Gå til innhold

Hjelp! Jeg tror barnet mitt har spist fleinsopp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har vert ute og lekt, h*n kom hjem igjenn med 6 småsopp i hendene. H*n sa han hadde spist 1 selv og resten skulle jeg bruke i middagen… jeg har sagt mange ganger at vi ikke må spise soppen vi finner ute for de kan være farlige.

jeg merker ingenting på h*n enda. Men jeg spiste fleinsopp noen ganger selv i min ungdom og vet at det tar tid. 

Nå er jeg bare redd at det kan være skadelig for de små å få i seg slikt😣 de er jo ikke utviklet ferdig enda!! Hva skal jeg gjøre? Ringe til forgiftningen?? Kan de gjøre noe eventuelt?😫 h*n er bare 4 år!!!

Anonymkode: b498d...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Giftinformasjonen! 

Anonymkode: ff876...517

• Liker 12
Skrevet

Ta bilde av soppen han ikke har spist og ring. Med en gang.

Anonymkode: ff876...517

• Liker 7
Skrevet

Du ringer selvsagt giftinformasjonen og legevakt! 

Anonymkode: d6224...961

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg, men hvis du ikke vet hvilken sopp han har fått i seg hadde jeg kjørt på legevakten med unge og soppene han kom hjem med. En veninne av meg sin far holdt på å dø da han bommet på soppen han hadde plukket og spist.

Anonymkode: 6dd39...118

• Liker 7
Skrevet

Hvordan så den ut da? Flein er jo små, vanskelig å finne. 

Ring giftsentralen, og ta vare på de soppene han kom med. 

Drikk aktivert kull. Nå med en gang. 

Anonymkode: 74f33...464

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Barnet mitt har vert ute og lekt, h*n kom hjem igjenn med 6 småsopp i hendene. H*n sa han hadde spist 1 selv og resten skulle jeg bruke i middagen… jeg har sagt mange ganger at vi ikke må spise soppen vi finner ute for de kan være farlige.

jeg merker ingenting på h*n enda. Men jeg spiste fleinsopp noen ganger selv i min ungdom og vet at det tar tid. 

Nå er jeg bare redd at det kan være skadelig for de små å få i seg slikt😣 de er jo ikke utviklet ferdig enda!! Hva skal jeg gjøre? Ringe til forgiftningen?? Kan de gjøre noe eventuelt?😫 h*n er bare 4 år!!!

Anonymkode: b498d...b20

Hvis du har de andre soppene, vet du jo om det er fleinsopp eller ei. Men du vet jo aldri hva slags sopp ungen har spist. Det trenger jo ikke være lik sopp som de hen har igjen. Uansett må du kontakte legevakt.

• Liker 2
Skrevet

Kom deg på legevakta med ei gang! 

Anonymkode: cec0e...02f

• Liker 2
Skrevet

Håper du har vært hos lege. Du kan ikke vite sikkert hvilken type sopp han har spist. Dette er i verste fall dødelig. Ellers har det vært flere tilfeller hvor personer har måttet gjennomgå levertransplantasjon etter å ha spist giftig sopp. 

Anonymkode: 241a0...501

• Liker 1
Skrevet

Wow. Må jo være tull. Eneste å gjøre er å kjøre direkte på legevakta. Ikke å skrive på et forum, når det kan haste sånn…

Anonymkode: a7c4c...b8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...