Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd. Er det creepy at menn liker yngre damer? Hva med det motsatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menn liker yngre damer, kanskje jenter! Det jeg vil ha frem er at det er akseptabelt at menn i 40, 50 årene er sammen med eller har sex med mye yngre kvinner. Ok, dette er ikke noe nytt, men hva om vi snur det på hodet. At en dame i samme alder er sammen med, eller har sex med en mye yngre mann! Ja da reagerer mennene, Hvorfor det? Har menn større rettigheter enn kvinner, eller hva er årsaken. Jeg dame i slutten av 50 årene, vært på daitingsider en stund. Mange unge menn er interressert i sex, jeg er glad i sex og ønsker en partner. Men ikke en ung mann. MEN alle må få velge selv, men hvorfor er fordømmelsen så mye større om en kvinne er sammen med en ung mann! 

Anonymkode: 7ef70...b2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om fordømmelsen er så mye større? Men jeg synes det er ekkelt hvis det er altfor stor aldersforskjell. Sånn 20-30 år. Da kunne vært mor eller far til den man har sex med, og det synes jeg er ekkelt. Om det er en mann eller kvinne som er eldst er mer underordnet for meg, men kanskje enda mer ekkelt med en mann som eldst. Får sånn pedofilvibber selv om det jo ikke er pedofili hvis de er blitt opp i tenårene. Men jeg får litt sånne vibber av det likevel og det føles ikke bra å tenke på. 

Anonymkode: d4be2...4de

• Liker 5
Skrevet

Om mann eller kvinne 50+ vil ha en seksuell relasjon til noen i 20årene så har jeg forståelse for det,  men forventning om at de holder det for seg selv.  Å etablere  kjæresteforhold med noen som er 30 år yngre, synes jeg er like sært, uansett kjønn. M53

Anonymkode: d8bbc...d9d

• Liker 3
Skrevet

Om 2 personer frivillig har sex, så har andre ingenting med det så lenge de er voksne, Mellom ca. 25 og "senilader. At ikke dt er snakk om makt, penger eller annen utnyttelse.  Bare snakk om ren lyst og begjær, så er det helt ok.

Anonymkode: af22e...91d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke om fordømmelsen er så mye større? Men jeg synes det er ekkelt hvis det er altfor stor aldersforskjell. Sånn 20-30 år. Da kunne vært mor eller far til den man har sex med, og det synes jeg er ekkelt. Om det er en mann eller kvinne som er eldst er mer underordnet for meg, men kanskje enda mer ekkelt med en mann som eldst. Får sånn pedofilvibber selv om det jo ikke er pedofili hvis de er blitt opp i tenårene. Men jeg får litt sånne vibber av det likevel og det føles ikke bra å tenke på. 

Man kunne vært. Det betyr ikke at man er. Den der type mentalitet forstår jeg meg ikke helt på, jeg tenker nok slik selv i blant også, men hva er hensikten med å tenke slik? Om to personer har sex sammen og nyter det, samtykke er på plass og de er lykkelige, så kan det jo strengt talt ikke bli bedre? Enten aldersforskjellen er på 20 år eller mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn liker yngre damer, kanskje jenter! Det jeg vil ha frem er at det er akseptabelt at menn i 40, 50 årene er sammen med eller har sex med mye yngre kvinner. Ok, dette er ikke noe nytt, men hva om vi snur det på hodet. At en dame i samme alder er sammen med, eller har sex med en mye yngre mann! Ja da reagerer mennene, Hvorfor det? Har menn større rettigheter enn kvinner, eller hva er årsaken. Jeg dame i slutten av 50 årene, vært på daitingsider en stund. Mange unge menn er interressert i sex, jeg er glad i sex og ønsker en partner. Men ikke en ung mann. MEN alle må få velge selv, men hvorfor er fordømmelsen så mye større om en kvinne er sammen med en ung mann! 

Gjør de? Det er jo mer avvikende enn det motsatte og sånn sett noe en legger merke til, men kan ikke si jeg har sett så mye til at menn reagerer på det. Tvert imot har jeg inntrykk av at en del vet å benytte seg av muligheten. Interessant nok har en til tross for den relativt sjeldne forekomsten sett de som velger slik bli fremstilt temmelig positivt i det offentlige som spennende "cougars" mens en gjerne snakker om "gamle griser", så jeg vet ikke helt om den jammerdalen og fordømmelsene du beskriver er så reelle. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det ene mer ekkelt enn det andre?

Anonymkode: 34a8f...59d

Skrevet

Kommer litt an på hva du ser på som store aldersforskjeller her. 20 år er mye. Og ser hvordan mange tenker at 30 år er creepy, enten det er mann eller kvinne. Tenker likevel at det meste er akseptabelt så lenge den yngste mannen/kvinnen er over 24 år. Jeg er kvinne og gift/barn med en en mann som var tosifret tall yngre enn meg. Han var 24 år da vi møttes og han var tidlig ute med å snakke om giftemål/barn. Altså mye modnere enn meg som ville leve ungkarskvinnelivet enn god stund til😅 Vi møtte likevel mange fordommer i starten og det var nok først og fremst fordi jeg som kvinne var eldst. Fordommene styres nok litt av gamle tradisjoner, normer, samt biologi. Det fakta at vi kvinner mister fruktbarheten vår allerede i 40-årene og da biologisk sett og naturens side blir sett på som mindre attraktive for menn. Så om en mann og kvinne finner hverandre etter at dama har fylt 45-50 er det oftest pga et utelukkende seksuelt forhold og ofte ikke seriøst. Ihvertfall om mannen ikke har barn fra før. Og om man da hører om eller kjenner til par i forhold som kun er seksuelle, så bli de med en gang litt mer privat og tabu. Dermed blir nyoppståtte forhold med menn 25+ og damer 45+ fort et tabu forhold.

Kvinne 25+med mann 45+ blir ikke like tabu fordi hun fortsatt er fruktbar. Samt aldersforskjell med kvinne yngst har vært akseptert så lenge verden har eksistert. Man ser da at mannen ofte har en populær status på et område, feks mye penger, maktposisjon, kjendis osv. Selv om likestillingen har jevnet seg ut i dag, ser man det fortsatt.

Når dette er sagt ser man i dag ofte samme tendensen hos kvinner med yngre menn. Det er nok ikke tilfeldig at mange kvinner med populær status/kjendiskvinner eller kvinner med mye penger ses i forhold med en del yngre menn (Madonna, Britney Spears, Camilla Lackberg, Inger Lise Rypdal, Linni Meister, Demi Moore, Lisa Bonet, Vendela Kirsebom osv)

Anonymkode: c6a61...eeb

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde gjerne gått på en smell med feks Susanna Hoffs, selv om hun er 20 år eldre enn meg. ser ikke helt problemet med at voksne folk fiffler og foffler når begge gjerne vil og er voksne. sex er ikke et tall. (svensker, ti stille). 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var 19 hadde jeg en kjæreste på 38 år (jeg er dame). Så ikke noe problem med det overhodet. Forholdet varte i 3 år. Han var en kjekk og hyggelig mann. 

Anonymkode: 2fd63...be8

• Liker 1
Skrevet
Trøst skrev (12 timer siden):

Man kunne vært. Det betyr ikke at man er. Den der type mentalitet forstår jeg meg ikke helt på, jeg tenker nok slik selv i blant også, men hva er hensikten med å tenke slik? Om to personer har sex sammen og nyter det, samtykke er på plass og de er lykkelige, så kan det jo strengt talt ikke bli bedre? Enten aldersforskjellen er på 20 år eller mer. 

Enig. Jeg syns mange damer som er 20 + år eldre enn meg er flotte og sexy.

• Liker 1
Skrevet

Det er naturlig at mannen er eldst.

Sånn har det vært i alle tider, i alle kulturer.

Det motsatte er derfor unaturlig. 

Anonymkode: 7fa26...91e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er naturlig at mannen er eldst.

Sånn har det vært i alle tider, i alle kulturer.

Det motsatte er derfor unaturlig. 

Anonymkode: 7fa26...91e

Begge deler forekommer, altså er begge ting helt naturlige.

Men av biologiske grunner tenker vi at det ene er mer naturlig enn det andre.

Skrevet

Det kommer alltid dette med biologi. Men helt ærlig: Hvor mange menn i 50-åra har ikke fått barn allerede? Det er vel noen men det er jo ikke noen majoritet akkkurat. Og hvorfor skal det være så veldig naturlig at en mann i 50-åra med store/voksne barn på død og liv skal få et kull nummer to med en kvinne som er 20 år yngre? Synes ikke det er så veldig naturlig jeg. At noe er fysisk mulig betyr ikke at det er veldig naturlig og ønskelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En mann på 50 bør vokte seg vel for å si noe flørtende til en kvinne på 30, selv på spøk.

En kvinne på 50 slipper lett unna med det. Det er ufarlig, og hun virker bare litt fresh og morsom. Dette har jeg observert helt konkret.

Angående menn som er sammen med mye eldre kvinner så må jeg dessverre si at folk snakker om det: "Hva om han får lyst på barn?". "Greit nå, men hva om 10 år?"

Folk snakker og mener ting, men ingen vil fordømme deg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 22.03):

Om mann eller kvinne 50+ vil ha en seksuell relasjon til noen i 20årene så har jeg forståelse for det,  men forventning om at de holder det for seg selv.  Å etablere  kjæresteforhold med noen som er 30 år yngre, synes jeg er like sært, uansett kjønn. M53

Anonymkode: d8bbc...d9d

Min tyske venninnes mann var 30 år eldre, og han var og hennes mentor. Hun har aldri angret på at hun gifta seg med ham selv om hun ble enke i 50 årene. Hun vil ikke ha mann lengre etter han. Så det finnes unntak. 

Anonymkode: 3e33c...278

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 18.37):

Du er ikke en dame. Du er en mann, dude.

Anonymkode: 982de...066

Skrevet

Dette er faktisk og kommer til å bli nøyaktig den samme tråden som den du liksom skal lage en vri på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke en dame. Du er en mann, dude.

Anonymkode: 982de...066

Der tar du feil 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 18.37):

Hvor mye er "mye yngre"? Jeg syntes begge deler er greit så lenge den yngste selv er godt voksen. Det er creepy hvis den yngste er veldig ung (Type 18-20), men om den yngste f. eks. er 30+ så får folk gjøre hva de vil for min del. Da er den yngste gammel nok selv til å ikke være "underdog" hvis man er normalt oppegående. Om en femti år gammel dame er i forhold med en 30 år gammel mann eller motsatt er jo da innafor. 

Anonymkode: 2e1d7...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...