Gå til innhold

Ville du kjøpt eldre dekk med god mønsterdybde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dekk stående som nå er 7 år gamle, vinterdekk. Mønsterdybde 6 - 7 mm. Er dette salgbart? 

Anonymkode: a2361...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. dekk er ferskvare. jeg HAR kjørt med gamle dekk også uten at det har vært særlig probem, men burde ikke gjort det. 

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt så gamle dekk

Skrevet
SidFernwilter skrev (4 minutter siden):

nei. dekk er ferskvare. jeg HAR kjørt med gamle dekk også uten at det har vært særlig probem, men burde ikke gjort det. 

Så da kan jeg likså greit la dekkforhandler kaste de gamle ved skift til nye dekk? Dette skal de gjøre gratis?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da kan jeg likså greit la dekkforhandler kaste de gamle ved skift til nye dekk? Dette skal de gjøre gratis?

noen tar imot gratis, vi gjør feks om du handler dekk og også betaler for omlegging. men din lokalre renovering og søppeldynge tar vel sannsynligvis også imot dem uten problem. 

Skrevet

Gamle dekk får hard gummi, det medfører blant annet vesentlig lenger bremselengde. Gamle dekk som ikke kastes egner seg best til fendere på kaier

Anonymkode: 6a911...c01

Skrevet

Nei!

Har selv fått beskjed om å bytte mine som er 6 år gamle selv om mønsterdybden er ca 6 mm

Gjest Alterego666
Skrevet

Gammel gummi er som holke. Kast!

Skrevet

+1 til kast. Men har du en sladdeungdom i nabolaget, tar de nok imot og svir av gummien på en bane nær deg.

Anonymkode: 209bb...2b3

Skrevet

Nei, på lik linje som jeg ikke ville ha kjøpt gamle bilstoler til barn. Dekk og bilstoler er ferskvare, de går ut på dato til tross for at de ser fine og hele ut!

Anonymkode: c2b4f...c2e

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: aa841...34e

• Liker 1
Skrevet

Nei, dekk er ferskvare, maks 5 år gamle, så kjøper jeg nye igjen, aldri eldre dekk enn det

Anonymkode: fbd20...16c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...