Gå til innhold

Tidleg å sende ut invitasjonar 4 mnd før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst å sende ut invitasjonane til bryllupet vårt 14. februar.... :hjerte:

Men skal ikkje gifte oss før 24. juni då... Syns de det er tidleg å sende ut over 4 månadar før? Invitasjonane skal lagast i juleferien, så det er ikkje noko styr frå vår side..

Dersom vi sender ut den 14. februar, når kan det vere passande med ein svarfrist?

Videoannonse
Annonse
Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi har varslet de som vet de fort kan komme til å bli bedt om datoen for bryllupet. Så sender vi ut invitasjonene en gang rundt påske vil jeg tro og med kort svarfrist (hvis ikke kan man fort "glemme" å svare hvis det er lenge til fristen...)

Slik tenker vi da, men er åpne for andre innspill om det er noen som har erfaringer de vil dele... ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe å sende de ut litt tidlig - jeg liker selv å vite om sånt lenge på forhånd. Vi sendte ut tidlig selv, men det var mest fordi vi skulle gifte oss i utlandet, så folk trengte tid til å planlegge og eventuelt bestille billetter.

Ville kanskje hatt svarfrist 1. mai.

Skrevet

Vi har sendt ut slike sett-av-datoen-kort også då, det gjorde vi eitt år før bryllupet, men vi har liksom litt lyst til å sende ut invitasjonane på ein dato som betyr noko for oss....

Er det for tidleg å ha svarfrist den 19. april, forresten? (For det er også ein viktig dato for oss..... ;))

Skrevet

Har dere sendt ut "sett av datoen"-kort synes jeg det er for tidlig med fire måneder før.

Skrevet
Har dere sendt ut "sett av datoen"-kort synes jeg det er for tidlig med fire måneder før.

Hmmmfr..... :( Kvifor? (Syns det er sååå vanskeleg å vente, har lyst til å sende ut invitasjonane nooo...)

Skrevet

Hehe...

For deg er det SÅ stort at du skal gifte deg, for oss andre er det "sånn passe stort".. Om du skjønner? Mener ikke deg personlig, men brudepar vs. gjester liksom... Gjester gleder seg også og synes det er stas, men det "vanlige" er vel å sende ut invitasjonene to-tre måneder før hvis man har sendt info tidligere, derfor synes jeg det er tidlig.

Min personglie mening, men jeg hadde jo såklart ikke syntes det var teit eller noe om jeg fikk innbydelsen så tidlig som du sier. Kanskje bare litt uvant..

Skrevet

Du skriver at dere av en eller annen grunn har sendt ut varsel om når bryllupet deres skal være ett år før. Hva er vitsen med å sende ut invitasjonen i så god tid da? Dette har kanskje tatt av litt?

Skrevet

Hmm.. Å seie at det har "tatt av" er vel å ta litt i, tenker eg.. For det har ikje det altså.. Og eg skjønner kva du meiner med at bryllupet vårt ikkje er sååå stort for alle andre, Grooo... Men eg forstår liksom ikkje at det skal vere noko problem å vere ute i god tid med diverse... Men eg forstår kva de meiner... Men så er det den datoen då.... Hmm.. Vanskeleg dette...

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor disse datoene er viktige? Hva får dere liksom ut av å poste brevene akkurat da? Kan dere ikke heller finne på noe annet spesielt på disse datoene?

Synes det var litt tidlig. Spesielt når dere har sendt ut sett av datoen-kort. Man vil vel ikke virke "masete" heller?

Skrevet

Hvis du har lyst til og sende de ut i februar, så sender du de ut i februar. ;)

Men hva med og sende de ut på den andre datoen i stedet? 19. april?

Siden dere allerede har sendt sett-av-datoen-kort, så vet jo gjestene allerede om datoen. :icon_smile:

Som Ainas sier, så hadde nok en invitasjonen mottatt såpass lenge i forveien, gått raskt i glemmeboka... ;)

Skrevet

Hmm.. Det var jo eit alternativ @lfa! Takk for tips! Må tenke litt på dette trur eg.....

Skrevet (endret)

Jeg er enig med de andre jeg Veslo. Når du har sendt ut STD-kort blir det kanskje å virke litt masete på gjestene hvis du sender ut invitasjoner så tidlig, og spesielt hvis du har kort svarfrist.

Når det gjelder svarfristen, så ville jeg heller valgt en dato som er lettere å huske. 19. spril betyr nok mye for dere, men ingenting for gjestene deres. Jeg ville synes det var vanskelig å huske på den datoen, i forhold til f. eks. 1. mai (som jeg kanskje ville valgt med den bryllupsdatoen)

Synes forøvrig at @lfas forslag var smart. Hvis du vil sende ut invitasjoner på en dato som betyr noe, hvorfor ikke 19. april? Selv om det kanskje blir i korteste laget hvis man skal ha s.u. 1. mai...

Vi gifter oss 1. juli, og jeg regner med invitasjonene går ut i midten av april en gang. De fleste vet om bryllupet, og datoen, og trenger ikke beskjed så utrolig lenge på forhånd. Og i og med at du har laget STD-kort vet vel alle gjestene deres om datoen....? ;)

Endret av ~Tone~
Skrevet
:sur:  :roll:

Hvorfor spør du om råd her inne når du ikke tåler å bli motsagt?
Gjest Gjest_Isa_*
Skrevet

Hi, hi, hvorfor kan du ikke vente med å sende ut invitasjonene? Det er jo litt koselig. Og hvis dere har så lyst til å sende dem ut 14.februar så gjør det. Hvis noen av gjestene synes det er litt tidlige, så spiller det jo ingen rolle, egentlig. Du vet jo at det er litt tidlig, ikke sant? Og det er vel ikke det at du ikke tåler kritikk, men man søker jo iblant støtte for det man gjør, spesielt hvis man har en anelse om at det er andre avgjørelser som kanskje ville vært bedre. Og noen her inne sa at en invitasjon man mottar så lang tid i forveien gjerne går raskt i glemmeboka - og det kan du jo ta som et lite tegn på at du kan sende ut invitasjoner slik at folk ikke glemmer denne "sett-av-datoen" du sendte ut ;) I midten av februar er det da bare litt over 4 måneder til bryllupet, og det må da være en fin tid å sende ut invitasjonene på. Det må være det her "sett-av-datoen"-greiene som gjør at folk reagerer?

Skrevet

Syns det er greit at du sender ut invittene dine såpass tidlig, det gjør jo ingen ting. Men svarfrist 19. april er alt for tidlig. Noen vet kanskje ikke så tidlig om de kan komme mens andre plutselig kan bli forhindret i å komme.

Poengen med svarfrist er jo at du vil vite mest mulig nøyaktig hvor mange som kommer men med så lang svarfrist så tror jeg det kommer til å bli mye frem og tilbake med antallet. Vi hadde svarfrist 1 mnd før bryllupet og på den mnd var det mye som skjedde med antallet på gjestelisten. Dette er noe de aller fleste erfarer tror jeg :)

Skrevet

Vi kommer til å sende ut invitasjonene våre tidlig, senest i starten av april, og vi gifter oss ikke før 21.juli. Men det er fordi vi gifter oss midt i fellesferien og vet at flere av de som kommer er avhengige av å vite i god tid med tanke på fri fra jobben osv.

Vi hadde ikke sendt ut så tidlig om vi hadde sendt ut save the date-kort, men det er jo opp til dere når dere vil sende ut invitasjonene.

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke at de som blir inviterte vil se så nøye på om invitasjonene er stemplet den 14. eller den 37. februar ;) (37. står med vilje, altså, hehe)

Skrevet

Jeg fikk invitasjon i januar fra noen som giftet seg 30. juli. Synes det bare var hyggelig, jeg fikk god tid til å glede meg! Hvem er det som reagerer på noe slikt da? "Øyh, denne kommer jo alt for tidlig?!" :teit kjerringstemme:

Skrevet

Send den når du vil du!

Svarfrist senest en mnd før bryllupet. Du kan ha den noe tidligere - men ikke altfor tidlig heller - max 2 mener å jeg da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...