AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Bilen går ikke og er fraktet til veksted. Hvor vanlig er dette, at verksted sliter med å finne feilen på bilen? Dette er også et merkeverksted. Hva kan det da være? Det som går under radaren på feilsøk? Vet at vifta i varmeapparatet blåser kaldt bla. Bør jeg informere om dette til verkstedet? Når tenninga vris rundt er det lyd, men vil ikke starte. Anonymkode: e064c...81c
trøndermann38 Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Det skjer oftere enn man skulle tro og kan bli veldig dyrt
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Dagens mekanikere er ikke alltid så gode. Har sett det selv at når en mekatroniker ikke får en brukbar feilkode fra bilens datamaskin...da sliter han jammen. Anonymkode: fc537...337
Gjest ABM Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bilen går ikke og er fraktet til veksted. Hvor vanlig er dette, at verksted sliter med å finne feilen på bilen? Dette er også et merkeverksted. Hva kan det da være? Det som går under radaren på feilsøk? Vet at vifta i varmeapparatet blåser kaldt bla. Bør jeg informere om dette til verkstedet? Når tenninga vris rundt er det lyd, men vil ikke starte. Anonymkode: e064c...81c Ikke så uvanlig som folk tror nei..det de ønsker etterhvert er nok å begynne å bytte deler for din regning...den mest sannsynlige først..osv..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Takk for svar. Kan det hjelpe å informere verksted om det en vet har vært "symptomene" på bilen? F.eks at varmeapparatet begynte plutselig å blåse kald luft.? Anonymkode: e064c...81c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Ja, alt du har observert bør du jo si fra om. Anonymkode: fc537...337
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Bilen vår var til sjekk tre ganger før de oppdaget feilen. De fant ikke noe galt første gangen og resatte sensoren, men det kom tilbake, så gjorde de det samme en gang til, og tredje gangen fant de ut av hva det faktisk var. Viste seg også at de måtte fikse enda en ting som trengte en ekstra del når de hadde den inne til reperasjon😂 Betalte kun for den siste reparasjonen, ikke noe for noen av sjekkene eller første gang den var på reperasjon. Dette var merkeverksted og garantien hadde gått ut. God service hvertfall👌🏻 Anonymkode: 0ca45...032 1
PetterKanin Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Det et nokså vanlig. Feilsøking innebærer ofte en masse demontering, prøving og feiling. Ofte stemmer ikke oppgitt farge på ledninger, oppgitte terminalnummer eller oppgitte spenningsverdier, motstandsverdier e.l. Ikke hjelper CAN-bus systemet som beukes i dag heller. Endret 3. oktober 2021 av PetterKanin
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 17.54): Takk for svar. Kan det hjelpe å informere verksted om det en vet har vært "symptomene" på bilen? F.eks at varmeapparatet begynte plutselig å blåse kald luft.? Anonymkode: e064c...81c regner med du har informert verkstedet det du opplever, man sender ikke en bil til verksted uten hensikt. Jeg hadde problem ved at frostvæske raskt på vinteren ble "tømt", men på sommeren kunne jeg kjøre lenge... og jeg henvendte meg til ikke merkeverksted, men de forstod jeg ikke kunne, da dro jeg til merkeverksted. Da forklarte jeg hva jeg erfarte... men jeg husker de kom tilbake for å spørre to eller tre ganger mens bilen var i verksted, inntil de maktet å finne årsaken. Selv med min informasjon så klarte dem ikke å forstå det, men jeg skulle dro dette var langt innabords for mekanikere og merkeverksted til noe som har skjedd forut. Anonymkode: e48ce...789
nomore82 Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Du bør åpenbart fortelle verkstedet om det du har lagt merke til tidligere. Når det gjelder diagnosen så kan du risikere at verkstedet ikke finner feilen på ei stund og det kan bli dyrt. Spørsmålet blir hvor stor verdi har bilen. Er det en utslitt gammel bil? Eller er det en nyere dyr bil? Eller billigmerke? Eller gammel men luksus/kvalitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå