AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 For første gang skal en god venninne av meg (og hennes to barn) fra hjemplassen min, komme å besøke meg og familien min. De kommer fredag kveld og blir til søndag formiddag. Det var hun som spurte om de kunne ta turen, for noen måneder siden, og både jeg og barna har gledet oss masse. Mine to er jevngamle med hennes to og de er veldig gode venner, iom vi er mye sammen når vi er på besøk på hjemplassen. I går ringte venninna mi og spurte hva slags planer jeg hadde laget for lørdagen når de kommer. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde planlagt enda og jeg hadde tenkt vi kunne snakke om det sammen! Så sier hun at hun hadde snakket med ei hun studerte med, som bor i samme by som meg - og at hun hadde blitt invitert bort dit på lørdagen. Så hun og barna kom til å dra dit. Jeg ble ganske overraska, og litt fornærma for å si det rett ut! Er det tåpelig å forvente at når vi kun har én hel dag sammen, så skal man tilbringe den med de man er på besøk hos? Eller er jeg egoistisk og teit? Jeg sa som sant var at spesielt den ene dattera mi kom til å bli skuffa fordi hun gleder seg veldig til å være med hennes datter. Var kanskje teit av meg. Hun sa de har jo formiddagen sammen. Klarer ikke helt se det fra utsiden, så hjelp meg gjerne med det. Anonymkode: 568ed...a52 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Skikkelig uhøflig av venninna di! Jeg hadde blitt såra Anonymkode: 359bf...e9b 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Helt innafor å si fra! Jeg synes det er dårlig gjort av venninnen din. Håper du forteller henne akkurat hvordan det får deg til å føle deg. Anonymkode: 77eaf...d5a 7
Sola de Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For første gang skal en god venninne av meg (og hennes to barn) fra hjemplassen min, komme å besøke meg og familien min. De kommer fredag kveld og blir til søndag formiddag. Det var hun som spurte om de kunne ta turen, for noen måneder siden, og både jeg og barna har gledet oss masse. Mine to er jevngamle med hennes to og de er veldig gode venner, iom vi er mye sammen når vi er på besøk på hjemplassen. I går ringte venninna mi og spurte hva slags planer jeg hadde laget for lørdagen når de kommer. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde planlagt enda og jeg hadde tenkt vi kunne snakke om det sammen! Så sier hun at hun hadde snakket med ei hun studerte med, som bor i samme by som meg - og at hun hadde blitt invitert bort dit på lørdagen. Så hun og barna kom til å dra dit. Jeg ble ganske overraska, og litt fornærma for å si det rett ut! Er det tåpelig å forvente at når vi kun har én hel dag sammen, så skal man tilbringe den med de man er på besøk hos? Eller er jeg egoistisk og teit? Jeg sa som sant var at spesielt den ene dattera mi kom til å bli skuffa fordi hun gleder seg veldig til å være med hennes datter. Var kanskje teit av meg. Hun sa de har jo formiddagen sammen. Klarer ikke helt se det fra utsiden, så hjelp meg gjerne med det. Anonymkode: 568ed...a52 Hun kommer fredag kveld og drar søndag formiddag og har planer med andre for lørdag. Er det kun for å bo gratis hun kommer til dere da? Frekt. 17
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis det er slik at hun kun har én full dag, og dermed ønsker å dele den opp på de to venninnene hun har i den aktuelle byen, så kan jeg forstå det. Hun kunne kanskje ha lagt det fram på en annen måte, men det høres jo ut som om hun spurte deg om eventuelle planer først, slik at hun dermed tenkte å ta hensyn til hva enn du hadde planlagt. Når hun skjønte at det var åpent, så hun at det ville bli mulig å dele opp for å få truffet alle hun er glad i. Hvor mange timer får du med henne, og hvor mange timer blir hun hos den andre venninna? Anonymkode: 5db1c...d33 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Enig med deg. Syns det var skuffende av venninna di Anonymkode: 5b1b8...061 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er slik at hun kun har én full dag, og dermed ønsker å dele den opp på de to venninnene hun har i den aktuelle byen, så kan jeg forstå det. Hun kunne kanskje ha lagt det fram på en annen måte, men det høres jo ut som om hun spurte deg om eventuelle planer først, slik at hun dermed tenkte å ta hensyn til hva enn du hadde planlagt. Når hun skjønte at det var åpent, så hun at det ville bli mulig å dele opp for å få truffet alle hun er glad i. Hvor mange timer får du med henne, og hvor mange timer blir hun hos den andre venninna? Anonymkode: 5db1c...d33 Uenig. Da får hun heller ta en tur til denne andre venninnen senere. Dette er bare slemt. Skal hun spise frokost og få full oppvartning av ts og reise til venninne 2 på kvelden? Ikke ok. Anonymkode: 77eaf...d5a 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Tenker at et par timer hadde vært ok, men ikke store deler av tiden. Anonymkode: 92fae...71a 5
minister-mio Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Enig med deg, du er bare gratis hotel liksom. 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg tenker ikke som dere andre jeg… synes det er fint å få besøkt hun andre venninna også. Skal hun bare si til hun andre at «ja jeg er her hele helgen men vi kan ikke ses i det hele tatt for jeg skal henge 24/7 med de jeg bor hos»… Når det er sagt burde det vært avklart for flere uker siden slik at også du og din familie kunne planlegge ut fra det da. Så det var litt keitete av besøket… Anonymkode: 1f58c...d17 6
Hmmmmmm Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Hun burde ha booket hotell, og heller besøkt de forskjellige folkene hun ville. Ikke latt deg vente på henne, slik at dere kan få lagt dere lørdag kveld. Meget frekt 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Frekt ja. Sånt gjør man ikke. Hun burde ha vett på å invitere deg og barna med, i det minste, at dere gjør det sammen. Hun er sånn pose og sekk-type. En litt bedre løsning er at dere alle samles hos deg lørdagen. Blir fortsatt ikke den kvelden du hadde tenkt deg, men da har du regien selv, og barna kan ikke bli altfor skuffa. Anonymkode: 50a32...7fe 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 Tja.. selv synes jeg det er godt med et lite avbrekk fra besøk som også overnatter, så om det er 2-3 timer hadde jeg ikke reagert. Kan også se for meg at dette ikke er noe hun har tatt initiativ til selv. Hun har vel gjerne nevnt det til venninna si, som så har invitert. Da er det ganske sært å svare at tiden er 100% reservert til deg. Anonymkode: 72e2e...857 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Dette er ikke vanlig folkeskikk. Hvis hun skal treffe studievenninna, tenker jeg det kunne vært å møtes for en rask kaffe på søndagen, etter å ha. konferert med deg. For helgebesøk er jo lørdagen hoveddagen man har, og veldig rart å dra på besøk til noen andre på ettermiddagen/ kvelden. Det sagt, nå har hun jo planlagt, så vet ikke om det er noe sjakktrekk å påpeke det. Selv om hun har gjort feil, vil du få henne til å føle seg dårlig, hun assosierer det med deg, og forholdet mellom dere kan bli dårligere… Anonymkode: ec81a...774
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): hvis besøket skal besøke noen andre i ett par timer, så får dere vel fremdeles resten av lørdagen sammen? I tillegg til hele søndagen... Anonymkode: 0277a...8bb Ikke hele søndagen, hun drar søndag formiddag. Anonymkode: 26084...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå