AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Hei. Jeg er en 19 år gammel jente som står oppi en litt vanskelig dilemma for tiden. Jeg er nemlig i et langdistanseforhold med kjæresten min som bor i et annet land, (ikke i europa). VI har vært sammen litt over 3 år da vi møttes i dette landet når jeg var der på ferien med moren min for 3 år siden. Vi ble godt kjent og begynte å snakke sammen hver dag over nett når jeg dro tilbake til Norge. Mamma var ikke så frelst av dette forholdet, men er mere støttende nå. Jeg har fortalt litt om kjæresten min til bestemoren min som bor i utlandet, hun hadde ikke så mye å si men tenkte at det kanskje ikke er så seriøst pga langdistanse, noe som ikke stemmer. Nå i sommer dro jeg til kjæresten min, og vi hadde ikke mulighet til å se hverandre på nesten 3 år på grunn av vanskelige omstendigheter. Jeg fortalte det kun til mine venner, mamma og stefaren min. Fortalte ingenting til bestemor fordi vi ikke har et supergodt forhold, men det er fordi hun bor i et annet land og vi hadde veldig lite kontakt kun via mamma til hun fikk seg en smart-telefon (nå snakker vi litt mer). Likevel lurer jeg på om jeg burde fortelle henne eller ikke at jeg skal dra til han neste uke, fordi jeg vil hun skal forstå at vi elsker hverandre og at det er seriøst - selv om kjæresten min og flere av vennene mine mener at jeg ikke er nødt til å fortelle noen ting pga min relasjon til henne samt at hun heller ikke har spurt noe. Jeg tenker over dette, men er usikker. Kanskje skal jeg prøve å få mamma til å snakke med henne, men face 2 face siden hun skal dra og besøke min bestemor i utlandet straks. Likevel mener mamma også at det er best å være forsiktig med bestemor fordi hun er en veldig bekymringsfull person, hun er ganske gammel og blir lett fylt av angst og bekymring osv. Mamma sier det ikke er så bra for hennes helse at hun skal bekymre seg over at jeg skal dra så langt, men på den andre siden ønsker jeg og kjæresten min og fortsette livet sammen, og jeg føler det blir et større sjokk senere dersom jeg forteller at jeg skal flytte til han? Hva burde jeg gjøre?? Anonymkode: e365d...20d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg ville ikke følt at jeg skyldte besteforeldrene mine å fortelle noe sånt i det hele tatt. Nå har ikke jeg heller hatt noe særlig godt forhold til mine besteforeldre, men hun bor jo langt vekk og du sier dere ikke har så bra forhold. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så fryktelig mye 😬😂 Anonymkode: e2c18...186 7
Guppy88 Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Dere har vært sammen i 3 år, og det er 3 år siden dere møttes sist? Jeg er redd du har satt livet ditt på vent i 3 år. Tror du han har gjort det samme? En tenåringsgutt som har vært seksuelt avstående i tre år mens kjæresten bor i et annet land? På din aldre er forelskelse en helt ekstrem følelse. Men her er jeg redd den holder deg tilbake. Å fortelle eller ikke fortelle bestemor drukner bort som helt uviktig for meg her, i forhold til sakens kjerne. 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Guppy88 skrev (Akkurat nå): Dere har vært sammen i 3 år, og det er 3 år siden dere møttes sist? Jeg er redd du har satt livet ditt på vent i 3 år. Tror du han har gjort det samme? En tenåringsgutt som har vært seksuelt avstående i tre år mens kjæresten bor i et annet land? På din aldre er forelskelse en helt ekstrem følelse. Men her er jeg redd den holder deg tilbake. Å fortelle eller ikke fortelle bestemor drukner bort som helt uviktig for meg her, i forhold til sakens kjerne. Vi har møttes i sommer og han er noen år eldre enn meg, samt at det ikke er normalt å ligge rundt i hans hjemland. Så for meg er det ingen bekymring. ts Anonymkode: e365d...20d 1
Hactar Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Nei, jeg ville ikke gått inn for å fortelle bestemor om denne reisen. Men den distanserte relasjonen bestemor og du har, er det ikke så farlig hvor seriøst hun tror forholdet er, og ikke sikkert denne turen uansett vil overbevise henne om seriøsiteten. Jeg ville tatt hensyn til bestemors helse, og ikke påført henne bekymring unødvendig. Skulle du flytte til ham på sikt, så må jo bestemor forholde seg til det til den tid. Men tror ikke det er mye å vinne på at hun «venner seg til tanken» allerede nå. Endret 2. oktober 2021 av Hactar 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Hactar skrev (Akkurat nå): Nei, jeg ville ikke gått inn for å fortelle bestemor om denne reisen. Men den distanserte relasjonen dere har, er det ikke så farlig hvor seriøst hun tror forholdet er, og ikke sikkert denne turen uansett vil overbevise henne om seriøsiteten. Jeg ville tatt hensyn til bestemors helse, og ikke påført henne bekymring unødvendig. Skulle du flytte til ham på sikt, så må jo bestemor forholde seg til det til den tid. Men tror ikke det er mye å vinne på at hun «venner seg til tanken» allerede nå. ok, tusen takk for gode råd Jeg håper det kommer til å ordne seg hilsen ts Anonymkode: e365d...20d 1
Guppy88 Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har møttes i sommer og han er noen år eldre enn meg, samt at det ikke er normalt å ligge rundt i hans hjemland. Så for meg er det ingen bekymring. ts Anonymkode: e365d...20d Jeg kjenner deg ikke engang, og jeg er bekymret for deg. 1. Du blokkerer potensielle kjærester for en mann du har møtt to ganger på tre år. 2. Når du skriver at det ikke er normalt å ligge rundt i hans land, så er ikke det et av våre naboland eller vanlige ferieland (bortsett fra kanskje typ Egypt?) Jeg er bekymret for den tydelig enorme kulturforskjellen og det kvinnesynet som da følger med. 3. Jeg er bekymret for at du som 19 år reiser alene til dette landet, og til noen du egentlig ikke kjenner (jeg vet at det føles som at dere kjenner hverandre bedre enn noen) Endret 2. oktober 2021 av Guppy88 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Guppy88 skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner deg ikke engang, og jeg er bekymret for deg. 1. Du blokkerer potensielle kjærester for en mann du har møtt to ganger på tre år. 2. Når du skriver at det ikke er normalt å ligge rundt i hans land, så er ikke det et av våre naboland eller vanlige ferieland (bortsett fra kanskje typ Egypt?) Jeg er bekymret for den tydelig enorme kulturforskjellen og det kvinnesynet som da følger med. 3. Jeg er bekymret for at du som 19 år reiser alene til dette landet, og til noen du egentlig ikke kjenner (jeg vet at det føles som at dere kjenner hverandre bedre enn noen) Du trenger ikke å bekymre deg for meg, jeg har vært med han 3 ganger totalt. Og bodde med han 2 uker denne sommeren - og reiste alene. Vi er trygge på hverandre og elsker hverandre Anonymkode: e365d...20d 1
Guppy88 Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke å bekymre deg for meg, jeg har vært med han 3 ganger totalt. Og bodde med han 2 uker denne sommeren - og reiste alene. Vi er trygge på hverandre og elsker hverandre Anonymkode: e365d...20d Huff, jeg blir bare mer bekymret for deg. Tre møter på tre år er ganske lite (du ser det selv?), jeg håper du forstår at det er mange sider ved ham som du antakelig ikke har sett enda. Vær i allefall sunt kritisk til at han kan være en annen enn den du har sett, og forholdet deres kan være noe annet enn det du tror. Jeg håper det går bra med DEG videre. 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 Kan skjønne at mamma ikke vil bekymre bestemor, for dette høres helt vilt ut. Du har truffet han 3 ganger, og «elsker» han. Anonymkode: fd583...061 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan skjønne at mamma ikke vil bekymre bestemor, for dette høres helt vilt ut. Du har truffet han 3 ganger, og «elsker» han. Anonymkode: fd583...061 Hva er galt med det? Vi har snakket sammen hver dag i over 3 år, tenk på det. Det er mange mennesker i et langdistanseforhold som gifter seg osv, så du burde ikke dømme noen for dette. ts Anonymkode: e365d...20d 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg tror de fleste over 25 har tvil om forholdet. Men det betyr ikke at du skal droppe det. Vi er i tvil fordi vi har opplevd hvordan kjærlighet i den alderen definitivt ruster. Så reis og opplev ting, tiden for det er nå for deg Anonymkode: f1066...ea1 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi har møttes i sommer og han er noen år eldre enn meg, samt at det ikke er normalt å ligge rundt i hans hjemland. Så for meg er det ingen bekymring. ts Anonymkode: e365d...20d Det er ikke et eneste land på denne jord hvor ingen er utro/ligger rundt. Anonymkode: 9ecad...b81 4
Perelandra Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 Tråden er ryddet for krenkende innhold og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #15 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg forstår ikke riktig hvorfor du skal involvere bestemor i dette forholdet ditt? Hvorfor skulle det bli et «sjokk» dersom du skulle flytte dit, når din bestemor ikke engang bor i samme land som deg i utgangspunktet? Anonymkode: 5ed55...f13 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 Guppy88 skrev (11 timer siden): Jeg kjenner deg ikke engang, og jeg er bekymret for deg. 1. Du blokkerer potensielle kjærester for en mann du har møtt to ganger på tre år. 2. Når du skriver at det ikke er normalt å ligge rundt i hans land, så er ikke det et av våre naboland eller vanlige ferieland (bortsett fra kanskje typ Egypt?) Jeg er bekymret for den tydelig enorme kulturforskjellen og det kvinnesynet som da følger med. 3. Jeg er bekymret for at du som 19 år reiser alene til dette landet, og til noen du egentlig ikke kjenner (jeg vet at det føles som at dere kjenner hverandre bedre enn noen) Men herregud, skjerp deg. Du avsporer. Anonymkode: 04719...697
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke et eneste land på denne jord hvor ingen er utro/ligger rundt. Anonymkode: 9ecad...b81 For å ligge rundt trenger man seksuelt tilgjengelige kvinner. Det er faktisk ikke alle kulturer dette finnes. Få navla di ut av Norge. Anonymkode: 04719...697 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #18 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å ligge rundt trenger man seksuelt tilgjengelige kvinner. Det er faktisk ikke alle kulturer dette finnes. Få navla di ut av Norge. Anonymkode: 04719...697 Landet haråpenbart turister, ihverfall. Anonymkode: 91280...fb3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #19 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Landet haråpenbart turister, ihverfall. Anonymkode: 91280...fb3 Jenta var med til morens hjemland. Du skjønner ingenting... Anonymkode: 04719...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå