Gå til innhold

Tybring Gjedde skal sitte ved siden av en dame med hijab de neste fire årene på stortinget

Anbefalte innlegg

Gjest Gratinara
Skrevet

Første dame med hijab på stortinget Marian Hussein skal nå sitte ved siden av Tybring gjedde de neste 4 årene på stortinget..  https://www.tv2.no/nyheter/14265227/ Fantastisk anledning for å berike hverandres horisont og tilføre hverandre kunnskap og nye synspunkt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så komisk at man skulle trodd det var planlagt å sette de ved siden av hverandre. 

• Liker 31
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Anbefaler å lese kommentarene til nyhetsoppslaget på fb.  Folk er veldig negative til religiøse symboler på stortinget.  

Gjest Gratinara
Skrevet
Blitz21 skrev (29 minutter siden):

Det er så komisk at man skulle trodd det var planlagt å sette de ved siden av hverandre. 

Fantastisk! Blir glad inni meg og tenker at de har mye å lære av hverandre på en positiv måte

Gjest Gratinara
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (25 minutter siden):

Anbefaler å lese kommentarene til nyhetsoppslaget på fb.  Folk er veldig negative til religiøse symboler på stortinget.  

Da kan vel Listhaug slutte å gå med korset sitt også da, henge det igjen på stumtjeneren i gangen hjemme.. mens hun tar sin stille fader vår før hun lister seg inn på stortinget... Det korset kommer vel ikke gjennom metalldetektoren uansett, kan jo brukes som slagvåpen i ytterste konsekvens...

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (7 timer siden):

Nei, ikke «folk».  Forslag til omskriving:

«Anbefaler å lese kommentarene til nyhetsoppslaget på fb. Det er noen få enkeltpersoner der som bruker nesten all sin tid til å spre feilinformasjon og konspirasjonsteorier om muslimer, og de er helt forutsigbart negative til symboler på Stortinget så lenge det ikke er symboler de selv bruker». 

• Liker 27
Skrevet
Blitz21 skrev (7 timer siden):

Dette kommer nok til å bli gøy, ja. 😄

Jeg mener, de to der hadde passet som hovedpersoner i en romantisk komedie 😁

• Liker 3
Gjest havrekaffe
Skrevet

Merkelig at ingen ser betenkeligheter med at religion og politikk blandes på den måten. Sharia, homofobi og likestilling i en uspiselig coctail.

Skrevet

Altså jeg liker ikke Hijab noe særlig selv, men det er et valg folk tar. Tybring Gjedde må bare innfinne seg med dette. 

• Liker 8
Skrevet

Håper han ber henne ta den av seg. Hadde vært morsomt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes i alle fall det er feil å forby hijab, eller trakassere folk som går med det. Det samme gjelder kristendom. Man må gjerne kritisere kristendommen og gjøre narr av den. Grensen går ved å trakassere enkeltpersoner som ikke selv iniviterer til diskusjon.

Jeg tror forresten ikke Tybryng Gjedde vil ha noe problemer med å sitte ved siden av noen med hijab. Jeg tror ikke han er den type rasist.

• Liker 8
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Mardrøm skrev (52 minutter siden):

«Anbefaler å lese kommentarene til nyhetsoppslaget på fb. Det er noen få enkeltpersoner der som bruker nesten all sin tid til å spre feilinformasjon og konspirasjonsteorier om muslimer, og de er helt forutsigbart negative til symboler på Stortinget så lenge det ikke er symboler de selv bruker». 

Hva er deres oppgave på stortinget da?  Misjonering eller politikk? Hva er hensikten med symbolene? Store og iøynefallende symboler kan ta oppmerksomheten bort fra politikken.

Gjest havrekaffe
Skrevet
1 hour ago, Mardrøm said:

Du gjør det samme som det du anklager Hvemsomhelst for bare med motsatt fortegn.

Skrevet
Matssats skrev (1 time siden):

Håper han ber henne ta den av seg. Hadde vært morsomt.

Hvorfor ikke by ett par lapper😁

Skrevet

Er det ikke dette som kalles karma? 😄 

• Liker 7
Skrevet

Herlig!😁Lurer på hvor mange kr han tilbyr henne for å ta den av?

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

En hijab på stortinget vil av mange oppfattes som propaganda for den religiøse politikk som undertrykker, dreper og jager folket på flukt fra deres hjemland, og derfor som et hån av menneskene i det landet som har tatt dem imot, og kvinnene som er tilbake i hjemlandet.

Endret av Hvemsomhelst
Gjest Alterego666
Skrevet

Dette kommer til å gå bra. De er stortingsrepresentanter, og kommer til å respektere hverandre og Stortingets verdighet.

Stortinget er ikke kommentarfeltet i Dagbladet.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 timer siden):

Hva er deres oppgave på stortinget da?  Misjonering eller politikk? Hva er hensikten med symbolene? Store og iøynefallende symboler kan ta oppmerksomheten bort fra politikken.

Der er jeg enig med deg. Et lite halskjede eller et bønnekjede feks er mye mindre prangende. 

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, Gratinara said:

Første dame med hijab på stortinget Marian Hussein

DET var på tide! Kanskje folk blir mindre fordomsfulle til kvinner som selv velger og bruke hijab👏🏽👍🏽 Veldig god nyhet. Nå ble jeg glad!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...