Flintis Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Du skal hedre din far og din mor så det går deg godt og du får leve lenge i landet. Hvordan skal en forholde seg til foreldre oppigjennom og til barn med bakgrunn i dette her? Altså uten å bryte budet. Jeg blir av og til litt frustrert merker jeg. Det går i varierende grad godt, men jeg har helsa og livet. Endret 3. oktober 2021 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Flintis skrev (5 timer siden): Du skal hedre din far og din mor så det går deg godt og du får leve lenge i landet. Hvordan skal en forholde seg til foreldre oppigjennom og til barn med bakgrunn i dette her? Altså uten å bryte budet. Jeg blir av og til litt frustrert merker jeg. Det går i varierende grad godt, men jeg har helsa og livet. Ikkje heilt lett alltid, nei. Men kanskje vi skal tenka slik at vi ærer/hedrer dei føresatte ved å vera takksam for at dei sette oss til verda? Luther meinte visst at dette budet peika på at vi skal respektera all øvrighet. Anonymkode: ba3c0...49b
Flintis Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikkje heilt lett alltid, nei. Men kanskje vi skal tenka slik at vi ærer/hedrer dei føresatte ved å vera takksam for at dei sette oss til verda? Luther meinte visst at dette budet peika på at vi skal respektera all øvrighet. Anonymkode: ba3c0...49b Så du mener vi kan være i opposisjon til foreldrene våre og motsi dem og kanskje være uærbødige mot dem overfor andre? Det har vel blitt innført demokrati siden Luther?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Entern skrev (36 minutter siden): Luther sa og mente mye tull. Fantastisk argument, mann! Anonymkode: ba3c0...49b 2
Entern Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fantastisk argument, mann! Anonymkode: ba3c0...49b Det var vel omtrent det jeg hadde å komme med 😅😄😄
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Ordenstall. Det 4. bud leses «det fjerde bud». Det 4 bud leses «det fire bud». Anonymkode: 6bec4...3d8 3
Flintis Skrevet 3. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ordenstall. Det 4. bud leses «det fjerde bud». Det 4 bud leses «det fire bud». Anonymkode: 6bec4...3d8 Ja ja, skal du kommentere innholdet også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå