Gå til innhold

Dypfryst kjøttprodukt har gått ut på dato

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte et kjøttprodukt på rema i dag. Kjøttet lå i frysedisken. Ser nå at produktet gikk ut på dato i begynnelsen av august (frysedato er begynnelsen av februar i år). Kan det fortsatt spises? Burde jo egentlig levere det inn uansett, veldig kjedelig å betale fullpris for et produkt som gikk ut på dato for 2 mnd siden. Men da må jeg ned på butikken igjen og det frister liite. Hva tror dere, er det farlig? Regner med at holdbarhetsdatoen skal reflektere at produktet har vært fryst i perioden.

Anonymkode: 4fb50...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farlig er det neppe, men smaken kan være forringet. Jeg ville åpnet og luktet om det var ok og heller returnert om det luktet harskt. Fett kan harskne selv om det har vært fryst, men vanligvis bevares kjøtt godt ved frysing. 

Anonymkode: 329ab...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om dato på fryste på produkter når de har kommet i egen fryser, men ville nok blitt irritert om jeg oppdaget at det var utgått før det kom i hus. Da på grunn av butikkens rutiner, ikke fordi jeg trodde produktet var dårlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E

6 minutter siden, applestories said:

Bryr meg ikke om dato på fryste på produkter når de har kommet i egen fryser, men ville nok blitt irritert om jeg oppdaget at det var utgått før det kom i hus. Da på grunn av butikkens rutiner, ikke fordi jeg trodde produktet var dårlig.

Enig

Anonymkode: 23e8d...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...