Gå til innhold

"Bakfyll"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sliter med et problem. Jeg blir alltid så dårlig etter at jeg har drukket noen glass vin eller noen øl i et sosialt lag eller på byen. Jeg er bevisst mitt problem, så jeg har prøvd å ta mine forholdsregler, dvs. holde meg til en sort og ikke blande alkoholtyper. Jeg drikker heller ikke i store mengder, men alikevel blir jeg så dårlig.

Jeg vet at det er kommet en type medisin på apoteket som kan forhindre dette, men husker ikke hva den heter. Vet noen av dere hva dette preparatet heter. Jeg vet at det selges uten resept.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker sikkert på allergimedisinen Zyrtec. Den skal visstnok funke mot bakrus, men legene anbefaler det selvsagt ikke.

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg, og fikk et råd om å ta en reisesyketablett! Og det fungerer!!! Ta en når du kommer hjem på kvelden, før du legger deg! Og om du mot all forventning er dårlig dagen etter også, ta en til! dette hjlper helt utrolig og jeg har ikke vært dårlig siden!

(Men det hjelper selvfølgelig også å gjøre som du gjør, drikke samme type (ikke blande) Drikke mye vann ved siden av, få frisk luft på vei hjem, spsise mat før du legger deg, og ikke legge deg på opptur!)

Skrevet

Hmmmm. interessant. Linnie, er det Postafen du mener ?

Kattepus :D

Skrevet

Her kommer et litt kontroversielt råd, og jeg kommer sikkert til å få mye kjeft nå, men dette er noe som virker ett hundre prosent.

Når du vokner neste morgen drikker du litt til. Et lite glass alkoholholdig drikke er nok, f.eks. litt cider eller litt øl. Dette virker, og kan jo være et forsøk hvis ikke noen av de andre rådene fungerer.

Skrevet

JA! Postafen er det jeg mener! jeg kom ikke på det i stad! Og det virker, :D for jeg var en av de som ble dårlig av to øl... :( Så prøv neste gang!!!!!!!! :kul:

Skrevet

Er det noen bivirkninger på PROSTAFEN. Og selges den preseptfritt? Er den dyr? :blunke:

Skrevet

Jeg blir også fyllesyk, heeeeeele dagen derpå (verre og verre utover kvelden..), etter kun få øl. Kjempefrustrerende.

Har ikke noe kjempebehov for å drikke mye øl, men nyter å kunne ta en øl på arrangementer og sammenkomster. Liker den lille brisendelen.

Men det blir som regel mer eller mindre totalavhold grunnet angst for fyllesyke dagen etter. (gjerne etter kun to øl!)

Zyrtec virket frem til jeg var nødt til å bruke det som daglig medisin mot annen allergi, da sluttet funksjonen mot alkoholen.

REisesyketabeletter skal jeg jaggu prøve!! vil gjerne kunne ta meg noe halvlitere uten å ødelegge hele dagen etterpå!

Skrevet

Reisesyketabeletter var en god ide - det må jeg prøve!

Care: Postafen selges reseptfritt på apoteket, og koster rundt en femt-lapp for en pakke tror jeg. Man kan bli litt trøtt av denne, og skal derfor bruke den hvis man skal kjøre bil. Men det skal man vel likevel ikke hvis man er fyllesyk?!

Gjest pulverheksa
Skrevet

Vet dette kommer til å høres kvalmt ut men , er en vinner.

Sjokomelk.

Hvis du klarer å holde på den og går og legger deg litt etter på.

Har hjulpet meg "hver" helg gjennom studietiden, noen ganger midt i uka også :oops:

Har også i det siste prøvd Zyrtex, men det hjalp ikke for meg, og da var det tilbake til det gode gamle.

Skrevet

Care : Du får 10 tabletter Postafen reseptfritt på apoteket. Skal du ha fler, må du ha resept fra lege.De kostet ca 25,-30,- sist jeg kjøpte de. Det er rød varseltrekant på pakningen og da skal man ikke kjøre / operere med "farlige" maskiner osv på en stund. Man kan bli litt sløv eller trett i enkelte tilfeller, mer bivirkninger vet ikke jeg om. Men det står på pakken. Eneste aber er at tabletten er litt vond å svelge, men må bare bruke myyyye vann.

Kattepus :D

NB : Bare vær obs på bruken av Postafen! Tror ikke det er bra å ta for mye av den (som de fleste andre legemidler....)

Skrevet

Jeg blir ikke fyllsjuk etter bare noen få øl eller noe sånt, jeg, da, men...

Men jeg blir fort fyllesjuk når jeg har drukket meg litt sjarmerende beruset... hehe... Og da er gode råd dyre!

Jeg har funnet ut at det er lurt når du kommer hjem fra festligheten eller hva det er, så SPIS. Det er kanskje ikke alltid det første man tenker på, men det er ikke stort med vomfyll som skal til. Altså, når du ikke skal drikke mer, så spis litt mat.

Legg deg aldri på stigende rus, det gjør deg omtrent garantert sjuk!

Kjenner du at du begynner å kjøre seng når du legger deg, så stå opp igjen og vær oppe en stund! (Med mindre du er som sambisen min, som synes det er digg å kjøre seng....)

Hvis dette ikke hjelper, så hiv innpå med masse cola, da blir jeg sjelden fyllsjuk. Eller, jeg kan kjenne at fyllesjuken er på vei, men da drikker jeg glass på glass med cola. Det hjelper som regel litt. Og uansett, prøv å spise litt med en gang du står opp igjen også, det hjelper ofte.

Skulle du likevel være kvalm, gå og stikk fingeren i halsen - da blir du ferdig med det tvert...

Jeg vil nå heller bruke disse metodene enn å hive innpå med allergitabletter og sjøsyketabletter....

..og forressten; - drikk vann ved siden av alkoholen, spesielt når du drikker vin. Jeg synes ikke det er noe godt, men det hjelper ofte!

Skrevet

Surmelk er bra, synes jeg, eller naturell yoghurt før jeg går og legger meg. Mat er essensielt, selvom det bare er en brødskive. For alle som bor i Oslo anbefaler jeg en shawarma på New Beirut Kebab ved Eldorado. Den er veldig god på smak, og den er god mot bakrus.

I tillegg så blir man mer fyllesyk om man røyker, sier flere jeg kjenner. Selv er jeg festrøyker :kul: , dessverre, og meg stemmer det godt på. Så moralen blir å unngå røyk, spise, og drikke syrlige melkeprodukter. Da er man i finfin form!

Amarone

Skrevet

Jeg drikker sjelden, men blir syk av øl og enkelte viner. Trenger bare å drikke et glass eller to og dagen etter er jeg VRAK!

Derfor holder jeg meg laangt unna øl og drikker bare vin jeg vet at jeg tåler. Sprit går helt fint. Får aldri plager av det.

Mitt råd er å kjenne litt etter når du har drukket. Hvis du bare drikker øl en kveld og er syk dagen etter.. prøv hvitvin neste gang osv. Hvis du da ikke blir dårlig dagen etter så tåler du mest sannsynlig en type alkohol bedre enn en annen.

Ellers, som nevnt over, drikk vann/brus innimellom, spis både før og etter. Å drikke på tom mage er bare dumt. Spis mer enn du pleier.

Synes ikke at man skal blande inn piller og sånt jeg da, uansett hvor reseptfrie de er. Men det er bare min mening.

Det at jeg ikke tåler øl f.eks gjør at jeg ikke drikker mye. En sjelden gang tar jeg meg en flaske vin eller blander drinker. DET tåler jeg jo. Men hvis du drikker for mye vil du uansett bli syk dagen etter. Brems tidlig på kvelden, da rekker hode og kropp å komme seg litt før du legger deg.

Det er også smart å gå en tur eller et stykke av veien hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...