AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg har jobbet et sted i noen måneder, og stresser mye om dagen. Miljøet er veldig bra, problemet er bare at det er så lavt tempo. Jeg har ikke nok oppgaver og har sagt fra at jeg ønsker mer flere ganger. Det har dog ikke skjedd noe, blir bare lovet fremtidige prosjekter. Det kan virke som flere på arbeidsplassen har relativt rolige dager. Den er en ansatt på min avdeling som er komplett overflødig. Denne personen bare surrer og finner på prosjekter som er helt unødvendige og lever i sin egen verden.. Alikevell virker leder kjempe fornøyd. Jeg var veldig kort i min forrige jobb pga dårlig arbeidsmiljø, og kjenner at jeg vegrer meg for å ha enda et kortvarig forhold på cven.. Det skremmer meg også å måtte bytte jobb enda en gang, har jo ingen garanti for at neste arbeidsplass er en bedre match. Jeg tenker at jeg burde holde ut minst et år, da det ofte tar tid å få oppgaver i ny jobb. Er bare kjempe redd for at det ikke skal endre seg. Jeg har stor arbeidskapasitet og jobber nok raskere enn gjennomsnittet. Noen tips, råd, tanker? Anonymkode: 37947...411
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Du stresser mye om dagen, fordi det ikke er nok å gjøre på jobben? Sikker på at du jobber raskere enn gjennomsnittet? Anonymkode: eccd3...11d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg er i starten av karrieren og har en løs plan om å bytte jobb hvert 2. eller 3. år. Ofte nok til at jeg får prøvd litt forskjellig og kan forhandle meg opp i lønn, men sjeldent nok til at det ikke ser rart ut og teller negativt på CVen. Anonymkode: d7941...d41
Rucula Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 hvis du har et kort forhold på cven fra før ville jeg forsøkt å bli i denne jobben i 2 år.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Nå vet ikke jeg hva du jobber med. Men hva med å ta initiativ selv, til nye prosjekter/oppgaver/forbedringer. Istedenfor å sitte og vente på å få dem. Når jeg leser jobbsøknader tenker jeg det er negativt om man har byttet jobb for ofte. Anonymkode: eccd3...11d
Ginny Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis miljøet er bra ville jeg blitt der en god stund og brukt den ledige tiden på nettkurs/bøker/lære og utvikle mer. Ingenting er verre enn en jobb med dårlig miljø. Generelt vil jeg si at man bør bytte jobb når man enten ikke får noe ut av den, i form av lønn, faglig utbytte, eller godt miljø. Helst bør man ha minst to av de tre 😛
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Du stresser mye om dagen, fordi det ikke er nok å gjøre på jobben? Sikker på at du jobber raskere enn gjennomsnittet? Anonymkode: eccd3...11d Mente at jeg stresser med at det er lite å gjøre. Føler meg veldig udugelig og lite nyttig når det er sånn, og det skaper mye stress hos meg. Anonymkode: 37947...411
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nå vet ikke jeg hva du jobber med. Men hva med å ta initiativ selv, til nye prosjekter/oppgaver/forbedringer. Istedenfor å sitte og vente på å få dem. Når jeg leser jobbsøknader tenker jeg det er negativt om man har byttet jobb for ofte. Anonymkode: eccd3...11d Har tatt ganske mye initiativ, men tingene man kan gjør uten penger og et budsjett er stort sett allerede gjort. Mange av prosjektene man starter på blir ofte stoppet veldig fort. Anonymkode: 37947...411
C8H10N4O2 Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Hva slags arbeidsplass har helt overflødige, lønna ansatte? 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Siden du var kort tid i forrige jobb, bør du være lenger i denne. Arbeidsgiver forstår at en kan en jobb der en er i en kort periode, men det er verre med to jobber på rad der en er i kort tid. Anonymkode: e6d51...54a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Bruk den ekstra tida på å lese deg opp på nye områder som kan være nyttig for deg i jobben? Anonymkode: 7bf1f...164 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk den ekstra tida på å lese deg opp på nye områder som kan være nyttig for deg i jobben? Anonymkode: 7bf1f...164 Ja, jeg prøver på det. Jobber med veldig mange spesialister på sine felt, mens jeg mer er litt potet som gjør alt ekstra arbeid og har generell utdannelse. Opplever derfor ofte at ting blir gitt til «eksperten», så det føles litt forgjeves å prøve å bli flinkere når jeg aldri vil være like god som dem uansett. Anonymkode: 37947...411
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Hva er du ansatt for å gjøre? Bransje? Anonymkode: eccd3...11d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Synes ikke det skal være problem å bytte jobb så lenge jobben ikke står til forvetningene. Uansett kan det ta tid å få ny jobb. Du kan alltids prøve å søke jobber og se det an. Anonymkode: 79261...e7d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 Er det demokrati på jobben, eller er det sjefen som bestemmer som i et diktatur? Hvis det ikke er demokrati så skylder du ikke jobben noenting. Anonymkode: 3d077...dca
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er det demokrati på jobben, eller er det sjefen som bestemmer som i et diktatur? Hvis det ikke er demokrati så skylder du ikke jobben noenting. Anonymkode: 3d077...dca Det er veldig demokratisk, ofte alt for mange involverte på små ting, slik at ting ikke kommer noen vei. Ledelsen følger generelt lite med på hva ansatte gjør ila en dag. Anonymkode: 37947...411
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis jeg skal svare på spørsmålet i tittelen, vil jeg si at man bør være tre år i en jobb før man bytter. Og så sier man vel at man bør bytte jobb innen syv år. Anonymkode: f3260...597
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 On 10/1/2021 at 10:19 PM, AnonymBruker said: Hva er du ansatt for å gjøre? Bransje? Anonymkode: eccd3...11d Bransje innen for utdanning, ansatt for å være prosjektstøtte, admin oppgaver etc (har økonomi/admin utdannelse) Anonymkode: 37947...411
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 Det varierer jo veldig hvor lenge man bør bli, og det er veldig viktig å trives! Selv har jeg hatt to jobber i min 20-årige arbeidskarriere, fordi jeg har det veldig fint på jobb (byttet kom pga. tilbud om en enda bedre stilling jeg bare måtte ta). Anonymkode: 4bff6...295
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 On 10/1/2021 at 9:54 PM, AnonymBruker said: Mente at jeg stresser med at det er lite å gjøre. Føler meg veldig udugelig og lite nyttig når det er sånn, og det skaper mye stress hos meg. Anonymkode: 37947...411 Tja, tenker at akkurat dette er jo et slags problem du selv har skapt. De har jo ansatt deg og sjefen er fornøyd ergo er du ikke unyttig Alle jobber har ikke like mye arbeid. Forsøk å senke skuldrene litt og tenk at du kan ha et rolig år eller to her før du ser etter noe mer utfordrende. Ikke fokuser så mye på at du må være produktiv hele tiden. Forsøk gjerne å bruke dødtid på noe fornuftig ikke-jobb om du klarer Sjekk eventuelt om det er noen verv eller liknende du kan ta på deg på jobb (se gjerne ut over avdelingen din) som gir deg litt mer å gjøre + litt mer på CVn. Jeg ville gladelig byttet mot deg, vet det er kjedelig i lengden å ha lite å gjøre på jobb, men har jobbet nå i flere år med for mye å gjøre og DET er stressende og tærer på... Anonymkode: 9ccdc...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå