Gå til innhold

Gode bilputer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å skifte ut beltestol med bilspute. Mulig jeg blir sett negativt på, men det er uansett vårt valg for våre barn. 

Opplever at puter på jula og biltema lunner hard plastikk med en tynn skumgummi opp før trekket. Det kan da ikke være så godt å kjøre langturer med?

Hvit kjøpes det mest komfortable bilputene? 

Anonymkode: 3861b...d5c

Skrevet

Kommer veldig an på barnet. Sover barnet enda i bilen? Da er det lurt med beltestol for å gi riktig belteføring. Kommer også an på størrelse og alder på barnet, skjelettet til en 10 åring tåler feks mer enn en 8 åring. 

Jobben til puter er kun å sikre riktig belteføring fordi barnet er for lavt, så hvilken du velger er ikke så viktig. Jeg opplever dog det samme som deg, ikke alle som har så god komfort for langturer. 

Anonymkode: 24dc8...689

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer veldig an på barnet. Sover barnet enda i bilen? Da er det lurt med beltestol for å gi riktig belteføring. Kommer også an på størrelse og alder på barnet, skjelettet til en 10 åring tåler feks mer enn en 8 åring. 

Jobben til puter er kun å sikre riktig belteføring fordi barnet er for lavt, så hvilken du velger er ikke så viktig. Jeg opplever dog det samme som deg, ikke alle som har så god komfort for langturer. 

Glemte å skrive at vi dro til butikken for å kjenne og prøve, men er jo ikke store utvalget. Valgte den dyreste hos Barnas Hus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnet er 9 år, sover sjelden på bilturer,  men det hender. Er 148 cm lang og 35 kg-mwn uansett er jo skjelettet 9 år og ikke 12 år, så det tåler mindre........

Anonymkode: 3861b...d5c

Skrevet

Utenom komfort kanskje (om en gang det) er det absolutt ingen forskjell på bilputer, eneste funksjonen de har er å gi bedre belteføring. 

Anonymkode: e3c99...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...