Gå til innhold

Kan sinne og kontrollbehov være psykisk vold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og far til barna mine har et enormt behov for kontroll og har til tider vært forferdelig sinna (for hardhendt, høyrøstet, gjør seg «stor»)

er dette psykisk vold?

Anonymkode: 57de5...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være noen slags tvangstanker han har? 

Anonymkode: 87503...824

Skrevet

Tror det er fra hans egen oppvekst, foreldrene hans er enormt perfeksjonister, er aldri fornøyd, alltid noe å utsette

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen og far til barna mine har et enormt behov for kontroll og har til tider vært forferdelig sinna (for hardhendt, høyrøstet, gjør seg «stor»)

er dette psykisk vold?

Selvfølgelig er det vold, kom deg unna med ungene.

• Liker 2
Skrevet

Selv om han har hatt en traumatisk barndom og whatever, så er det fortsatt ikke akseptabelt det han driver på med, mot deg! Ja, det er vold! 

Anonymkode: f27bc...735

• Liker 1
Skrevet

At han er hardhendt mot deg er selvsagt vold, ja. Regner med at du får vondt. Og at oppførselen du skriver om her skremmer deg. Og så spiller det ingen rolle om du kaller det psykisk vold eller ikke. Du trenger ikke å leve i et slikt forhold.

Anonymkode: 3c989...673

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er dette psykisk vold?

Jeg tror man skal være foriktig med å kalle alt man ikke liker for «vold», men hvis fyren både er sykelig kontrollerende og har aggresjonsproblemer, bør du jo gjøre det slutt.

Anonymkode: c8ca8...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...