Gjest Gratinara Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Nå skal heksene som ble dømt for trolldom og hekseri endelig få sin rettferdighet.. Ingeborg Økset Knutsdatter, sønnen og hennes søster ble dømt til døden og brent levende for å drive med trolldom i 1625. Endelig skal de få sin rettferdighet tilbake. Hadde den tids hekser allerede kunnskaper om medisin, vitenskap osv? https://www.nrk.no/innlandet/jostein-loken-i-elden-advokatfirma-vil-frikjenne-kvinner-som-ble-utsatt-for-heksebrenning-i-elverum-1.15672058
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Vi skal være glad for hekesejaktene! Tenkt hvordan verden hadde vært hvis alle disse heksene ikke hadde blitt tatt? Anonymkode: d9702...7db
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 bare han ikke frikjenner exen min så er jeg happy. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 15 minutter siden, Gratinara said: Nå skal heksene som ble dømt for trolldom og hekseri endelig få sin rettferdighet.. Ingeborg Økset Knutsdatter, sønnen og hennes søster ble dømt til døden og brent levende for å drive med trolldom i 1625. Endelig skal de få sin rettferdighet tilbake. Vil ikke si at de får sin rettferdighet. De er jo like døde uansett hvor mye de blir frikjent. Det er heller ingen som tror de er ekte hekser så ettermælet blir heller ikke endret av en frikjennelse. Anonymkode: 50d40...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Hvem blir de neste? Islamister? Anonymkode: 8ec45...66c
solmåneogstjerner Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Skjønner ikke helt poenget. Alle vet jo at dette var en urett som ble begått. Og han snakker om etterkommerne, altså det er 400 år siden, etterkommerne er jo ikke berørt av dette. Det er jo 15 generasjoner siden! Jeg synes det er interessant med slekten bakover i tid, bl a vet jeg at deler av min slekt ble fredløse og derfor flyktet. Men jeg forventer da ikke noen unnskyldning/oppreisning på vegne av dem for noe som skjedde for mange hundre år siden! Det er jo ikke noe som plager oss nå. Jeg skjønner ikke vitsen. Som sagt: alle er jo enige om at heksejakten er noe som var feil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå