AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Hei! Samboeren min og jeg har vært sammen i ca 2 år og nylig flyttet sammen. Han er en sosial type, men er bare med på noe han vil selv og er komfortabel med. I begynnelsen av forholdet dro vi mye ut med venner, festet, sosiale lag osv. de siste månedene vil han veldig sjelden være med på noe utenfor hjemmet. Han ser jobber mye hjemmefra og drar ikke noe sted med mindre han må. Jeg involverer han i mye jeg driver med. Men veldig ofte vil han ikke. Det går så langt at han lyver og finner på at han er syk for å slippe å bli med å ta en øl med vennegjengen. Dette begynner å bli frustrerende for meg - jeg synes det er kjedelig å ha en kjæreste som aldri vil være med på sosiale ting. Han kommer fort i humør og koser seg om han tvinges med ut- men vil sjelden lenger. jeg har spurt han om det handler om psyken og fått et halvveis ja- men han er ikke typen til å gå til psykolog eller å snakke med noen profesjonelle. Jeg prøver også å spørre hvorfor han ikke vil, men får ofte det typiske svaret « vet ikke» hva skal jeg gjøre!! hilsen frustrert kjæreste Anonymkode: fc5a7...9d7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Kan jo hende han bare er introvert. Anonymkode: 46ef4...708 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Han høres helt normal ut, men introvert. Anonymkode: 2d5cc...745 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Må han bli med da? Jeg er litt lik han, når typen her skal være med familie og venner så orker jeg ofte ikke å bli med. Sist var bursdagen til en onkel, det har jeg 0 interesse av å være med på. Kan hende han bare vil ha litt fred? Anonymkode: ea9c8...48e 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Hei! Tusen takk for svar. For informasjon er kjæresten min en veldig ekstrovert og sosial type. Det siste 1.5 året har han vært like mye festens midtpunkt som meg. Han elsker å dra ut, rope høyeste, ha oppmerksomhet og virkelig er han ikke usikker. Tviler på at han «plutselig» har blitt introvert. Hadde selvfølgelig ikke reagert hvis han «alltid» hadde vært sånn, men har virkelig vært en helomvending de siste månedene fra å bli med på alt til å ikke bli med på noe. Anonymkode: fc5a7...9d7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Høres ut som en depresjon ja. Og da er det vanskelig når de ikke selv ønsker hjelp!! Her gikk det så langt at jeg satt ultimatum. Vær ærlig med fastlegen, få henvisning eller så må vi gå hver vår vei. Han valgte heldigvis det første, men var et kjipt år Anonymkode: 5f172...88b 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Høres ut som meg.. Anonymkode: 180fa...adf
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Han orker vel ikke sånt lenger og er vel blitt voksen Anonymkode: 9d0a3...697 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Tusen takk for svar. For informasjon er kjæresten min en veldig ekstrovert og sosial type. Det siste 1.5 året har han vært like mye festens midtpunkt som meg. Han elsker å dra ut, rope høyeste, ha oppmerksomhet og virkelig er han ikke usikker. Tviler på at han «plutselig» har blitt introvert. Hadde selvfølgelig ikke reagert hvis han «alltid» hadde vært sånn, men har virkelig vært en helomvending de siste månedene fra å bli med på alt til å ikke bli med på noe. Anonymkode: fc5a7...9d7 Vi introverte kan fint være festens midtpunkt, sosialt veldig flinke og ettertraktede, og til og med ha stor glede av sosial omgang. Men vi trenger å lade batteriene innimellom, og begrense hyppigheten av sosiale aktiviteter. Slik du beskriver ham, høres han typisk introvert ut. Men han jo også være deprimert eller noe annet. Anonymkode: 2d5cc...745 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå