Gå til innhold

Savner du kassettspillere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg.

38FA5FD1-F24B-4E6F-975E-4541AA0C1DB9.jpeg

Anonymkode: d355e...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for jeg har tatt vare på min :nigo:

Gjest Raptuza
Skrevet

Nei. Spotify & Youtube er ypperlig for sånne som meg

Skrevet

Jeg har da fortsatt kasettspiller - og en stor kasse med kassetter, inkludert et hundretalls opptakskassetter som avslører musikksmaken min fra ca 1990 til 2003... :fnise: 

• Liker 2
Skrevet

Kasettspillere har da ikke utgått. Det produseres fortsatt musikk på kasetter (f.eks Girl in Red). Leste en artikkel for en god stund siden, om at det hadde blitt "in" igjen.

Men jeg har en vinylavspiller, bruker den sjeldent. Jeg hører på musikk på Spotify, så kobler jeg den til Marshall høyttaleren min.

Anonymkode: ec640...e95

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Nei, egentlig ikke. Jeg synes de egentlig bare var irriterende. De ble fort ødelagte synes jeg og irriterende når den spydde ut båndet. 

Det eneste som var gøy og som jeg ikke synes blir det samme igjen er det å ta opp ting. Det var et eller annet med det å sitte og vente på at akkurat den sangen skulle komme sånn at jeg kunne ta den opp eller ta opp teite ting med venninner eller søsken. Sikkert bare en nostalgigreie. 

Jeg har platespiller, men ville ikke hatt kassettspiller igjen. 

Endret av TheCatLady
Skrevet

har selvfølgelig kassettspiller i bilen

last ned (13).jpg

Skrevet

Savner dem litt. Walkmanen var skikkelig praktisk og kul. Selv om lyden var dårlig.

Nå gis det forresten ut en del musikk på kassett igjen, også (stort sett metallband av typen som ikke tar skade av primitiv og grumsete lyd😉😆).

Skrevet

Har fortsatt mine 3 ulike spillere og én million kassetter fra gjennom 40 år.  Brukes regelmessig.

Anonymkode: 98a53...f3a

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner stemningen av å sitte klar med fingeren på rec-knappen. Gleden da jeg fikk opptak av favorittsangen.

Er forstsatt en del sanger der jeg husker hvordan de ble avbrutt av radioverten, eller der jeg var litt tidlig/sen på å trykke rec. 

Husker også walkman, der jeg måtte høre sanger jeg var lei av, for det kostet så mye batteri å spole til neste. 

Men alt i alt: Spotify, sonos og iPhone = ❤️

Anonymkode: a33e0...15a

Skrevet

Nope. Kjedelig å måtte spole. Savner ikke VHS heller. 

Vinyl er mye bedre. 😍

Skrevet

Jeg savner kassettspiller fordi jeg har opptakskasetter fra barndommen jeg gjerne skulle hørt igjen. Opptak av meg og min venninne som fnisete tiåringer, opptatt av folk som nå ikke lever lenger. ❤️

Anonymkode: d442e...801

• Liker 1
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Vinyl er mye bedre. 😍

Liker kassetter men ELSKER all vinylen min.   😃

Anonymkode: 98a53...f3a

Skrevet

Nei. Er jævla glad alt dette fysiske styret med musikk forsvant. Mobil, spotify, itunes og andre plattformer, cast😍.

Anonymkode: 4fadf...ee3

Skrevet

Nei, men savner fortiden litt, for da hadde vi glede av det vi hadde OG hadde fremtidens fremskritt å se frem til. 
Det kan da vel ikke bli noe bedre og lett tilgjengelig musikk enn via spotify nå vel? :) 

• Liker 1
Skrevet
On 10/2/2021 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Jeg savner kassettspiller fordi jeg har opptakskasetter fra barndommen jeg gjerne skulle hørt igjen. Opptak av meg og min venninne som fnisete tiåringer, opptatt av folk som nå ikke lever lenger. ❤️

Anonymkode: d442e...801

Kjøp en slik eller tilsvarende. https://www.24hshop.no/lyd-bilde/lyd-bilde-ovrig/kassettband-til-usb-fremtidssikre-dine-gamle-kassetter Selv har jeg ikke savnet dem ett sekund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...