Gå til innhold

Tredemølle og form

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en kvinne på 42 år som nylig har begynt å trene. I dag løp jeg 4 km på 30 min på tredemølle. Hva sier om formen min nå i starten? Greit å vite litt hva jeg har å gå ut i fra, da jeg ikke har så mye peiling enda.

Anonymkode: 6fde2...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er en kvinne på 42 år som nylig har begynt å trene. I dag løp jeg 4 km på 30 min på tredemølle. Hva sier om formen min nå i starten? Greit å vite litt hva jeg har å gå ut i fra, da jeg ikke har så mye peiling enda.

Hadde forresten ikke klart så mye mer, og ble ganske svett. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvor du er når du starter. Formen vil komme seg raskt om du trener jevnlig fremover. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (Akkurat nå):

Det spiller ingen rolle hvor du er når du starter. Formen vil komme seg raskt om du trener jevnlig fremover. 

Neida, men tenkte bare det er greit å vite litt hvordan man ligger an i starten i forhold til mål fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en veldig god start dersom du faktisk løp disse 4 km sammenhengende som nybegynner. Mange som starter med løping klarer bare noen hundre meter. Så da har du et veldig godt grunnlag, spes. med tanke på alder. Lykke til videre 🙂

Anonymkode: 98200...c88

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er bra🤗Jeg har nettopp begynt å gå/jogge/løpe på tredemølle også. Brukte 42 minutter på 5 km sist. Gangen før på 45 minutter. Låg på 6,5/10,5 og 11. Målet mitt er å klare 5 km på 30 minutter. Satser på å få det til før jul🤗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne på 42 og løper 4 km på mølle på ca 18 minutter. Men jeg har løpt i 1 1/2 år. Er du helt i startfasen med kondisjonstrening vil jeg si du ligger godt an. Å i det hele tatt løpe 4 km uten å måtte gå som nybegynner er bra!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns løping på tredemølle er fryktelig lett. Men har nettopp byttet fra å løpe ute til inne. Er det virkelig så stor forskjell? 

Anonymkode: e8a46...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns løping på tredemølle er fryktelig lett. Men har nettopp byttet fra å løpe ute til inne. Er det virkelig så stor forskjell? 

Du kan øke hellingen på møllen. Øk til 2-3. 

Anonymkode: fb64c...bcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan øke hellingen på møllen. Øk til 2-3. 

Jaja, har den på 2,5 i oppvarming. Fortsatt mye lettere enn skogsvei etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjølvsagt ikkje veldig raskt og langt, men det kan ein heller ikkje vente for ein nybyrjar. Håper du har det kjekt med treninga, og at du får dei resultata du håper på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaja, har den på 2,5 i oppvarming. Fortsatt mye lettere enn skogsvei etc. 

Øk litt mer da vel. Skogsvei er også tyngre enn asfalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 21.42):

Heldig du som byttet den veien. Jeg brukte bare mølla det første halvåret etter jeg begynte å løpe. Men meldte meg ut av treningssenteret og måtte løpe ute. Fikk sjokk over hvor mye tyngre det var. Og ble støl på andre måter av å løpe ute. Men nå elsker jeg det. Det er mer motiverende å løpe i naturen, selv om det er tyngre enn mølla. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Heldig du som byttet den veien. Jeg brukte bare mølla det første halvåret etter jeg begynte å løpe. Men meldte meg ut av treningssenteret og måtte løpe ute. Fikk sjokk over hvor mye tyngre det var. Og ble støl på andre måter av å løpe ute. Men nå elsker jeg det. Det er mer motiverende å løpe i naturen, selv om det er tyngre enn mølla. 

Ja, ser den 😅 Må passe meg litt for å bli eplekjekk, skal jo tilbake til skogen igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 21.42):

Jeg er helt motsatt! Løping på mølle er hat og kun noe jeg gjør som oppvarming før styrketrening eller fordi det er for dårlig vær (snø eller is) til å løpe ute. Ute kan jeg løpe lenge og fort uten problemer, på mølle føler jeg meg i dårlig form og kjeder meg grusomt før det har gått 5 minutter. Om noen dager skal jeg løpe et terrengløp som vil ta meg ca 2 timer, det gleder jeg meg veldig til. Men jeg vil heller trekke tenner enn å løpe 2 timer på mølle. 

Anonymkode: 516e3...4c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...