AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Grunnet smerter i ryggen anbefalte fastlegen å kanskje gå til en fysioterapeut. Men hun var ikke sikker på hvordan det ser ut ifht. betaling, om det er helt gratis som andre tjenester i svangerskapet, om det er en egenandel eller noe lignende. Noen som vet hvordan det fungerer? Anonymkode: e3982...f08
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Grunnet smerter i ryggen anbefalte fastlegen å kanskje gå til en fysioterapeut. Men hun var ikke sikker på hvordan det ser ut ifht. betaling, om det er helt gratis som andre tjenester i svangerskapet, om det er en egenandel eller noe lignende. Noen som vet hvordan det fungerer? Anonymkode: e3982...f08 Koster penger. Var gratis for mange, mange år siden. Men får du henvisning fra lege til en med avtale med Helfo betaler du vel bare opptil et par tusen,tror jeg. Anonymkode: b0fb7...996
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Hvis du går til fysioterapeut med driftsavtale så betaler du bare vanlig egenandel, dersom fysioterapeuten vurderer behovet ditt som nødvendig å dekke. Jeg er gravid og går til fysio, betaler bare 150kr ish pr gang. Fant ingen oversikt for min kommune, så jeg ringte litt ulike og spurte. Og sa noe om behovet mitt også, så har en fysioterapeut som er spesialisert innen svangerskapsplager og oppfølging etter fødsel. Hjelper veldig for meg. Anonymkode: dd875...085
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg betalte full pris for fysioterapeut, men gikk privat. Ble anbefalt henne da hun var flink på svangerskapsrelaterte plager. Gikk også til en fysioterapeut som var utdannet kiropraktor. Jordmor på helsestasjonen kunne ha henvist meg til en kommunal fysioterapeut, men det var dessverre ikke mulig pga korona og lang ventetid. Kanskje du kan høre med din jordmor om helsestasjonen deres har noe slikt tilbud? Anonymkode: 161a6...a43 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg betalte full pris for fysioterapeut, men gikk privat. Ble anbefalt henne da hun var flink på svangerskapsrelaterte plager. Gikk også til en fysioterapeut som var utdannet kiropraktor. Jordmor på helsestasjonen kunne ha henvist meg til en kommunal fysioterapeut, men det var dessverre ikke mulig pga korona og lang ventetid. Kanskje du kan høre med din jordmor om helsestasjonen deres har noe slikt tilbud? Anonymkode: 161a6...a43 Fantastisk! Jeg skal høre 😊❤️ Takk for tips Anonymkode: e3982...f08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå