Kipling Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Hørt mange kommentarer her (og andre steder tidligere) hvor kvinner uttrykker en følelse (eller påstått følelse) om at det er noe galt/rart med at menn foretrekker yngre kvinner (21-25 f.eks) seksuelt. Og jeg må si at jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er noe mysterium... Er det ikke rimelig opplagt hvorfor en mann syns en 24 år gammel kvinnekropp er mer opphissende enn en 44 år gammel kvinnekropp? Er det ikke rimelig opplagt hvorfor naturen har gitt ham disse preferansene gitt at biologien med alder og fruktbarhet er slik den er? Og merk, her snakker jeg om den fysiske tiltrekningen, ikke de andre aspektene av det. Jeg lurer ikke på hvorfor kvinner ville sett stygt på en mann som hiver ut av huset og livet sitt en kjærlig og hengiven kone som har gitt ham 4 barn fordi han har mer lyst på datterens venninne. Den situasjonen, og lignende situasjoner er ganske selvforklarende. Så jeg snakker kun om selve tiltrekningen de fleste menn føler for yngre kvinner. Hvorfor får den så mange kvinner til å reagere med sjokk og avsky? EDIT: Bare for å være enda mer klar. Her snakker jeg hovedsakelig om selve tiltrekningen, ikke alle de potensielle eksemplene på dårlig oppførsel den kan lede til hvor det er opplagt hvorfor folk syns det er creepy. Så jeg snakker om det faktum at menn enten de er 25, 35, 45, eller 55 pleier å være enige om at kvinner 20-25 er de vakreste. Jeg snakker IKKE om hvorfor det er creepy at en dritings 50åring på nattbussen nekter å la en 16år gammel jente være i fred. Det vet vi alle (eller bør i alle fall vite) hvorfor er creepy, så det trenger ingen forklaring. EDIT 2: Til alle de som prater om at både menn og kvinner syns yngre ser bedre ut og at begge kjønn har samme holdning til det og syns det er like weird når det går andre veien. Her er en tabell laget av OKCupid basert på research de gjorde blandt sine egne medlemmer, hvor de har spurt folk hvilken alder av det motsatte kjønn som er mest attraktivet, og så har de sortert det etter alder på de som svarte. Ser det ut som om menn og kvinner har samme forhold til alder i en partner? Endret 1. oktober 2021 av Kipling 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 For meg er det creepy fordi jeg følte meg som et barn til langt oppi 30-årene. Så jeg skjønte ikke hvorfor gamle gubber skulle vise interesse for meg - kunne de ikke se at jeg var aaaaaltfor ung for dem?!? Det var det jeg tenkte som ung. Og forsåvidt ennå. Nå skal det sies at jeg opplevde overgrep som barn, kan hende jenter/damer med annerledes oppvekst tenker annerledes på det. Anonymkode: b8605...9a6 43
Gjest TheCatLady Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Nei, synes ikke at det er rart at de synes kvinner i den alderen er tiltrekkende, men synes det er rart at noen menn har et sterkt behov for å være negative til kvinner på egen alder og så er det noe merkelig med det å utelukkende gå etter kvinner som kunne vært datteren deres. Det viser seg jo ofte at menn også reagerer kraftig når kvinner sier at de ikke liker for eksempel menn på 50+. Det å bli eldre er ikke så gøy for noen og ikke når man får høre at de man selv er tiltrukket av gjerne foretrekker de yngre. Menn har jo den forestillingen om at de er attraktive uansett hvor gamle de er, men det stemmer nok ikke alltid. Uansett, så synes jeg ikke at det er rart at både menn og kvinner synes at noen som er yngre enn seg selv er seksuelt attraktive.
herzeleid Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 I mange tilfeller er det kanskje vel så mye sårt og en naturlig reaksjon på vonde følelser er for noen å rette det utad. 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Fordi de mennene er pedofile. Avskum Anonymkode: 55828...33c 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 1. oktober 2021 Det er creepy fordi det ikke bare handler om kropp, det handler om det mentale også. Unge er lettere å styre, lettere å utnytte. En jevnaldrende dame ville neppe godtatt det, men en ungdom har ikke livserfaringen til å se det. Anonymkode: a2170...5c6 62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de mennene er pedofile. Avskum Anonymkode: 55828...33c Du er virkelig syk. Et hån mot de som har opplevd seksuelle overgrep som barn, å sammenligne en seksåring med en 25 åring. Gal er du. Anonymkode: 96519...e81 28
Gjest Elder Millennial Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Synes ikke det er creepy, folk må føle seg tiltrukket av akkurat hvem de vil for min del. Er vel mer oppførselen til enkelte godt voksne mennesker som er creepy, gjelder for både kvinner å menn det da faktisk.
Gjest brødskalle Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Å være tiltrukket av veldig unge menn/ kvinner er stort tegn på at personen mangler eller har dårlig empati. Dess mer empatisk man er som individ, dess viktigere er personlighet og utvikling hos det menneske de vil ha sex med. Britney Spears la for eks ut nakenbilder på sin instagram nylig, men om du har godt utviklet empati ser du at hun har mental sykdom og mye problemer bare ved å se på ansiktet, og man blir da ikke kår av bildene. Man blir bare bekymret. Når man ser på 18-åringer ser man hvor naive og sårbare de er. Det gir 0 tiltrekning. Med mindre man liker å utnytte, da.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er virkelig syk. Et hån mot de som har opplevd seksuelle overgrep som barn, å sammenligne en seksåring med en 25 åring. Gal er du. Anonymkode: 96519...e81 Rapportert for brukerangrep Anonymkode: 55828...33c 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Syns det er litt snodig jeg. Har de mennene så flotte kropper selv. Bare for å sammenligne litt her. Jeg er en dame i slutten av 50 årene, ja jeg er det. Jeg har vært på daitingsider i lengre tid. Jeg er kresen og får mye oppmerksomhet. Det er mange unge menn som tar kontakt, vet at det er sex se er ute etter. MEN jeg vil ikke ha en ung gutt, jeg vil ha en MANN. Er ikke interressert i å gi en yngre mann opplæring. Så jeg undres over hvorfor menn over 40 eller der ønsker sex med de ute jentene. Er det bekreftelse? Eller, hva. Jeg kan så klart syns at en ung mann er flott og sexy, men derfra til å ha sex er noe helt annet.Skal sies at mange i min alder har tapt seg, tar ikke vare på seg selv dessverre. Ja jeg har sexlyst, og er ikke en tørr gammel røy. Anonymkode: fed52...118 21
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Det er forståelig at de kanskje syns at de er attraktive, men det som er creepy er når de prøver seg. For unge kvinner flest, så er ikke menn som er 20 år eldre på lista over menn de vil ha sex med, og det kan føles litt som at kameraten til faren din sikler over deg. Mange av oss har også opplevd negativ oppmerksomhet fra "gamle griser" fra tidlig i tenårene. For meg begynte det når jeg var 14. Så man har liksom negative assosiasjoner med eldre menn som burde skjønne at vi er i forskjellige stadier i livet. De vil ha sex, vi ønsker en partner som er noen lunde i samme mentale alder. Anonymkode: faca1...02c 29
Gjest På druen Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har vært unge selv, så vi vet hvor ekkelt det er med feite, skalla gamle gubber som er innpåslitne og tafsete. Mange menn glemmer at damer over 30 har vært unge selv.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Kipling skrev (32 minutter siden): Hørt mange kommentarer her (og andre steder tidligere) hvor kvinner uttrykker en følelse (eller påstått følelse) om at det er noe galt/rart med at menn foretrekker yngre kvinner (21-25 f.eks) seksuelt. Og jeg må si at jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er noe mysterium... Er det ikke rimelig opplagt hvorfor en mann syns en 24 år gammel kvinnekropp er mer opphissende enn en 44 år gammel kvinnekropp? Er det ikke rimelig opplagt hvorfor naturen har gitt ham disse preferansene gitt at biologien med alder og fruktbarhet er slik den er? Og merk, her snakker jeg om den fysiske tiltrekningen, ikke de andre aspektene av det. Jeg lurer ikke på hvorfor kvinner ville sett stygt på en mann som hiver ut av huset og livet sitt en kjærlig og hengiven kone som har gitt ham 4 barn fordi han har mer lyst på datterens venninne. Den situasjonen, og lignende situasjoner er ganske selvforklarende. Så jeg snakker kun om selve tiltrekningen de fleste menn føler for yngre kvinner. Hvorfor får den så mange kvinner til å reagere med sjokk og avsky? Fordi nr1 de fleste yngre kvinner syntes det er sjukt ekkelt når eldre menn gamle gubber står å sikler. Det er også respektløst å oppføre seg sånn. De får unge kvinner til å føle seg som et kjøttstykke Fordi 2. Litt relativt iht hvor ung ungt er. Og hvor moden jenta er. Men mange er rett og slett ikke voksne ennå, og skal være unge å lære i sin egen alder og ikke bli utnytta av en gammel gris, før de har funnet ut av hva de vil først. Jeg klarer ikke helt å ta 30 pluss menn som er sammen med yngre enn 22 helt seriøst. Anonymkode: ff32d...568 15
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er creepy fordi det ikke bare handler om kropp, det handler om det mentale også. Unge er lettere å styre, lettere å utnytte. En jevnaldrende dame ville neppe godtatt det, men en ungdom har ikke livserfaringen til å se det. Anonymkode: a2170...5c6 Utdyp....Det er vel ikke utnyttelse om det er en villet handling ? Anonymkode: f82f9...4a0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Hver får gjøre som de vil. Men de har som regel ikke så god sjanse, da. Anonymkode: 09d7a...980
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fordi de mennene er pedofile. Avskum Anonymkode: 55828...33c Dine utsagn er med på å ta fokuset vekk fra dette avskyelige og forferdelige .Man er ikke pedofil om man sexer med en 20 åring, ei heller en 18 åring. Så her er slike som deg avskum, når de sidestiller det å voldta en 6 åring med det at 2 mennesker med aldersforskjell har villet handling og altså har sex. Du virker rett og slett forstyrret. Dine utsagn er direkte ødeleggende for misbrukte barn Definisjonen på pedofili er : Pedofili er en seksuell preferanse for prepubertale barn.[1] En person med denne tiltrekningen kalles pedofil. Pedofili er en psykiatrisk diagnose i Verdens helseorganisasjons diagnosemanual ICD-10. American Psychiatric Association har i 2013-utgaven av diagnosemanualen DSM-5 klassifisert pedofili som en avvikende eller unormal seksuell orientering (parafili).[2] DSM definerer i tillegg Pedophilic Disorder ved at den pedofile «has acted on these sexual urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty».[3] Et vesentlig skille går mellom misbruk av barn (en kriminell handling) og en seksuell orientering eller fantasi.[4][5] Pedofile begår oftere enn andre overgrep mot barn. En del pedofile har aldri hatt seksuell kontakt med barn og omtrent halvparten av de som har begått overgrep mot barn blir ikke diagnostisert som pedofile. Det er lite som tyder på at den pedofile orienteringen kan endres og behandling består i øve opp kontroll over seksuell lyst og atferd.[1] Anonymkode: f82f9...4a0 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utdyp....Det er vel ikke utnyttelse om det er en villet handling ? Anonymkode: f82f9...4a0 Det er utnyttelse å ligge med noen som ikke er modne nok til å fullt ut se konsekvensene. Det er stor risiko for skade og at de kommer til å angre. Anonymkode: a2170...5c6 12
Mr X Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Rapportert for brukerangrep Anonymkode: 55828...33c Du fremstår som sprøyte gal og tåpelig krenket, stakkars! 10
Hedda-78 Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Det som er creepy og patetisk, er at denne tiltrekningen utelukkende er basert på utseende. Det viser at mannen er overfladisk og enkel. Bra menn har personligheten til kvinnen med i sine (ubevisste) kriterier for hva som er tiltrekkende. Bra menn føler seg tiltukket av kvinner som har mer å by på enn utseende. 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå