AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Ser at kjæresten følger og liker bildene på instagram til noen folk jeg vet han har ligget med, hatt en greie med osv. Jeg synes at det er vanskelig og ønsker egentlig at han ikke hadde behov av å følge de. Vi har snakket om det, han sier jo selvfølgelig at det ikke betyr noen ting. Jeg vil ikke være den som ber ham om å avfølge, kunne ønske at han bare gjorde det. Men jeg tror ikke han synes det skal behøves å avfølge, tror han synes det blir kontrollerende av meg, og jeg vet også at han ikke hadde brydd seg om det var motsatt situasjon. Han er ekstremt lite sjalu av seg. Må jeg bare ta meg sammen her og innse at kjæresten min har hatt en fortid og at det ikke er slemt av han å ha smått og vennlig kontakt med de han har vært med? Han har før sagt at han ikke forstår hvorfor det er så mange som blir uvenner og bryter totalt med folk bare fordi man har vært noe mer en gang. De han har vært med har han ofte også sett på som venner da de også har hengt en del og funnet på mange andre saker enn sex. Tror det er den største forskjellen på oss, jeg definerer kjæreste og venn som helt froskjellige saker. Han definerer både kjæreste og venn som venn, men at med kjæresten har man noe ekstra spesielt. Derfor, når det blir slutt, så er det ofte et vennskap igjen. En annen ting er at han så og si alltid har vært den som har gjort det slutt, og jeg har alltid blitt dumpa. Så tror absolutt ikke han forstår redselen for å bli dumpa og hvor vondt det kan være, og at dette har noe å gjøre med vårt syn på alt dette og hvorfor jeg er mer sjalu, mens han ikke er det i det hele tatt. Så ja, burde jeg bare skjerpe meg? Anonymkode: 91e03...854
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg mener at litt sjalusi er sundt i et parforhold, da det beviser at en er glad i en og redd for å miste. Jeg synes det blir feil i et forhold å være venn med tidligere elskere/sexpartnere på s.medier. Noe annet er kanskje et langvarig forhold. Uansett litt sært det også, synes jeg. Synes ikke du burde skjerpe deg. Si heller mer i fra, at du synes dette blir feil av han å gjøre. Det blir å sende helt feil signaler, det han driver med. Han trygger ikke forholdet og heller ikke respekterer deg nok. Anonymkode: bb949...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Kjære TS, Jeg har opplevd det samme som deg. La meg fortelle min historie og se om du får noe ut av den. Kjæresten min (nå eks) var veldig åpen med meg om sine "tidligere erobringer". Han hadde altså ligget med en del damer. Det gjorde ikke meg så mye i starten. Da han og jeg ble venner på Instagram tok nysgjerrigheten overhånd. Jeg så at han fremdeles fulgte noen av disse jentene. Jeg så på profilene til disse jentene og la merke til at han hadde liket bilder av dem selv etter vi ble sammen (hva han liket før han og jeg ble sammen brydde jeg meg ikke om). Bildene han liket var utelukkende av dem i bikini eller sexy positurer. Min første tanke var at jeg synes det var pinlig. En 35 år gammel mann som åpenlyst sikler på disse damene. Jeg tok det opp med han men ikke på en konfronterende måte. Jeg sa som sant var at jeg hadde lagt merke til at han fremdeles liket bilder av disse jentene. Jeg spurte han om det var noen grunn til at han fremdeles gjorde det. Jeg spurte altså helt åpen, uten anklagelser, fordi jeg synes det var så merkelig. Kanskje det fantes en god grunn som jeg ikke skjønte? Men nei, han sa bare at han ikke hadde tenkt seg om, det betydde ingenting, bla bla. Han var overbevisende, jeg var forelsket og lot det ligge. Hadde det bare vært med det så hadde det vel vært ok tenker jeg. Men det ble ikke slik. Gjennom forholdet tikket det inn meldinger fra de samme jentene (via snap, facebook). Han kunne også vise meg kontoene til disse tidligere sexpartnerne. Det ble for mye for meg og jeg stilte et ultimatum; enten sletter du dem eller så kan ikke vi være sammen. Igjen prøvde jeg å legge frem hva JEG følte om det i stedenfor å si at HAN var teit/dum/barnslig etc for å fremdeles følge dem. Dette var det jeg forklarte ham; jeg synes det var pinlig for meg (at jeg har en kjæreste som sikler åpenlyst etter andre jenter) jeg synes det kunne sende ut feil signaler til disse jentene (kanskje de tok hans liking som at han fremdeles var interessert?) jeg synes det var uforståelig hvorfor han på død og liv fremdeles skulle følge dem (hva fikk han ut av det?) Hver gang jeg tok opp dette var svaret det samme. Det betydde ingenting. Han var kanskje litt nysgjerrig men det var det. Det hele endte med at han var utro. ____________________________________________________ TS, jeg sier ikke at dette er tilfelle med deg og din kjæreste. Dette er min historie. Jeg forteller det likevel fordi jeg i ettertid burde tatt mine følelser rundt dette mer på alvor. Det viste seg at min eks hadde et enormt, umettelig oppmerksomhetsbehov. Han klarte ikke gi slipp på dem. Oppsummert: Ta deg selv på alvor! Si til din kjæreste hva DU føler om dette (uten å anklage han). Vær oppriktig nysgjerrig og spør han om hvorfor han fremdeles følger dem (la han forklare seg). Sender deg en klem og ønsker deg lykke til Anonymkode: b6d5d...4c5 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ser at kjæresten følger og liker bildene på instagram til noen folk jeg vet han har ligget med, hatt en greie med osv. Jeg synes at det er vanskelig og ønsker egentlig at han ikke hadde behov av å følge de. Vi har snakket om det, han sier jo selvfølgelig at det ikke betyr noen ting. Jeg vil ikke være den som ber ham om å avfølge, kunne ønske at han bare gjorde det. Men jeg tror ikke han synes det skal behøves å avfølge, tror han synes det blir kontrollerende av meg, og jeg vet også at han ikke hadde brydd seg om det var motsatt situasjon. Han er ekstremt lite sjalu av seg. Må jeg bare ta meg sammen her og innse at kjæresten min har hatt en fortid og at det ikke er slemt av han å ha smått og vennlig kontakt med de han har vært med? Han har før sagt at han ikke forstår hvorfor det er så mange som blir uvenner og bryter totalt med folk bare fordi man har vært noe mer en gang. De han har vært med har han ofte også sett på som venner da de også har hengt en del og funnet på mange andre saker enn sex. Tror det er den største forskjellen på oss, jeg definerer kjæreste og venn som helt froskjellige saker. Han definerer både kjæreste og venn som venn, men at med kjæresten har man noe ekstra spesielt. Derfor, når det blir slutt, så er det ofte et vennskap igjen. En annen ting er at han så og si alltid har vært den som har gjort det slutt, og jeg har alltid blitt dumpa. Så tror absolutt ikke han forstår redselen for å bli dumpa og hvor vondt det kan være, og at dette har noe å gjøre med vårt syn på alt dette og hvorfor jeg er mer sjalu, mens han ikke er det i det hele tatt. Så ja, burde jeg bare skjerpe meg? Anonymkode: 91e03...854 Jeg personlig syntes det er utrolig teit gjort av han å ville opprettholde kontakten med folk han i utgangspunktet burde vært ferdig med, før han innledet noe seriøst med deg. Det her dreier seg ikke bare om sjalusi, men det sier også litt om han som er opptatt av å gi disse damene en bekreftelse. Er han redd for å miste de? Anonymkode: 357c7...82e 2
McMary Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Det eneste du skal "ta deg sammen" og gjøre, er å sette grenser for hva DU ønsker og ikke ønsker i et forhold. Så kommuniserer du det til din kjæreste og så ser dere om dere er kompatible nok til å faktisk være i et forhold eller ikke. Det fungerer ikke når den ene er opptatt av oppmerksomhet fra det motsatte kjønn mens den andre ønsker at all romantisk og seksuell energi forblir mellom de to som er i forholdet. Du må finne en mann som ønsker det samme som deg. En som gjør ting som gjør deg usikker og såret er ikke en kjæreste du bør satse på. Sett grenser og gå om de brytes. 2
tangent Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg er venner med mange av de jeg har hatt en greie med. Ikke sånn at jeg snakker med de i tide og utide, men jeg har de gjerne på sosiale medier og hadde jeg møtt de tilfeldig på gata kunne jeg godt tatt en kaffe med dem for å bli oppdatert på livet deres. Jeg har ingen romantiske eller seksuelle følelser igjen for noen av dem og når jeg snakker med dem så tenker jeg egentlig aldri på at vi hadde en greie på et tidspunkt. De føles bare som venner. For meg er det liksom ikke et tema engang å skulle forholde meg til at noen skulle være sjalu på disse folka. Heldigvis bryr ikke mannen seg selv om han vet at vi er på fest med en tidligere kjæreste av meg. Han vet jo hvor han har meg. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at kjæresten følger og liker bildene på instagram til noen folk jeg vet han har ligget med, hatt en greie med osv. Jeg synes at det er vanskelig og ønsker egentlig at han ikke hadde behov av å følge de. Både partner og jeg har tidligere sexpartnere blant våre beste venner. Heller enn å avvise gamle venner introduserer vi partner for dem og alle har sjansen til å bli venner. Det gjelder å finne en partner som man stoler på, så slipper man masse usikkerhet og mistenksomhet.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 tangent skrev (4 minutter siden): Jeg er venner med mange av de jeg har hatt en greie med. Ikke sånn at jeg snakker med de i tide og utide, men jeg har de gjerne på sosiale medier og hadde jeg møtt de tilfeldig på gata kunne jeg godt tatt en kaffe med dem for å bli oppdatert på livet deres. Jeg har ingen romantiske eller seksuelle følelser igjen for noen av dem og når jeg snakker med dem så tenker jeg egentlig aldri på at vi hadde en greie på et tidspunkt. De føles bare som venner. For meg er det liksom ikke et tema engang å skulle forholde meg til at noen skulle være sjalu på disse folka. Heldigvis bryr ikke mannen seg selv om han vet at vi er på fest med en tidligere kjæreste av meg. Han vet jo hvor han har meg. Skjønner. Jeg føler at min partner tenker litt som deg. Men jeg lurer på, om din partner hadde fortalt at han syntes at dette var utrolig vanskelig og gjorde han usikker, hadde du da slettet alle fra sosiale media? Eller hadde du stått på ditt og sagt at dette må han nesten klare. Jeg vet at mange her synes at det er det som er det rette svaret på hva som burde gjøres, at du da i så fall "burde" avfølge disse folkene. Men min kjæreste mener at problemet ikke ligger der. Problemet ligger i at jeg "ikke stoler på ham" som han føler, når jeg blir usikker fordi at han følger noen ekser. Og at løsningen da ikke vil være å be ham avfølge alle disse, men heller å snakke åpent sammen om det. Jeg kan på en måte forstå hva han mener. Anonymkode: 91e03...854
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Skjønner. Jeg føler at min partner tenker litt som deg. Men jeg lurer på, om din partner hadde fortalt at han syntes at dette var utrolig vanskelig og gjorde han usikker, hadde du da slettet alle fra sosiale media? Eller hadde du stått på ditt og sagt at dette må han nesten klare. Jeg vet at mange her synes at det er det som er det rette svaret på hva som burde gjøres, at du da i så fall "burde" avfølge disse folkene. Men min kjæreste mener at problemet ikke ligger der. Problemet ligger i at jeg "ikke stoler på ham" som han føler, når jeg blir usikker fordi at han følger noen ekser. Og at løsningen da ikke vil være å be ham avfølge alle disse, men heller å snakke åpent sammen om det. Jeg kan på en måte forstå hva han mener. Anonymkode: 91e03...854 Se her, TS! Her snur kjæresten din hele problemstillingen på hodet! Det gjorde min eks også. Det er utrolig dårlig gjort og jeg håper du ser det også (selv om det er vanskelig) Anonymkode: b6d5d...4c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå