Gå til innhold

Hun ville ikke holde babyen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Litt usikker på hvor denne hører hjemme, men jeg prøver her. 

Jeg begynte i ny jobb på nyåret, og rakk å jobbe der i ca 2 måneder før jeg gikk ut i mammaperm. Veldig hyggelige kollegaer (fikk jeg inntrykk av da), og de fleste på min alder/litt eldre. Fikk gave da babyen var født og alt. 
I går hadde de en forsinket «kick-off» på jobben, som jeg ble med på og tok da selvfølgelig med meg babyen min (hadde avklart det med de som arrangerte). Folk var veldig hyggelige og imøtekommende, tok hensyn og roet litt ned på vindrikkingen i nærheten av babyen min og mange ville holde henne.

En av kollegaene mine som jeg ikke kjenner så godt (la oss kalle henne Linn) kikket veldig på oss, så jeg tenkte kanskje hun ville holde babyen min og spurte «har du også lyst til å holde Linn?» og holdt babyen frem, hvorpå hun smilte og bare sa «nei takk». Jeg ble litt satt ut av svaret og tenkte hun bare sa nei fordi hun var usikker/nervøs på å holde en ukjent baby, og prøvde å forklare litt hvordan man holder osv, men da beint frem avbrøt hun meg og sa «nei takk, jeg vil ikke holde». Etter det ble stemningen helt annerledes og litt trykket, og jeg ble ærlig talt veldig lei meg. Merket at de andre syntes det var ubehagelig og, og at de etterhvert fokuserte på andre ting, begynte å drikke mer vin etc så da dro jeg hjem rett og slett. 

Tenker mye på det i dag, og hvor spesielt det var å takke nei til å holde en baby og det på den måten?! Er lei meg og grubler på om jeg sa noe feil e.l. Det hadde ikke kostet henne en kalori å holde babyen min (som de andre gjerne ville), og hun har flere barn selv og fikk tvillinger i fjor så det er ikke sånn at hun ikke liker barn f eks. 
Hva tenker dere? Har jeg rett til å være lei meg eller er det jeg som er rar/urimelig? Gleder meg ikke noe særlig til å komme tilbake på jobb om noen mnd nå hvis jeg skal være helt ærlig :( 

Anonymkode: 02a54...485

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ærlig talt. Slutt å være så selvsentrert…

Ånei hun ville ikke holde babyen din! 
Kanskje hun nettopp har mistet for 74 gang? Kanskje hun er ufrivillig barnløs? 
Kanskje hun ikke er en babyperson?
(selv om hun har,poenget er at du vet ikke andres skjebne). 
Kanskje hun ikke ønsker å dulle med en ukjent baby,hun kjenner såvidt deg! 
Herrefred altså. 

Endret av BethD
Skrevet

Og ps, jeg har 2 barn men er absolutt ikke interessert i å holde andre sine. 

Skrevet

Jeg tenker at når hun takker nei, så respekterer man det, uansett årsak. Ihvertfall når du vet at hun ikke er ukomfortabel med å holde babyer generelt.

Du vet ikke hva som skjer i hennes liv. Kanskje hun gikk gjennom en spontanabort forrige uke, kanskje hun nettopp har mistet en nevø/niese, kanskje naboene har mistet et barn - det kan være mange årsaker. Man vet aldri hva andre går gjennom, så bare la dette ligge!

• Liker 36
Gjest DislayName
Skrevet

Babyer er så uinteressante for alle utenom de aller nærmeste - og noen av de later sikkert bare som de er interesserte de også, haha. 

Skrevet

Jeg har sagt nei på samme måte før 😂 Var livredd unger. Absolutt ingen ønske om å holde de. Bare hilset på av høflighet ovenfor foreldrene. Mitt værste mareritt var når folk skulle ha meg til å holde i babyen deres.

• Liker 23
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Frister ikke en plass å holde andres babyer🤷‍♀️ Min egen familie stiller det seg noe annerledes med selvsagt. Hadde det derimot vert en valp så er det bare så vidt du hadde fått den tilbake igjen 😅🙈

Skrevet

Synes det er veldig spesielt av deg å  tenke noe mer over dette. Du virker litt selvsentrert? 

Hva med å bare respektere at hun ikke ville? Det burde du ha gjort første gangen hun sa "Nei, takk", og ikke tenkt mer på den saken.

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...