Gå til innhold

Barn som begynner å tisse på seg om natten en stund etter bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på snart 5 år, han har vært treig med å slutte med nattbleier (sluttet med dagbleie da han var 2,5 år). Det har gått litt frem og tilbake, men det har gått bra en lengre periode nå (2 mnd). Nå tisser han i sengen hver natt igjen. Og det er vask av sengetøy og dyner/puter hele tiden. Noen som har opplevd lignende og som har tips? Hva kan være årsaken til en lengre tids opphold til at det skjer hver eneste natt? Han våkner som regel når det blir vått og roper om at det er vått i sengen. 

Anonymkode: 12b5d...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problemet her.. vi har gått tilbake til nattbleie, men selv med dobbel bleie tisser han seg ut. Tips jeg har fått er:

- begrens væske før leggetid (denne syns jeg er vanskelig da han alltid liker å drikke mye når han spiser, som meg)

- dobbel bleie (funker for så vidt dårlig her😅)

- ta han med på do for å tisse før dere legger dere (gjør sånn at set hvert fall ikke er så mye tiss i sengen)

Sender en oppmuntrende klem til deg fra en annen mor som akkurat har fått lagt en gutt til å sove igjen etter uhell❤️

Anonymkode: 33617...687

Skrevet

Vet om foreldre som vekker for tissing før de legger seg selv

Anonymkode: 783c7...fe6

• Liker 1
Skrevet

Jeg vekker ikke, men bærer fra senga til doen og tilbake igjen før vi voksne sovner. Fungerer bra det... 

Anonymkode: 712eb...f4f

Skrevet

Vår startet etter en uvi som ikke ble oppdaget med det samme.. Legen sa også at det kunne være et symptom på melkeallergi men fant ikke tegn til det på test. 

Anonymkode: 660f2...a8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vår startet etter en uvi som ikke ble oppdaget med det samme.. Legen sa også at det kunne være et symptom på melkeallergi men fant ikke tegn til det på test. 

Anonymkode: 660f2...a8f

Hva da symptom på melkeallergi? Hvorfor det??

Anonymkode: 783c7...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...