AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Hei! Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gå frem med husbanken og/eller startlån. Jeg er alene med en gutt på barneskolen og er gravid (ikke planlagt, men det ble bare sånn). Jeg er ungfør og dessverre ikke hatt mulighet til å spare til meg egenkapital pga utfordringer tidlig i livet. Har hatt en ganske trøblete oppvekst, men tok meg vekk fra min egen mor og far som femtenåring og siden klart meg selv! derfor har jeg ikke helt klart å spare penger til egenkapital og med leieprisene i dag (her jeg bor iallfall), så er de relativt drøye og drøyere blir de vel. Er det noen som vet hvilke kriterier som stilles ved en søknad i husbanken og/eller startlån? Hvordan går jeg evt frem? På forhånd takk for svar 😄 Anonymkode: 03069...e8e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Da jeg kjøpte for flere år siden, fikk jeg lån til «egenkapital» i Husbanken, og resten av lånet fikk jeg i vanlig bank. Gikk først til min egen bank, som guidet meg gjennom prosessen med Husbanken. Husker at det var ganske enkelt og greit - banken var på min side og hjalp meg med alt. Dette er ca åtte år siden, så ting kan jo ha forandret seg 🙂 Anonymkode: d62bc...051 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Det varierer fra kommune til kommune. Her jeg bor aksepterer ikke banken startlån/egenkap fra husbanken om ikke en har veldig høy inntekt. Noen kommuner kan også fullfinansiere boliger. Anonymkode: 10b8b...980 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå