Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er godt voksne, kjærester og bor langt unna hverandre, noe vi må fortsette med noen år pga barna våre. Hans nærmeste venn er en dame, hun har vært der siden før meg. Problemet mitt er at jeg har en gnagende følelse av at det er henne han egentlig ville ha som kjæreste. Han benekter at det har vært slike tanker fra han, men jeg er jo rimelig sikker på at grunnen til at han tok mer kontakt med henne for noen år siden da begge var single, etter flere år som perifere bekjente, var at han ønsket å date. Jeg tror aldri hun har hatt den interessen for han og hun har jo nå hatt samboer et par år. T o m moren til kjæresten min har trodd at han egentlig har ønsket å være kjæreste og ikke bare venn med henne. 

Jeg har jo akseptert at de er venner og jeg har jo selv også venner av motsatt kjønn. Det jeg nå sliter med er at de har trappet opp kontakten de siste månedene og treffes flere ganger i uken. Så vidt jeg vet er det stort sett oftest med både mannen hennes og/eller med barna til dem begge til stede. Jeg prøver å se på henne som en søster av kjæresten min, men jeg sliter likevel med dette at de har trappet opp treffene og at de ses mer enn jeg og kjæresten gjør. 

Jeg har ikke lyst til å være en bitch som nekter han å treffe henne, men dette er vanskelig for meg og han blir sur når jeg tar opp "problemet".

Hva f gjør jeg? Jeg tror jo egentlig ikke de gjør noe galt, for jeg tror ikke hun har interesse av han på den måten, men det blir for mye av henne, etter min smak. 😢

Anonymkode: 2fa8c...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du han trappet opp kontakten for noen år siden da hun var singel? Har han sagt dette selv? Er kanskje uansett ikke rart å ha mer kontakt når man ikke er i forhold, jeg ser ikke noe naturlig med å henge hele tiden med venner verken om det er det ene eller andre kjønn når man er i forhold. Det kan jo høres ut som du har en anelse han har vært interessert i henne og kanskje han har en ting for henne. Det er jo naturlig å kunne ha crush på andre når man er i forhold men om han møter henne flere ganger i uka så går jo aldri dette over. Han håper kanskje på noe mer. Du kan jo uansett si hva du føler om den intense kontakten de har. Respekterer han deg så møter han henne mindre, og de kan fint bevare et vennskap uten å møtes på nesten daglig basis. Du kan også forsøke å tilbringe mer tid med henne sammen med han, da får du fort inntrykket av om han er interessert eller ikke. Menn er vel ikke særlig flinke å skjule hva de innerst inne tenker...

Anonymkode: 50a78...459

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du han trappet opp kontakten for noen år siden da hun var singel? Har han sagt dette selv? Er kanskje uansett ikke rart å ha mer kontakt når man ikke er i forhold, jeg ser ikke noe naturlig med å henge hele tiden med venner verken om det er det ene eller andre kjønn når man er i forhold. Det kan jo høres ut som du har en anelse han har vært interessert i henne og kanskje han har en ting for henne. Det er jo naturlig å kunne ha crush på andre når man er i forhold men om han møter henne flere ganger i uka så går jo aldri dette over. Han håper kanskje på noe mer. Du kan jo uansett si hva du føler om den intense kontakten de har. Respekterer han deg så møter han henne mindre, og de kan fint bevare et vennskap uten å møtes på nesten daglig basis. Du kan også forsøke å tilbringe mer tid med henne sammen med han, da får du fort inntrykket av om han er interessert eller ikke. Menn er vel ikke særlig flinke å skjule hva de innerst inne tenker...

Anonymkode: 50a78...459

De har trappet opp kontakten det siste halvåret nå. Det vet jeg jo fordi de ikke var sammen flere ganger i uka tidligere.

Vi har jo vært sammen alle sammen noen ganger og jeg reagerer ikke på hvordan han er mot henne. Det er fullt mulig bare min sjalusi og at det ikke er noen sånn interesse fra han, men det plager meg like fullt at kontakten er trappet opp.

Skrevet

Alder?

Anonymkode: 51242...8ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alder?

Vi er rundt 40.

Fikk beskjed om at venninna er en mer varig forbindelse i livet og at hun er viktigere. 😢

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er rundt 40.

Fikk beskjed om at venninna er en mer varig forbindelse i livet og at hun er viktigere. 😢

Sa han at hun et viktigere enn deg og du er kjæresten?😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sa han at hun et viktigere enn deg og du er kjæresten?😳

Ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.

Du fortjener bedre enn det. Har også opplevd noe dritt. Vi fortjener skikkelige og ærlige menn😊🤗

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja.

Det var vel veldig tidlig i forholdet, før den dypeste forelskelsen, vel? Noen ganger kan det være viktig å presisere at "dette er en god venn av meg, som jeg har tenkt å beholde", tidlig i forholdet, slik at det er avklart. At ikke den andre parten skal komme med sjalusi og forsøke å komme imellom og ødelegge et varig vennskap.

Anonymkode: 74558...5de

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var vel veldig tidlig i forholdet, før den dypeste forelskelsen, vel? Noen ganger kan det være viktig å presisere at "dette er en god venn av meg, som jeg har tenkt å beholde", tidlig i forholdet, slik at det er avklart. At ikke den andre parten skal komme med sjalusi og forsøke å komme imellom og ødelegge et varig vennskap.

Anonymkode: 74558...5de

Det er jo helt greit at de er venner, jeg synes det blir for mye nå som de har trappet opp kontakten de siste månedene og treffes flere ganger i uka. Det blir rart for meg når det virker som hun blir viktigere og viktigere. Kjæresten min møter opp på hennes barns fritidsaktiviteter for å heie f eks. Aldri gjort det med mine barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo helt greit at de er venner, jeg synes det blir for mye nå som de har trappet opp kontakten de siste månedene og treffes flere ganger i uka. Det blir rart for meg når det virker som hun blir viktigere og viktigere. Kjæresten min møter opp på hennes barns fritidsaktiviteter for å heie f eks. Aldri gjort det med mine barn.

Det der er ikke greit i det hele tatt. Vil du være i et slikt forhold hvor du ikke er prioritert? På tide å sette grenser å si at enten kutter han ned kontakten eller så må det bli slutt. Når du sier noe, han sier nei og du bare lar det skure å gå, mister du deg selv litt og han mister vel respekten for deg. Hva er det neste han vil insistere på at er greit? Føler med deg, det er sikkert utrolig vondt! 

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja.

Så ta han på ordet og fjern deg fra situasjonen. Om ikke han finner deg viktigere enn henne i dette " parholdet", så bør DU finne deg selv viktigere.  

Tror du hun sier til sin samboer at din kjæreste er viktigere enn HAM ?? Det tror ikke jeg. Høres ut som at kjæresten din egentlig holder mulighetene for dem to åpne en gang I fremtiden, i og med han opptrer som en så solid støttespiller for henne. 

Han har vist i ord og gjerning hvor hjertet hans er. Du fyller nok dessverre mest et fysisk behov for han midlertidig.  Om du var HANS kvinne, så ville han ikke opptredd slik.  Han viser jo null respekt . Synes også han mangler antenner ifht hennes samboerforhold.  

Han er ingen keeper.  Ha selvrespekt nok til å gå. Skaden er allerede gjort da han sa det han gjorde. Ikke verdt å argumentere med eller godta. Greit hun har vært der i lang tid og er viktig for ham . Men om hun for ham kun var som en venn eller søster,så ville han deltatt i aktivitene med dine barn på lik linje ( og egentlig MER) . Han investerer tydeligvis ikke i deg og dere på den måten. 

Prøv å se det positive i at han har flagget mangelen på lojalitet først som sist. Du kan med god samvittighet takke nei til denne relasjonen. 

Ville brutt før jul. Bare ser for meg hvordan han med nøysomhet plukker ut julegaver til henne og barna( for å imponere)mens det er mer tilfeldig hva du og dine barn får ...eller ?? Ville spart meg selv den skuffelsen.  Tar jeg feil ? 

Du fortjener en mann som bærer deg på henda . Jeg tror din intensjon er / var " all in" på sikt. Han er ikke der.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...