Gå til innhold

Har ikke sett barnebarnet på 7 hele uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til barnebarnet mitt har flyttet til en annen by. Hun har ikke vært her på 7 uker da hun syns det er utrivelig å komme på besøk her og hun syns jeg som menneske er utrivelig sier hun. Er det noe jeg kan gjøre? Sønnen min drar til henne for samvær.

Anonymkode: f4ffa...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Du kan vel prøve å være litt mer trivelig, da. 

Anonymkode: 53299...41a

• Liker 35
Skrevet

Hvor langt har hun flyttet ? Hvorfor syntes hun du er utrivelig?

Anonymkode: 5da47...4eb

Skrevet

Så lenge faren drar dit for samvær er det ikke så mye å gjøre. Etter hvert vil han vel få med seg ungen hjem og kan komme på besøk til deg. 

• Liker 7
Skrevet

Moren min har ikke sett barna mine på sikkert 7 uker hun heller. Hun er utrivelig. Kanskje mer enn 7 uker også.. Sa hun måtte skjerpe seg - og det klarer hun ikke

Anonymkode: 6b97b...133

• Liker 3
Skrevet

Du kan dra sammen med sønnen dit for å besøke barnet?

Altså, uansett hvordan godt/dårlig forholdet til ex-svigerdatter måtte være - hun har jo selvfølgelig ingen plikt til å reise dit du bor.

Det er i hovedsak faren - din sønn - sitt ansvar at barnet får beholde kontakten med hans side av familien, innenfor hans samværstid.

At du ikke dette selv, men heller ligger urettferdig kritikk på din ex-svigerdatter for noe som ikke er hennes ansvar, vel, du høres jo ikke særlig trivelig ut…?

Snakk med sønnen din, om hvordan dere kan fikse dette. 

Anonymkode: 7afa1...682

• Liker 12
Skrevet

Herregud for et grusomt kvinnemenneske🥵 Jeg er mamma selv og tanken på at besteforeldrene ikke skulle hatt kontakt med sitt eget barnebarn er helt grusom! Jeg ser hvor mye glede de har av hverandre ❤️ Hun har sikkert flyttet til en annen by bare på faen..🤷‍♀️🥵

Anonymkode: 53418...e2d

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke så uvanlig å ikke se barnebarnet på 7 uker? Jeg har foreldrene mine i en annen landsdel så vi ses eventuelt bare i ferier, sånn hadde jeg det med mine besteforeldre også.

Hvis du har lyst å ta en større del i livet til barnebarnet ditt får du jo bare bli triveligere og dra på besøk da.

Anonymkode: b1516...864

• Liker 7
Skrevet

Dette er vel ikke unormalt, og du kan jo ikke forvente at hun skal reise til deg? Hva om du og sønnen din tar en tur sammen en dag han skal ha samvær? Hvor gammelt er barnebarnet?

Anonymkode: 0319f...fa9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud for et grusomt kvinnemenneske🥵 Jeg er mamma selv og tanken på at besteforeldrene ikke skulle hatt kontakt med sitt eget barnebarn er helt grusom! Jeg ser hvor mye glede de har av hverandre ❤️ Hun har sikkert flyttet til en annen by bare på faen..🤷‍♀️🥵

Lol

Anonymkode: d0a8a...111

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du opplever at et menneske ikke behandler deg bra eller barnet ditt riktig så trekker man seg unna for å beskytte seg og barnet. Ikke alle har A4 besteforeldre og noen ganger har enkelte barn det bedre uten. 

Anonymkode: 8c2d7...d40

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha fy faen ass 😂 du lever i rosabobleland

Skrevet

Faren min har ikke sett barnebarna sine på over 7 måneder han, enda han er skikkelig trivelig. Bor på en annen kant av landet bare.

Jeg ser ikke problemet. Skjønner at du savner ungen, men er da helt normalt å ikke se barnebarna så ofte…

Men hvorfor blir du ikke med sønnen sin neste gang han skal ha samvær? Eller synes han også at du er utrivelig?

Anonymkode: 18181...f11

• Liker 4
Skrevet

Min mor har ikke sett barnebarnet sitt på over 7 år. Hun er også et såkalt utrivelig menneske. 

Men nei, du har ingen juridiske krav til samvær med et barnebarn. Det er kun dersom din sønn dør ar du kan ha krav på det. Så vær forsiktig med hva du ønsker deg. 

Anonymkode: ea684...9a4

• Liker 1
Skrevet

Her har ikke bestemor sett barnebarna sine(mine barn, hun ser de andre daglig) på flere måneder og hun bor fem minutter unna. Tror nok noen bare er sånn 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e8af1...f0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herlighet... 😄 

Tenker at folk som regel har gode grunner for å minimere kontakt med sine foreldre og eventuelt besteforeldrene til barna. Hvis sønnen til ts ønsker kontakt mellom barnebarn og bestemor så må han ordne opp i det når han har samvær.

Dessuten så er ofte de fleste positive til kontakt mellom besteforeldre og barnebarn så lene besteforeldrene er oppegående, spiller sjelden noen rolle om barnefar og barnemor er sammen eller ikke. Men man må kunne oppføre seg.

• Liker 2
Skrevet

Her har ikke besteforeldre sett sitt eneste barnebarn på måneder.
De er noen utrivelige mennesker som jeg virkelig ikke går overens med, og de går ikke overens med sin sønn, så da ser de ikke barnet da.
Jeg har travle dager med jobb, barnehage og min familie og orker ikke utsette meg for mennesker som verken er bra for meg eller barnet. 
Når far heller ikke gidder ha kontakt med dem så burde de jo skjønne at det er de som er problemet, men neida, her trues det med å melde til barnevernet da de ikke får treffe barnebarnet sitt.

Jeg strakk meg veldig langt, lenge, for at barnet mitt skulle ha kontakt med sine besteforeldre på farssiden, men når de verken respekterer meg eller hører på meg, men tror de kjenner barnet mitt bedre enn meg fordi de har oppdratt 3 barn selv, da orker jeg bare ikke mer til slutt. Nå lar jeg far få ansvaret for sin familie.

Så hva med å ta inn over seg at man bli sett på som utrivelig og kanskje forsøke å gjøre noe med det?
Stort sett så er det ikke fordi barnemor ønsker å være slem, men fordi alle har en grense over hva de orker å utsette seg for.

Anonymkode: 15055...c7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Moren til barnebarnet mitt har flyttet til en annen by. Hun har ikke vært her på 7 uker da hun syns det er utrivelig å komme på besøk her og hun syns jeg som menneske er utrivelig sier hun. Er det noe jeg kan gjøre? Sønnen min drar til henne for samvær.

Anonymkode: f4ffa...397

Bor ved siden av svigers. Har gått like lenge her. De bare bryr seg ikke 🤷‍♂️

Anonymkode: 770be...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...