Gå til innhold

Veien til helsefagarbeider i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har utdannet seg til helsefagarbeider i voksen alder, og som kan forklare meg prosessen? Jeg vet det er fylkeskommunen man skal kontakte for info. ang. slikt, men ønsker å høre fra dere med erfaring rundt dette.

Saken min:

Bestått vgs fellesfag etter fylte 23 år, men har ikke GENS da jeg mangler et par år med arbeidserfaring.
Har jobbet ett år i helsesektoren og mange andre div. jobber urelatert til helsefag.

I og med at jeg har fullført fellesfag, så trenger jeg kun å ta programfag, men hvor lenge varer utdanningen, og hvor lenge må jeg ha praksis etter teorien, kan jeg ha litt mindre pga. det ene året jeg jobbet i helsesektoren?

Anonymkode: 61ff5...029

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller jobbet i 4 år til i helsesektoren, med 8000 timer er det bare å ta skriftlig eksamen og praktisk prøve så er du ferdigutdannet. Jeg gjorde dette.

Men anbefaler deg heller å gjøre ferdig generell studiekompetanse for å så ta en bachelor, f.eks som sykepleier, det går ann å ta på deltid og kombinere med jobb. Mange flere muligheter med en bachelor, jeg føler at helsefagutdannelsen min er verdt lite, annet enn noe bedre lønn. Tar derfor opp fag nå, du trenger kun å ta opp de 5 hovedfagene med 23/5 regelen og du får 8 ekstra poeng om du er over 23. Skulle ønske jeg visste om dette selv for mange år siden. 

Anonymkode: b1456...442

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen som har utdannet seg til helsefagarbeider i voksen alder, og som kan forklare meg prosessen? Jeg vet det er fylkeskommunen man skal kontakte for info. ang. slikt, men ønsker å høre fra dere med erfaring rundt dette.

Saken min:

Bestått vgs fellesfag etter fylte 23 år, men har ikke GENS da jeg mangler et par år med arbeidserfaring.
Har jobbet ett år i helsesektoren og mange andre div. jobber urelatert til helsefag.

I og med at jeg har fullført fellesfag, så trenger jeg kun å ta programfag, men hvor lenge varer utdanningen, og hvor lenge må jeg ha praksis etter teorien, kan jeg ha litt mindre pga. det ene året jeg jobbet i helsesektoren?

Anonymkode: 61ff5...029

du må jo likevel ha læretid. da må du få læelinglønn. bedre å arbeide 5år I helsesektoren også ta teori og fagprøve. da slipper du å ta fellesfagene. 

Anonymkode: 5ce97...ccc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...