Justlooking Skrevet 6. oktober 2021 #21 Skrevet 6. oktober 2021 jomann skrev (På 5.10.2021 den 20.04): Jeg kunne velge og valgte Moderna. Javel at den kanskje har litt høyere sannsynlighet for bivirkninger, men den har lavest sannsynlighet for bivirkningen hjertesykdom. Det er ikke dermed sagt det er høy sannsynlighet for hjertesykdom med Pfzizer heller, men her reduseres risikoen når jeg kan. Vet ikke om du har lest dagens nyheter at Sverige har stoppet å gi moderna til de under 30 - nettopp pga bivirkningen hjertesykdom? 7
Eloise12345 Skrevet 6. oktober 2021 #22 Skrevet 6. oktober 2021 (endret) On 10/1/2021 at 2:42 PM, Fireflies said: Man risikerer å bli dårlig av begge. Ta smertestillende før og etter vakisnen (følg bruksanvsiningen på legemiddelet), og ha det tilgjengelig. Det har hjulpet mange jeg kjenner. Lurt å ta en paracet etter vaksinen. Jeg kjente så og si ingenting av bivirkninger etter andre dosen med moderna, men jeg tok en paracet etter andre dose. Føler meg ganske trygg etter å ha fått 2 doser med moderna. Den mest effektive vaksinen. Min mann er litt missunnelig på meg som fikk den vaksinen han selv ønsket. Han fikk 2 × pfizer. Men han mener at moderna er mye bedre å få Endret 6. oktober 2021 av Eloise12345 2
Justlooking Skrevet 6. oktober 2021 #23 Skrevet 6. oktober 2021 Eloise12345 skrev (23 minutter siden): Lurt å ta en paracet etter vaksinen. Jeg kjente så og si ingenting av bivirkninger etter andre dosen med moderna, men jeg tok en paracet etter andre dose. Føler meg ganske trygg etter å ha fått 2 doser med moderna. Den mest effektive vaksinen. Min mann er litt missunnelig på meg som fikk den vaksinen han selv ønsket. Han fikk 2 × pfizer. Men han mener at moderna er mye bedre å få Tror nok din mann var heldig likevel. https://www.lofotposten.no/sverige-og-danmark-stanser-moderna-vaksinen-for-de-yngre/s/5-29-752824 1
jomann Skrevet 7. oktober 2021 #24 Skrevet 7. oktober 2021 Justlooking skrev (14 timer siden): Vet ikke om du har lest dagens nyheter at Sverige har stoppet å gi moderna til de under 30 - nettopp pga bivirkningen hjertesykdom? Jepp. Og det er 100% uforståelig, gitt at Pfizer har en klar overvekt av disse bivirkningene. Jeg savner noen tall fra myndighetene som viser til hvorfor deres egen statistikk er feil.
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. oktober 2021 #25 Skrevet 7. oktober 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Vintermorgen, mod
missmcbeal Skrevet 8. oktober 2021 #26 Skrevet 8. oktober 2021 Justlooking skrev (På 6.10.2021 den 21.11): Tror nok din mann var heldig likevel. https://www.lofotposten.no/sverige-og-danmark-stanser-moderna-vaksinen-for-de-yngre/s/5-29-752824 Om man er over 30 år så er det iallfall lite å frykte. Selv om det er noe økt forekomst blant unge menn under 30 år så er det ikke likevel sånn at det er en vanlig bivirkning å få det. Jeg har til og med hatt myokarditt i 2017 (som jeg fikk av et virus, tenk på det!) og for meg gikk det helt fint å ta Moderna som dose nr 2. 1
Bendie Skrevet 9. oktober 2021 #27 Skrevet 9. oktober 2021 De alle fleste utvikler myokarditt etter et virus. Det er betydelig større sjanse for å få det etter covid-19, enn ved vaksinasjon. Etter 9 millioner tenåringer i USA har fått Pfizer ( samme som tilbys til norske tenåringer) viser det seg at alvorlige bivirkninger er svært sjelden. Myocarditt oppsto hos 1/20.000. En stor studie så på risikoen for å utvikle myokarditt etter vaksinen og sammenlignet det hos de som hadde fått påvist covid-19. Det viste at det er betydelig større risiko får å utvikle myokarditt, om du blir diognoisert med covid -19, hele 21 ganger så hyppig hos jenter og 6 ganger så hyppig hos gutter. https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2021-08-02/after-nearly-9-million-pfizer-shots-for-us-teens-serious-side-effects-rare-cdc Det levner ingen tvil at en bærer en betydelig større riiko for å få myokarditt om en velger bort vaksinen. Da risikoen for å få viruset er svært høy. 5
Justlooking Skrevet 10. oktober 2021 #28 Skrevet 10. oktober 2021 (endret) Bendie skrev (På 9.10.2021 den 11.41): De alle fleste utvikler myokarditt etter et virus. Det er betydelig større sjanse for å få det etter covid-19, enn ved vaksinasjon. Etter 9 millioner tenåringer i USA har fått Pfizer ( samme som tilbys til norske tenåringer) viser det seg at alvorlige bivirkninger er svært sjelden. Myocarditt oppsto hos 1/20.000. En stor studie så på risikoen for å utvikle myokarditt etter vaksinen og sammenlignet det hos de som hadde fått påvist covid-19. Det viste at det er betydelig større risiko får å utvikle myokarditt, om du blir diognoisert med covid -19, hele 21 ganger så hyppig hos jenter og 6 ganger så hyppig hos gutter. https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2021-08-02/after-nearly-9-million-pfizer-shots-for-us-teens-serious-side-effects-rare-cdc Det levner ingen tvil at en bærer en betydelig større riiko for å få myokarditt om en velger bort vaksinen. Da risikoen for å få viruset er svært høy. Jøsses, det var nytt for meg at de aller fleste utvikler myokarditt etter et virus. Har hatt diverse virus, det har vel de fleste, men aldri hørt om myokarditt i den forbindelse. Og at risikoen for å få koronaviruset er svært høy er det delte meningen om. Selv kjenner jeg fortsatt til kun en person som har fått covid på over halvannet år, og det ble kun oppdaget på en test for vedkommende var frisk som en fisk. Endret 10. oktober 2021 av Justlooking Manglet halvparten av et ord 2
Elaine Marley Skrevet 12. oktober 2021 #29 Skrevet 12. oktober 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg