AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Hei. Når er det skadelig for fosteret, å jobbe slik: stress, tunge løft, lange arbeidsøkter, manglende pausemuligheter ol. Fra hvilken uke? Anonymkode: 7ac14...717
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Alt er relativt. Hva er tunge løft, hva er stress, hva er lange arbeidsøkter, hva er manglende pause muligheter? Tunge løft er i utgangsøunktet ikke farlig for fosteret, men mor. Stress som er farlig for fosteret er ekstremt stress, ikke slikt du er greit vant med fra før. Lange arbeidsøkter er vel ikke å anbefale akkurat, med mindre pause mulighetene står til lags, men hvor er det du jobber hvor du er pliktig til å jobbe lenger enn ordinær arbeidsdag veldig ofte? Dette bør i så fall være en enkel tilretteleggingssak. Anonymkode: 2c8c5...44c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Helt fra fra første uke Prat med jordmor eller lege om hvilke tilretteleggelser som må gjøres, så kan de skrive søknad på svangerskapspenger for deg som du tar med til arbeidsgiver Anonymkode: 4d93a...199
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Okei. Fint noen svarte mest sannsynlig vil jeg få svangerskaps penger eventuelt bli flyttet til et annet sted. Jeg lurte bare på fra når, kan dette være aktuelt Anonymkode: 7ac14...717
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg fikk vel fra uke 8 ellernoe, stresset påvirket meg i så stor grad at jeg fikk høyt blodtrykk og hodet hang ikke med i det hele tatt. Jordmor prøvde først å foreslå noe tilrettelegging, men måtte endre søknaden til å unngå alle stressrelaterte arbeidsoppgaver, som jo er hele arbeidsdagen,(sykepleier på korttidsavdeling). Anonymkode: 6ffc0...5a2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei. Fint noen svarte mest sannsynlig vil jeg få svangerskaps penger eventuelt bli flyttet til et annet sted. Jeg lurte bare på fra når, kan dette være aktuelt Anonymkode: 7ac14...717 Om arbeidsplassen er til risiko for fosteret kan du få det så fort du blir gravid, mener jeg. Anonymkode: 2c8c5...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå