AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg skal ta andre dose og er usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg fikk moderna som dose 1 og ble ganske så dårlig. Hva er deres erfaringer? Hvilke har dere tatt og hvordan opplevde dere bivirkningene? Noen tanker om hvilken jeg bør ta? Anonymkode: 82402...864 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Når man blir dårlig av en vaksine, virker den bedre! Anonymkode: 0f7b4...9bd 9
Fireflies Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Man risikerer å bli dårlig av begge. Ta smertestillende før og etter vakisnen (følg bruksanvsiningen på legemiddelet), og ha det tilgjengelig. Det har hjulpet mange jeg kjenner. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Moderna gir visst litt mer av de mindre bivirkningene, men den beskytter bedre mot delta.. du er uansett ikke småsyl mer enn en dag eller to Anonymkode: 4e830...c37 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Om du skal reise, er det enklest om du har to av de samme. Jeg fikk Moderna x 2, ble dårlig men ikke mer dårlig av dose 2. Glad for Moderna mtp bedre beskyttelse. Anonymkode: 26cd8...dd0 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når man blir dårlig av en vaksine, virker den bedre! Anonymkode: 0f7b4...9bd Link til det? Anonymkode: 913b0...601 4
Mezzosoprena Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Moderna viser seg i tester å fungere best, så jeg hadde uten tvil valgt denne. Litt mer bivirkninger av denne skyldes at den inneholder mer virkestoff enn Pfizer, noe som også gir mening i forhold til beskyttelsen. De bivirkningene som kommer etterpå klarer alle å komme seg gjennom... 5
Betasuppe Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Moderna har 3 ganger dosen, og veldig mange ser ut til å ha høy feber osv etterpå. Men da burde den også beskytte bedre da den er 3 ganger så sterk som Pfizer. Pfizer er sånn sett en "snillere" vaksine 2
KillerKitty Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg fikk pifzer som første dose, og fikk kun vondt i armen og hodepine et pr dager. Dose 2 var moderna, ble ganske dårlig samme natt. Lå og frøys i min egen svette, med smerter i ryggen. Dagen etter var feberen borte, men hadde vondt i hodet. På kvelden fikk jeg feber igjen. Etter det var det verste over, men hadde lite energi i 2 uker. Nå føler jeg meg normal igjen 2
Hatsumomo Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal ta andre dose og er usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg fikk moderna som dose 1 og ble ganske så dårlig. Hva er deres erfaringer? Hvilke har dere tatt og hvordan opplevde dere bivirkningene? Noen tanker om hvilken jeg bør ta? Anonymkode: 82402...864 Jeg fikk Pfizer som begge doser, men tror faktisk at jeg hadde valgt Moderna hadde jeg hatt valget. Rett og slett fordi det er en sterkere vaksine enn Pfizer. Sitat Hver dose av Pfizer inneholder 30 mikrogram mRNA, mens Spikevax fra Moderna inneholder 100 mikrogram. Ja, immunsystemet får kjørt seg, men det er bare et pluss mener jeg. https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-studie-pfizer-vaksinen-klart-mindre-effektiv-enn-moderna/s/12-95-3424174152 Sitat Det faktum at Moderna-vaksinen ser ut til å gi litt sterkere sykdomsfølelse, spesielt etter andre vaksine, er et tegn på at kroppen jobber hardere. For noen uker siden dukket det opp en studie fra USA viste at Delta-varianten virkelig viser denne forskjellen: Moderna-vaksinen var ifølge studien 76 prosent effektiv mot Delta-varianten, mens Pfizer-vaksinen kun viste 42 prosent effekt mot den plagsomme varianten. 4
Psilocybe Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Link til det? Anonymkode: 913b0...601 Det venter jeg også på. Bl.a. fordi immunologiprofessor Anne Spurkland i et intervju med Drammens Tidende sa det var en myte at vaksinen virker "bedre" på folk som får en kraftig reaksjon. 4
blåbærpai Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Har sittet på gjerdet ganske lenge. I ren angst og motvilje. Fikk første dose med Moderna igår. Støl i armenn og uvanlig trøtt (for å være meg) ikveld. Ellers ingenting. Usikker på om jeg velger Moderna eller Pfizer som dose to.. lite smitte her omkring. Men hvis jeg i fremtiden skal reise.. så vil jeg gjerne være litt mer beskytta. Så heller mot Moderna. Tross mulige kjipe netter med kaldsvett og feber. Det går firhåpentligvis over. 2
Majer Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Moderna er mest effektivt og har mest akutte bivirkninger. Ville helt klart valgt moderna igjen selv om jeg hadde 40 i feber og holdt på med hjemmeeksamen. 2
Eloise12345 Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) On 10/1/2021 at 1:52 PM, AnonymBruker said: Jeg skal ta andre dose og er usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg fikk moderna som dose 1 og ble ganske så dårlig. Hva er deres erfaringer? Hvilke har dere tatt og hvordan opplevde dere bivirkningene? Noen tanker om hvilken jeg bør ta? Anonymkode: 82402...864 Jeg fikk moderna som dose 1 og moderna som dose 2. Anbefaler å ta den samme for jeg merket kun bivirkninger av dose 1. Så og si ingenting av dose 2. Kun et lyserød merke på stikkstedet og litt øm i armen men så lite at jeg knappt kjente det. Moderna skal også være mest effektiv. Ville valgt den uten tvil om du kan velge Endret 4. oktober 2021 av Eloise12345 2
jomann Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg kunne velge og valgte Moderna. Javel at den kanskje har litt høyere sannsynlighet for bivirkninger, men den har lavest sannsynlighet for bivirkningen hjertesykdom. Det er ikke dermed sagt det er høy sannsynlighet for hjertesykdom med Pfzizer heller, men her reduseres risikoen når jeg kan. 2
Example Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 Moderna har vel vist høyest effekt mot deltavarianten. Jeg kunne ikke velge, men fikk to doser med det. Fornøyd med det. Ganske dårlig et døgns tid etter dose to, men det går fort over. 5
Gjest House Red Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 (endret) . Endret 16. juli 2023 av House Red
Palmetreet Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg tok Pfizer som første, merket null. Og jeg skal ta Pfizer i morgen. De jeg kjenner som har tatt den har ikke blitt syke.
Polly Ester Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har tatt 2x Moderna. Første gangen var jeg bare øm på stikkstedet og i armen noen dager. Andre dose ble jeg ganske dårlig av, feber og dårlig form allerede samme kvelden og noen dager. De av familie og venner som har tatt Pfizer har sagt at de ikke merket stort verken første eller andre dose. 1
Anbefalte innlegg