AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg har en sønn på 16 år som går på videregående. I neste uke skal han på en skolefest og det er vanlig skole dagen etterpå. Skolen hans og festlokalet ligger et like stykka unna der vi bor, noe som gjør at han er avhengig av overnatting etter at festen er slutt. Jeg er skeptisk til at han skal overnatte til noen i klassen sin, fordi det er mye farlig ut og stygt som skjer i samfunnet. Derfor har jeg bestilt overnatting på et hotell til meg og han angående denne festen. Om kvelden skal jeg gå sammen med han til festlokalet, sånn at jeg ser hvordan festlokalet er og jeg får muligheten til å snakke med ordensvaktene. Når festen er slutt møter jeg han utafor festlokalet og vi går sammen tilbake til hotellet. Dagen etterpå går jeg på jobb og han på skolen. Jeg tenker å betale hotellovernattinga med kredittkort. Jeg mener at dette er den beste løsninga for han selv og for oss som familie. Da vet jeg at alt skjer under trygge forhold og at han kommer seg til og fra festen på en sikker måte. I tillegg vet jeg også at han kommer seg på skolen dagen etterpå. Er det noen på forumet som har noen tanker? Anonymkode: c4889...e9a
Violetta Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Hvorfor er det et poeng at du betaler med kredittkort? Skal dere sove på samme rom? Hva synes din sønn? 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 7 minutter siden, Violetta said: Hvorfor er det et poeng at du betaler med kredittkort? Skal dere sove på samme rom? Hva synes din sønn? Vi skal sove på samme hotellrom, ja. Min sønn vil overnatte til noen i klassen sin, men det er jeg skeptisk til. Anonymkode: c4889...e9a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis det er mulighet for å overnatte hos noen fra klassen, er ikke det helt fint? Da tar helt sikkert foreldrene til den han overnatter hos ansvaret for å passe på at de kommer trygt hjem fra festen, og at de kommer seg på skolen dagen etter? Det er vel "litt" overbeskyttende å følge en 16 åring til døra, og snakke med ordensvaktene. Det er sånt man gjør med en 7 åring. (Følger i bursdag og snakker med foreldrene når man leverer) Hvorfor kan dere ikke kjøre til og hente etter festen, hvis det uansett er nær noen i klassen? Anonymkode: 536d4...2aa 20
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Dette MÅ være en trolletråd 👀🙈
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg syns det høres mer normalt ut å hente ham så han kan sove hjemme, selv om det er litt sent og et stykke å kjøre. Er sikkert ikke mye mer enn 30 minutter hver vei eller? Anonymkode: 9a1a7...60e 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Nå fantaserer du… Anonymkode: 81565...760 2
Honey Dew Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi skal sove på samme hotellrom, ja. Min sønn vil overnatte til noen i klassen sin, men det er jeg skeptisk til. Anonymkode: c4889...e9a Du oppdrar en mammadalt når du ikke forstår at sønnen din har behov for venner. 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Massiv overreaksjon fra din side. H a hadde du gjort om han gikk på videregående borte fra hjemmet og alt bodde for seg selv som mange 16 åringer gjør? Nå må du kjenne litt etter hvilken innsats du har lagt ned for at tenåringer er på stødig vei mot å bli en selvstendig voksen. Så får du vise han den tilliten du tenker han fortjener basert på tidligere oppførsel. Hans oppførsel, og ikke alt som kan skje. Anonymkode: 22ba3...748 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Hvorfor kjører du ikke bare han og henter han?? Han er 16år.. Trenger ikke deg som følge.Så flaut.. Å passe på ja, men du må og vise at du stoler på barnet ditt!! Anonymkode: df472...2a9 5
Malursk Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis du ikke kan dra å hente ham etter festen så er det nok billigere med en drosje eller uber til å kjøre ham hjem.. Ev så må han faktisk dra fra festen slik at han rekker siste tog eller buss.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Hva det enkleste og minst flaue: Du kjører, sier hadet og han går ut av bilen. Når det er slutt sitter du på en møteplass i bilen. Han setter seg inn og dere sier hei til hverandre. Du må stole litt på barnet ditt. Med mindre han allerede har gjort så ille ting at det ikke er fortjent. Anonymkode: 8482f...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Stakkars sønn Anonymkode: 2d216...b4c 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Den videregående skoler ligger i en større by, mens vi bor på bygda. For å komme seg til og fra byen er man avhengig av bilferge eller hurtigbåt, og jeg tar ikke sjansen på å kjøre bil selv for å hente han. Det er vanligvis samboeren min som pleier å kjøre bil til og fra byen, men han mener at det tar for lang tid og at det blir for sent. Mange fra bygda vår og andre steder i kommunen bor på hybel i denne byen, men da har de mye kortere avstand til alt som skjer i nærheten av skolene. Dessuten er jeg skeptisk til at de som bor på hybel er på skolefester og andre fester generelt sett. Anonymkode: c4889...e9a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 16 åringer fester... 16 åringer har sex, har jobb og annet. Anonymkode: 22ba3...748 6
KristinF Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Hahah herregud du må slappe av litt her mor 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den videregående skoler ligger i en større by, mens vi bor på bygda. For å komme seg til og fra byen er man avhengig av bilferge eller hurtigbåt, og jeg tar ikke sjansen på å kjøre bil selv for å hente han. Det er vanligvis samboeren min som pleier å kjøre bil til og fra byen, men han mener at det tar for lang tid og at det blir for sent. Mange fra bygda vår og andre steder i kommunen bor på hybel i denne byen, men da har de mye kortere avstand til alt som skjer i nærheten av skolene. Dessuten er jeg skeptisk til at de som bor på hybel er på skolefester og andre fester generelt sett. Anonymkode: c4889...e9a OK, så det du sier er at du, i motsetning til alle andre i bygda, har oppdratt en sønn som ikke er selvstendig nok til å bo på hybel. Ikke en gang en eneste natt? Istedenfor må ungen kjøres til skolen hver dag, eller reise med hurtigbåt. (Noe som garantert betyr at dette barnet har lang reisevei hver dag.) Hva med å faktisk gi ungen din tillit, og se at det går fint? Anonymkode: 536d4...2aa 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 Hva med å avtale at han sender sms til deg når han har kommet til der han skal sove? Og at han selvfølgelig kan ringe når som helst uansett grunn om han vil bli hentet. Anonymkode: 22ba3...748 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 Og på alle bygdefestene bruker jeg eller pappaen å kjøre han til festen og hente han etter at festen er slutt. Det er ikke snakk om at han skal på overnattingsbesøk til noen etter festen, eller at han skal sitte på med noen fremmede sjåfører. Anonymkode: c4889...e9a
Honey Dew Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og på alle bygdefestene bruker jeg eller pappaen å kjøre han til festen og hente han etter at festen er slutt. Det er ikke snakk om at han skal på overnattingsbesøk til noen etter festen, eller at han skal sitte på med noen fremmede sjåfører. Anonymkode: c4889...e9a Gratulerer. Du har ødelagt sønnen din. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå