Gå til innhold

Hvordan fjerne shellac selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk lakkert tåneglene på ferie. Det ble brukt shellac. Har i ettertid forstått at dette ikke er enkelt å få fjernet selv samt at jeg kan ødelegge selve neglen ved å file ned eller klippe. 

Har aldri hatt shellac før så her er jeg helt blank. Noen som har tips og erfaringer å dele?

Anonymkode: 171d3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du kan file ned oppå så du får av top coaten og så surre på bomullsdotter med neglelakkfjerner og la det sitte på i 20 min. 

men jeg bare peller det av selv, noen ganger knekker en negl litt kortere, men ikke værre enn det. 

Anonymkode: d6aae...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du kan file ned oppå så du får av top coaten og så surre på bomullsdotter med neglelakkfjerner og la det sitte på i 20 min. 

men jeg bare peller det av selv, noen ganger knekker en negl litt kortere, men ikke værre enn det. 

Anonymkode: d6aae...06c

Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Depend har gellackfjerner:

.https://www.sparkjop.no/remover-wraps_916916?level_1=61712

Og en olje som du skal blande med varmt vann og bløte neglene i før fjerning:

https://www.sparkjop.no/gellakk-remover-med-olje_916915?level_1=61712

Anonymkode: bd584...dea

Tusen takk! Da blir det en tur til Sparkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sikkert fått den av nå, men et tips jeg fikk fra ei venninne som driver med negler er å kjøpe en neglelakkfjerner som inneholder aceton. Dynk bomullspads med neglelakkfjerner og legg den på neglene, ta deretter rundt aluminiumsfolie og pakk den godt rundt hver tå/fingertupp. Sitt med det på i ca 10-15min. Da løsner shellacen og det er bare å pille eller skrape/dra den av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (27 minutter siden):

Du har sikkert fått den av nå, men et tips jeg fikk fra ei venninne som driver med negler er å kjøpe en neglelakkfjerner som inneholder aceton. Dynk bomullspads med neglelakkfjerner og legg den på neglene, ta deretter rundt aluminiumsfolie og pakk den godt rundt hver tå/fingertupp. Sitt med det på i ca 10-15min. Da løsner shellacen og det er bare å pille eller skrape/dra den av 

Takk skal du ha 🙂 Jeg har fortsatt det meste igjen på tærne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...