AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg har samboer, og vi har det ganske fint. Vi har vært sammen i flere år og jeg har aldri tvilt på oss. Korona har tatt litt på, og vi har nok kjedet oss litt for mye i forholdet de siste to årene, men det er det eneste. Jeg er veldig glad i ham og livet vi har skapt sammen. Vi har ingen barn enda, men begge ønsker det i fremtiden. Jeg har fått en ny kollega på jobb, som egentlig ikke er min type i det hele tatt. Vi er helt forskjellige. Vil ikke gå i detaljer, men kan bare ikke se for meg at vi livsstilsmessig er en god match. Men i et svakt øyeblikk må jeg ha åpnet dørene for å forelske meg i denne kollegaen, for det har jeg gjort. Tenker på ham hele tiden, har drømt om ham hver natt i mange uker, og jeg dagdrømmer om han i hvert eneste øyeblikk jeg er alene. Vil være rundt han hele tiden, og gleder meg til jobb for å se han igjen. Gruer meg til helg, for da får jeg ikke se han på to dager. Må legge til at vi aldri har gjort noe som helst, og vi har ikke noe privat kontakt (bortsett fra et hei når vi har vært på sosiale sammenkomster med jobb/kollegaer). Jeg gjør mitt beste for å bare ha nødvendig kontakt, og jeg vet ikke sikkert om kollegaen min er interessert i meg tilbake men jeg tror nok ikke han er det. Er i tvil om hva jeg skal gjøre nå. Jeg har aldri holdt hemmeligheter for samboeren, men dette kan jeg jo bare ikke fortelle ham om? Samtidig gnager det veldig på meg at jeg skal late som ingenting når jeg tenker på en annen fyr til alle døgnets tider. Forelskelsen får meg også til å tvile på om jeg virkelig elsker samboeren min så mye som jeg burde, og om det er rettferdig mot han at jeg blir i forholdet når jeg tydeligvis har åpnet døren for andre. Men jeg har lest at man nærmest er i en lettere psykotisk tilstand når man er forelsket og ikke bør foreta seg noe drastisk som å slå opp.. Er det ikke stygt gjort å «se det an» bak ryggen til samboeren min? Kan bare se for meg hvor såret jeg hadde blitt om situasjonen var omvendt, og han holdt meg på benken mens han egentlig dagdrømte om å å slå opp med meg til fordel for kollegaen sin.. Noen som har vært gjennom noe lignende og har råd til meg? Anonymkode: 7d292...ae0
Cata Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Du har tre alternativer: Late som ingenting og vente til crushet går over. Bytte jobb Dumpe mannen din, bli singel og se hva som skjer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Sørg for å gjøre noe med kjæresten din, slik at dere fåt litt alenetid. Reis på en weekende eller noe, for å friske opp forholdet. Du kjenner ikke kollegaen din så det er en stor sjanse for at det er forbigående, men det gjør det ikke mindre slitsomt. Når alt dere har gjort er å si hei og kun har dialog på jobb så er det nok bare en kort facinasjon. Anonymkode: 812ed...aba 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Har du snapchat konto? Anonymkode: bfc38...a0d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du snapchat konto? Anonymkode: bfc38...a0d Har Snapchat ja. Hva tenkte du på? TS Anonymkode: 7d292...ae0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Cata skrev (4 minutter siden): Du har tre alternativer: Late som ingenting og vente til crushet går over. Bytte jobb Dumpe mannen din, bli singel og se hva som skjer. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sørg for å gjøre noe med kjæresten din, slik at dere fåt litt alenetid. Reis på en weekende eller noe, for å friske opp forholdet. Du kjenner ikke kollegaen din så det er en stor sjanse for at det er forbigående, men det gjør det ikke mindre slitsomt. Når alt dere har gjort er å si hei og kun har dialog på jobb så er det nok bare en kort facinasjon. Anonymkode: 812ed...aba Alt føles jo litt feil. Tror også det beste for meg er å bare la det hele være til forelskelsen går over, men jeg føler meg jo som en bedrager ovenfor samboer som ikke aner noe. Anonymkode: 7d292...ae0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Det går over. Jeg var sånn i fjor, nå skjønner ikke hva jeg tenkte med 🤪 Kan ta litt tid men. Anonymkode: 4beb6...210 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Bare stå i det. Det går over, jeg lover. Du gjør nesten alt rett, du gir det ikke næring. Prøv også å koble av tankene når de går mot han hele tiden. Det betyr IKKE at forholdet du er i er feil for deg. Det er bare biologien som tuller med deg. Og det skjer med de fleste som er i forhold, men også har et liv utenom og er tett på andre mennesker. Anonymkode: 9982c...89f 3
Gjest theTitanic Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Ingen kan arrestere deg for å tenke. Det vil ikke komme noe godt ut av å fortelle om tankene, det gjør merskade enn gavn. Du sårer samboeren å høre om, og kanskje ber han deg flytte straks ogsetterhelelivet ditt hodet. Forelskelse føles veldig dramatisk og folk ødelegger livene sine med irrasjonelle avgjørelser. Bit tennene sammen til det går over.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare stå i det. Det går over, jeg lover. Du gjør nesten alt rett, du gir det ikke næring. Prøv også å koble av tankene når de går mot han hele tiden. Det betyr IKKE at forholdet du er i er feil for deg. Det er bare biologien som tuller med deg. Og det skjer med de fleste som er i forhold, men også har et liv utenom og er tett på andre mennesker. Anonymkode: 9982c...89f Signerer Anonymkode: 50902...dbb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Takk for svar alle sammen! Føler meg litt tryggere på at jeg gjør det rette nå nå. Har vært sammen med samboeren min i snart 10 år og nesten ikke vært interessert i å se på noen andre en gang. Så dette har vært en veldig ekkel og skummel følelse for meg. Men det er fint å høre hvor normalt det er, og at jeg ikke egentlig gjør noe galt så lenge jeg fortsetter å ikke nære de tankene/følelsene. TS Anonymkode: 7d292...ae0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå