake kan du jo gjøre som Arwen, men ingen problem å få en hvit finish heller!

Kan trekkes med hvit sjokoladepasta, fondant eller marsipan!

Egentlig kan du få akkuratt hva du måtte ønske, hvis konditoren gidder å være litt kreativ.

Her kan du se noen eksempler... http://home.c2i.net/tmengelsen/bryllups.htm

Og hvis du vil drømme litt.... sjekk denne siden.... http://www.colettescakes.com

Skrevet

Takk for linker summer25 :klem: Kjempefine kaker!!!! (Fikk ikke lyst på kake nå ;) )

Skrevet

På www.cacas.no finner du forskjellige kaketopper iallfall. :)

Skrevet

Åh...No vart eg kakesjuk gitt!!! Tusen takk for tips alle sammen!!! Kaka dykkar var jo bare heilt nyydeleg Arwen!!! :)

leela; du skriv at du laga kaka sjølv, kor fekk du tak i kakefatet?

Skrevet

De selger slike på glassmagasinet i Oslo hvertfall, i underetasjen.

Skrevet
Åh...No vart eg kakesjuk gitt!!! Tusen takk for tips alle sammen!!! Kaka dykkar var jo bare heilt nyydeleg Arwen!!! :)

leela; du skriv at du laga kaka sjølv, kor fekk du tak i kakefatet?

Jeg lånte stativet av mammas tante. Men hvis du ikke har noen å låne av, kan det hende du får leie et av et konditori? Hvis ikke du vil kjøpe da.

Vi sparte iallefall noen tusen på å bake selv :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tips Koldbruna!!!

GLEDAR meg til kakeval altså!! :)

Skrevet

fan nr 1 her av sjokolade kaker men det ble til slutt at vi bestemte oss 3 kaker og hoved kaken ble en slags "boston kake" kjempe fornøyd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...