AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg leste nylig: I løpet av to år i McKinsey fant han ut at å jobbe 85 timer i uken for noen andre ikke motiverte ham https://e24.no/karriere-og-ledelse/i/BlPjJg/mitt-voksenpoeng-karl-munthe-kaas Er det vanlig å jobbe så mye i McKinsey? Hva slags arbeidsoppgaver har man når man klarer å jobbe 85 timer i uken i to år? Synes det er vanskelig å forstå at noen klarer å være konsentrert når de jobber såpass mye. Og hva får man betalt for å jobber såpass mye? Anonymkode: efe70...976
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Ja, det er typisk for sektorer som management consulting, investment banking, o.l. Nei, man jobber ikke konstant ila. de timene, det er utrolig mye dødtid. Hvor mye du jobber, kommer egentlig an på hvor flinke de over deg er. Går ting relativt fort i toppen, så går det også fort nede på gulvet. Juniorkonsulenter driver på med "drittarbeidet", type samle data, gå over data, presentere data, osv. Anonymkode: a34c5...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er typisk for sektorer som management consulting, investment banking, o.l. Nei, man jobber ikke konstant ila. de timene, det er utrolig mye dødtid. Hvor mye du jobber, kommer egentlig an på hvor flinke de over deg er. Går ting relativt fort i toppen, så går det også fort nede på gulvet. Juniorkonsulenter driver på med "drittarbeidet", type samle data, gå over data, presentere data, osv. Anonymkode: a34c5...5aa Vet du hva man tjener om man jobber 85 timer i uka? Anonymkode: efe70...976
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Har hørt at gjennomsnittlig ansettelsestid i McKinsey faktisk er to år. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet du hva man tjener om man jobber 85 timer i uka? Anonymkode: efe70...976 Jeg er ikke sikker dessverre, men hørt at det er helt fastsatt lønn som resulterer i temmlig dårlig betalt per time pga den vanvittige arbeidsmengden. Anonymkode: 991eb...a00
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vet du hva man tjener om man jobber 85 timer i uka? Anonymkode: efe70...976 600000-1500000, med bonus på 100000-500000. Kommer helt an på stillingen og hva du jobber med. Når det kommer til finans og consulting generelt, så er det partnere som tjener fett. Anonymkode: a34c5...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Eneste positive jeg ser med McKinsey er at man får reist mye. Anonymkode: 48cc9...30c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Har hørt at gjennomsnittlig ansettelsestid i McKinsey faktisk er to år. Jeg er ikke sikker dessverre, men hørt at det er helt fastsatt lønn som resulterer i temmlig dårlig betalt per time pga den vanvittige arbeidsmengden. Anonymkode: 991eb...a00 11 minutter siden, AnonymBruker said: 600000-1500000, med bonus på 100000-500000. Kommer helt an på stillingen og hva du jobber med. Når det kommer til finans og consulting generelt, så er det partnere som tjener fett. Anonymkode: a34c5...5aa Takk til begge. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Eneste positive jeg ser med McKinsey er at man får reist mye. Anonymkode: 48cc9...30c Men hvor fett er det å reise om man må jobbe 85 timer i uka? Da får man jo ikke opplevd noe av landet man besøker. Anonymkode: efe70...976 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå