Gå til innhold

Foreldrene mine er mye flinkere enn meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg vet ikke helt hva grunnen er, og jeg begynner å tenke at jeg gjør en dårlig jobb som mamma. 

Barnet mitt er fire år, hjemme spiser hun dårlig, tuller ved leggetid og bruker bleie om natten fordi hun tisser seg ut (det er ikke med vilje sier hun, og vi har prøvd med sånn klistremerke, men hun sier at det skjer uten at hun merker det, så vi lar det være litt). 

Når hun er hos mine foreldre, spiser hun opp maten sin, tuller ikke ved leggetid og holder seg tørr på natten. Dette er jo veldig bra, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får til dette hjemme.. Moren min skryter over alt hun får til med datteren min, og for å være ærlig begynner jeg å tenke at jeg suger.. 

Jeg stresser ikke ved matbordet. Vil hun ikke spise, så er det i orden. Hun kan vente til neste måltid som jeg da tar litt tidligere. Ved leggingen, pleier jeg å være tydelig og det ordner seg som regel ganske kjapt om det er jeg som legger henne og ikke pappaen. Når det kommer til tissing har jeg fortalt henne at hun kan vekke oss hvis hun må tisse, eller gå alene til toalett, det er bare flott om hun vekker oss. Har ikke stresset med det, men oppmuntret. 

Likevel så føler jeg at moren min fikser alt jeg ikke gjør. 

Hvorfor er det sånn...? 

Anonymkode: 4d3d7...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er helt normale foreldre til et helt normalt barn. De aller fleste barn oppfører seg bedre borte enn hjemme - uten at det betyr at foreldrene gjør en dårligere jobb enn 'alle andre'.

Anonymkode: ae898...408

• Liker 7
Skrevet

Det var helt normalt at barn oppfører jeg som små engler på besøk og små djevler hjemme :) Det betyr bare er trygge på foreldrene og tørr utfordre de mer :)

Anonymkode: 1a391...81e

• Liker 7
Skrevet

Åå håper det bare er det, at hun føler seg mye tryggere hjemme. 

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi hun føler seg tryggere i eget jeg og ikke er «redd» eller usikker.

Akkurat som voksne 🤷‍♀️

Men kan det være du har høye forventninger til henne? Sånn mtp forventning om tørr bleie på natt? 

Anonymkode: 2fa51...f3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fordi hun føler seg tryggere i eget jeg og ikke er «redd» eller usikker.

Akkurat som voksne 🤷‍♀️

Men kan det være du har høye forventninger til henne? Sånn mtp forventning om tørr bleie på natt? 

Anonymkode: 2fa51...f3f

Nja.. Hun har vært tørr på dag fra hun var 2,5,så regnet jo litt med at det skulle komme kort tid etter at hun ble tørr på natt også.. Så jeg har jo prøvd å oppmuntre til å si ifra. Men, hun sover godt og våkner ikke, så får bare vente å se 😊 

Skrevet

Det er heilt normalt :)

Anonymkode: 13bc1...5db

Skrevet

Hun slapper nok ikke fullt så godt av når hun ikke er hjemme. Sover hun lettere hos mormor, våkner hun også lettere om hun må tisse.

At hun klarer å ta seg sammen og ute blant folk, er jo egentlig et godt tegn. Det viser at hun både forstår hva som forventes og får til å gjøre det. Så skal jo foreldrene tynes litt likevel, da, for ett sted må man jo få ut frustrasjon og teste ut hva man kan bestemme selv. 

• Liker 3
Gjest Jmcclane
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Jeg vet ikke helt hva grunnen er, og jeg begynner å tenke at jeg gjør en dårlig jobb som mamma. 

Barnet mitt er fire år, hjemme spiser hun dårlig, tuller ved leggetid og bruker bleie om natten fordi hun tisser seg ut (det er ikke med vilje sier hun, og vi har prøvd med sånn klistremerke, men hun sier at det skjer uten at hun merker det, så vi lar det være litt). 

Når hun er hos mine foreldre, spiser hun opp maten sin, tuller ikke ved leggetid og holder seg tørr på natten. Dette er jo veldig bra, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får til dette hjemme.. Moren min skryter over alt hun får til med datteren min, og for å være ærlig begynner jeg å tenke at jeg suger.. 

Jeg stresser ikke ved matbordet. Vil hun ikke spise, så er det i orden. Hun kan vente til neste måltid som jeg da tar litt tidligere. Ved leggingen, pleier jeg å være tydelig og det ordner seg som regel ganske kjapt om det er jeg som legger henne og ikke pappaen. Når det kommer til tissing har jeg fortalt henne at hun kan vekke oss hvis hun må tisse, eller gå alene til toalett, det er bare flott om hun vekker oss. Har ikke stresset med det, men oppmuntret. 

Likevel så føler jeg at moren min fikser alt jeg ikke gjør. 

Hvorfor er det sånn...? 

Sånn følte nok moren din det om moren sin også... tror nok at mange føler og følte det som deg.

Skrevet

Bortebarn. Helt vanlig. Hun er trygg på deg og du skal få kjørt deg

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Her hjemme er de et sant mareritt med det ene barnet vårt. Den av barna som er verst hjemme er en drøm hos andre. Den av barna som er normalt barn hos andre er enkel å ha med å gjøre hjemme. Personlighet, trygghet, tilknytning

Anonymkode: 6a12d...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...