AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Oppfører de seg mer bitchy mot yngre damer? Anonymkode: bbd74...5c1
Kristin70 Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Nei, stort sett ikke. Damer over 50 er like forskjellig som damer på 30. 18
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Misunnelige er de helt klart. Men tror ikke de oppfører seg dårlig av den grunn. Anonymkode: 4cbdb...480
Pås Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Misunnelige er de helt klart. Men tror ikke de oppfører seg dårlig av den grunn. Anonymkode: 4cbdb...480 Ikke misunnelig overhodet! Så klart ser jeg at de er yngre og penere, men de har jo ikke det jeg har? Så nei, jeg oppfører meg ikke dårlig mot unge kvinner! Hilsen dame 54 20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Misunnelig? Hvorfor skulle jeg være det? Har vært i den alderen allerede og hadde det jo greit da, men har det så utrolig mye bedre nå. Anonymkode: d8a8b...fbd 25
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Absolutt ikke misunnerlig, og har ikke opplevd at noen andre heller oppfører seg bitchy mot yngre kvinner. Anonymkode: 660a6...f86 5
MorTil2 Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Misunnelig for hva? Jeg har et mye mer avslappet forhold til livet og meg selv nå ved passerte 50, enn da jeg var under 30. Kunne tenkt meg å vært 40, men glad jeg har den livserfaringene årene etter passerte 30 har gitt meg. Tenker manglende livserfaring og perspektiv er grunnen til at slike tråder som dette blir laget. 23
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oppfører de seg mer bitchy mot yngre damer? Anonymkode: bbd74...5c1 Opplevde damer mellom 30-40 som helt jævlige når jeg var ca 18-25 da jeg fikk barn. Etter barn bar de ikke så etter meg. Men fy søren for noen bitcher. Heldigvis ikke alle. Men noen veninde gjenger eller to tre stk på jobb. Så bytta til mannsdominerte yrker. Orket ikke å gå i den dritten deres. De er så sjalu at det er helt sjukt, for det minste lille Anonymkode: 8ca6e...157 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oppfører de seg mer bitchy mot yngre damer? Anonymkode: bbd74...5c1 De skjønner vel at damer under 30 også skal bli 50 en gang (og at de går fortere enn de unge damene tror), så det er ingen grunn til misunnelse. Anonymkode: 30ebb...29b 15
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Hva er det vi skal være misunnelige for? Anonymkode: be980...460 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Nei er ikke misunnelig. Ser tilbake på den tiden med gru. Visste ikke hvem jeg var, og livet et ork med utdanning, jobb,drama og å "finne sæ sjæl". Ungdommelighet blir så oppskattet i samfunnet vi lever i, at alle tror eldre skal misunne de yngre men slik er det ikke. Anonymkode: 6823b...1f4 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Pås skrev (4 minutter siden): Ikke misunnelig overhodet! Så klart ser jeg at de er yngre og penere, men de har jo ikke det jeg har? Så nei, jeg oppfører meg ikke dårlig mot unge kvinner! Hilsen dame 54 Og hva har du? Hehe. Anonymkode: 4cbdb...480 1
Gjest Trøst Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Kjenner meg ikke igjen i det, som kvinne under 30.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Skjønner ikke hvorfor dere tror at de er sjalu?? Nå er det enda noen år til jeg blir 50, men jeg er bikket 40 og har funnet en ro som jeg aldri hadde i 20-30 årene. Det dere oppfatter som misunnelse er selvsikkerhet , en selvsikkerhet man får med alderen. Man gidder rett og slett ikke å gå rundt grøten lengre og blir mer direkte med alderen. Yngre mennesker er ofte usikre og oppfatter dette som at man er frekk og trøster seg med at vedkommende sikkert bare er sjalu. De fleste i 40-50 årene ville nemlig aldri hatt tilbake stresset og jaget man opplever i 20-30 årene. Anonymkode: 6ca66...c66 12
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hva har du? Hehe. Anonymkode: 4cbdb...480 Gjeldfri, godt betalt jobb og en kropp som er sprekere enn mange chubby 25 åringer+ et veldig bra sexliv. Klager ikke. Anonymkode: f0094...8e1 12
Hespe3 Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Nei, hva skulle jeg være misunnelig for? Been there, done that 🙂 Vi blir alle eldre, det er uunngåelig - om noenogtretti år er dagens unge kvinner middelaldrende, de også. Jeg hadde et bra liv som ung, og jeg har et bra liv nå som voksen/middelaldrende kvinne, kanskje hakket bedre fordi jeg er så mye tryggere i meg selv. 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 Nei. Jeg har inntrykk av at damer på 50+ modnes på en veldig god måte. De fleste blir mye mindre sjalu, gir mer f i hva andre synes, er mer komfortabel med egen kropp, får et bedre menneskesyn og syn på verden. Oppfatter at de fleste blir mer "chill". Men alle kvinner synes det er trist å se skjønnheten falme. Også kvinner på 30. Jeg tror ikke vi er så misunnelige på andre kvinner i andre aldersgrupper, men sammenligner oss med andre på samme alder. Vi vil jo helst ikke se værre ut enn våre venninner/gamle klassekamerater. Anonymkode: a4feb...a78 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 Nei. Jeg har selv vært under 30 vet du. Ønsker meg ikke tilbake dit. Har det bedre en noen gang nå og elsker livet ❤️ Anonymkode: 75914...b8c 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 Tror man som oftest er fornøyd i den alderen man er i og på en måte sammenligner seg mest med jevnaldrende. Selv er jeg 35 og synes jenter på 20 ser veldig unge ut og er umodne stort sett. Ville aldri vært 20 igjen, er så mye som er bedre nå som 35. Tipper jeg vil føle på det samme når jeg er 50. Da vil de på 35 plutselig se veldig unge ut og jeg vil føle de lever i en annen verden som jeg er ferdig med. Anonymkode: 3ad50...663 10
youcancallmejune Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Unntak finnes alltid, men jeg synes stort sett de virker tilfredse og trygge på seg selv. Såpass godt voksne kvinner har ofte selvsikkerhet, en no bullshit-holdning og perspektiv på ting, og det gjør at de tør å si fra når det er noe. Jeg tror mange forveksler det med misunnelse og bitterhet når de sier fra til kvinner som er yngre enn seg. Menn og unge kvinner liker å tro at det er det. Det er en simpel måte å ufarliggjøre og ta makten fra eldre kvinner, med andre ord en hersketeknikk. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå