Gå til innhold

Opplevd utradisjonell julefeiring på hurtigruten eller hotell ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mange år hatt eit ynskje om å ta julefeiringa  på Hurtigruten eller på hotell.   Har ikkje full oversikt hvor mye penger vi bruker igjenomsnittleg hvert  år til julefeiringa, inkl. baking av julemenn, kaker o.s.v.  Barna er   forlengst komt inn i voksenalderen, og ifjor var vi 5 voksne  person (familie ) rundt bordet  på Juleaften.  Vi brukte vel igjennomsnittleg kr. 2000-3000 pr. hode i julegaver, og  vil anslå eit  matbudsjettet låg   på omlag kr. 5.000.  Voksne folk kjøper vel stort sett det dei ønsker sjølve, og  det ender ofte opp med at ein kjøper ting, og tang de har fra før, og gavene ender opp som husefyll, og bytting v gaver etc. 

Mor er det som  har stått  for det meste av matlaginga ettersom  øvrige medl.av familien ikkje er så kokekyndige.  Forbredelser til julemiddagen begynner tidleg julaften, og først omlag 19 tida på julekvelden er desserten inntatt,og oppvaksen gjordt. Mor har  tatt  seg av kokingen, men sjølvsagt får hun støtte,  og hjelp til  oppvask, og rydding. 

Har du /dere tatt julefeiringa på hotell eller hurtigruten, og ga det mersmak ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min pleide å ta oss med på hotell i jula, husker vi feiret noen julaftener på badehoteller i Danmark også. Det var veldig hyggelig, men jeg har selv ikke noe behov for å gjøre dette som voksen. 

Anonymkode: 1818b...ea3

Skrevet

Første år uten bara etter skillsmisse feiret jeg på Høyfjellshotell. Det var utrolig koselig. Gjør det gjerne igjen. 

Anonymkode: c45ff...0e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg som voksen ville blitt skuffet om jeg ikke fikk gaver til jul fordi familien ville feire på hotell.. (og hurtigruta? hvorfor på en båt?) Jeg synes en del av det koslige ved julen er å være hjemme hos foreldrene mine. Ville heller at de laget enklere julemat om det var økonomien det sto på. 

Anonymkode: bb014...e25

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg som voksen ville blitt skuffet om jeg ikke fikk gaver til jul fordi familien ville feire på hotell.. (og hurtigruta? hvorfor på en båt?) Jeg synes en del av det koslige ved julen er å være hjemme hos foreldrene mine. Ville heller at de laget enklere julemat om det var økonomien det sto på. 

Du som voksen, burde kanskje tenke på at foreldre med voksne barn kanskje vil slappe av i jula. Ikke bare lage mat og rydde og vaske.

Anonymkode: bcabe...8ca

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du som voksen ville blitt skuffet om du ikke fikk gaver på julaften fordi foreldrene dine ville feire på sin egen måte? Ta deg sammen! 

Anonymkode: 88e5e...c95

• Liker 2
Skrevet

Vi har feiret jul på hotell, det var koselig. Noen ganger feirer vi litt utradisjonell jul, og det synes vi er flotte opplevelser. 

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 8.51):

Du som voksen, burde kanskje tenke på at foreldre med voksne barn kanskje vil slappe av i jula. Ikke bare lage mat og rydde og vaske.

Anonymkode: bcabe...8ca

Vet at mange både enslige, og par tilbringer julen ombord på hurtigruten, og gjitt mersmak.  Det m.a. for å kunne  få gå å sette seg til dekka bord, og bare "nyte måltidene" utan tanke på oppvasken, matlagingen, tilbredelsene, rydding   m.m.

Da barna var små /mindre var det sjølvsagt heilt utenkeleg, og Julen var årets høgdpunkt for barna.  Vi har alle voksne vert barn engang, vet hvilke forventninger vi hadde til julekvelden.  

Skrevet

Noen som har greie på hva prisnivået er på slike feiringer? Jeg kunne godt feiret jul på hotell eller likn, vi har også vurdert Åpen Jul i regi av kirke/frivillighetssentral og da gjerne som hjelpere. Problemet er at vi har hund å ta oss av og vi har ennå ikke funnet noe sted hvor det er både julefeiring og tillat med hund (På rommet under middag selvfølgelig). Vi har ikke noen til å passe hunden og kennel er uaktuelt da vi ønsker reise langt for å komme til en og den er stengt i jula for alle hunder utenom de "faste" hundene de har for eiere som jobber offshore ol.

Anonymkode: 14195...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...