AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Har hatt to tøffe forhold bak meg. Spesielt første forhold da jeg var 20år og kjæresten min var 39. 😑 Jeg vet, det er sykt. Vi fikk barn og jeg ble behandlet dårlig av han. Han var hardhendt og dyttet meg flere ganger. Etterhvert fant jeg ny mann. Vi var bestevenner, men han ble kaldere ut i forholdet. Viste lite for meg, ga meg aldri komplimenter. Alltid han som skulle ha ordet, holdt alt skjult for meg. Vi fikk økonomiske problemer pga høy gjeld fra hans side og tidligere forhold. Nå er det også over. Nå er jeg 33år og mer fornuftig, tenker gjennom ting før jeg hiver meg uti det. Men har adri sittet igjen med en god selvfølelse og tar ikke til meg at menn syntes jeg er fin. (Selvom jeg prøver). Jeg har et godt utseende som tiltrekker menn. Men jeg har for lite tro på meg selv. Nå har jeg datet en fyr som gir meg usedvanlig mye kjærlighet. Jeg tenker hvorfor? Han er jo så kjekk at jeg ikke føler jeg fortjener han. Han er noe eldre enn meg han også, veldig god økonomi. Han skal kjøpe seg ei hytte ved sjøen som koster det hvite ut av øyet. Jeg tenker, om det blir oss, så er jeg heldig. Han toppet dette med å si at han ønsket seg barn med meg, selv om han er 44år. Bør jeg ta alt dette til meg? Hvorfor skal ikke jeg få være den heldige? ☺🙈 Han virker oppriktig intr. Klem meg Anonymkode: 7f81b...441
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Det er normalt å være skeptisk til menn med de dårlige erfaringene dine. Og det bør du. Han her virker jo fantastisk. Men kan det være "love bombing"? Hvor langt tilbake går dette uheldige mønsteret? Hvordan var faren din med din mor? Burde du rett og slett hatt terapi for å få rettet opp i dette? Det kan godt hende at den nye mannen din er fantastisk, men jeg skjønner skepsisen din. Men ikke pga at det er noe galt med deg, men pga at du har en tendens til å tiltrekke deg feil type menn, kanskje. Anonymkode: cfea8...cb3 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Og vent et år eller to før du får barn med han!! IKKE forhaste deg!! Anonymkode: cfea8...cb3 8
KjøttOPP Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Hvor lenge har du datet ham her? Er normalt å sitte igjen med en følelse av: "Han må lyve. Det er ikke meg han snakker om". Du har erfart det motsatte, og da setter det seg i nervesystemet hvordan du reagerer på andres handlinger. Vil bare anbefale deg å tillate deg å høste nye og gode erfaringer, for du er, som alle andre, verdt å bli behandlet på det beste vis ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Han er kjekk, har god økonomi og skal kjøpe hytte? Det er ikke noe å bygge et forhold på. Anonymkode: fd5d2...5b9 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er normalt å være skeptisk til menn med de dårlige erfaringene dine. Og det bør du. Han her virker jo fantastisk. Men kan det være "love bombing"? Hvor langt tilbake går dette uheldige mønsteret? Hvordan var faren din med din mor? Burde du rett og slett hatt terapi for å få rettet opp i dette? Det kan godt hende at den nye mannen din er fantastisk, men jeg skjønner skepsisen din. Men ikke pga at det er noe galt med deg, men pga at du har en tendens til å tiltrekke deg feil type menn, kanskje. Anonymkode: cfea8...cb3 Ja, takk som forstår. Jeg har jo vært veldig uheldig i kjærligheten. Venninnene mine har også sagt det. De sier jeg tiltrekker meg de mennene som ikke behandler meg bra. Men ingen av de viste den dårlige siden begynnelsen? Så hvordan kan jeg vite det da? Og hva skal jeg se etter? Det som er pinlig er at han har så økonomisk godt stell. Jeg er ei helt normal dame med normal inntekt. Han er høyutdannet, flott mann. Det å kjøpe hytte ved sjøen er slettes ikke noe alle har muligheten til. Anonymkode: 7f81b...441 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Glem hytten. Jeg har heller ikke råd til hytte. Det er mange av oss. Det er ingenting å være flau over. Og det har ingenting med kjærlighet og forholdet å gjøre. Det du skal konsentrere deg om er om dere elsker hverandre, magefølelsen din, og om han behandler deg bra hele tiden. Og da mener jeg ikke at du skal slå opp om han er litt morgengretten en dag. Men at du skal være obs om han er superfantastisk 70% av tiden, og rasende i helgene når han drikker f.eks Anonymkode: cfea8...cb3 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er kjekk, har god økonomi og skal kjøpe hytte? Det er ikke noe å bygge et forhold på. Anonymkode: fd5d2...5b9 Neida. Vi har pratet om andre betydningsfulle ting i livet enn det. Han spør meg om hvordan jeg har det. Skriver ha en fantastisk dag hver morgen, får nattamld, han er nysgjerrig på meg merker jeg. Og sist men ikke minst, han Kynne tenke seg å få barn med meg. Da legger han virkelig hva han ønsker i livet. Han ville vel ikke sagt det for uten å mene det. Anonymkode: 7f81b...441
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 KjøttOPP skrev (13 minutter siden): Hvor lenge har du datet ham her? Er normalt å sitte igjen med en følelse av: "Han må lyve. Det er ikke meg han snakker om". Du har erfart det motsatte, og da setter det seg i nervesystemet hvordan du reagerer på andres handlinger. Vil bare anbefale deg å tillate deg å høste nye og gode erfaringer, for du er, som alle andre, verdt å bli behandlet på det beste vis ❤️ Ca 3 uker bare🙈 Ikke lenge, men nok til at magefølelsen er god. Vi har ikke møtt hverandre ei gang, men filmer oss selv. Det er jo så godt som i virkeligheten. Prater på tlf. Vi kjenner bare det stemmer. Anonymkode: 7f81b...441
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): var faren din med din mor? Burde du rett og slett hatt terapi for å få rettet opp i dette? Pappa har vært kjempe god mot mamma. De er gift den dag idag. Kommer fra en veldig ordentlig familie. Kan ikke si noe på fdt. Ts Anonymkode: 7f81b...441
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Et tips fra meg, du må få respekt for deg selv først å jobbe med selvfølelsen din, du må ha respekt for deg selv før en mann skal ha det og du må sette grenser fra dag 1 ellers ender du i nøyaktig samme mønster med neste mann. Snakker av erfaring og jeg møtte også drømmemannen, men det varte kun så lenge han va forelsket! Anonymkode: 100c3...6c8 5
ValarMorghulis Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ca 3 uker bare🙈 Ikke lenge, men nok til at magefølelsen er god. Vi har ikke møtt hverandre ei gang, men filmer oss selv. Det er jo så godt som i virkeligheten. Prater på tlf. Vi kjenner bare det stemmer. Anonymkode: 7f81b...441 Beklager, men dette her gjør at mine varsellamper begynner å blinke. Hvis dere ikke har møtt hverandre fysisk enda, men han allerede har sagt at han ønsker å få barn med deg, så føler jeg at det er noe som ikke stemmer.Prøv å søk opp "love bombing", og les litt om det. Støtter det enkelte over her sier - at du først burde jobbe med deg selv. Lær deg å elske deg selv, lær deg at DU er god nok akkurat som du er, og at du fortjener kjærlighet fra en snill mann. 20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ca 3 uker bare🙈 Ikke lenge, men nok til at magefølelsen er god. Vi har ikke møtt hverandre ei gang, men filmer oss selv. Det er jo så godt som i virkeligheten. Prater på tlf. Vi kjenner bare det stemmer. Anonymkode: 7f81b...441 Huff.. ærlig talt ikke rart du har funnet dårlig menn. Litt naivt å tro på noen som snakker om barn og skryter av god økonomi over nettet innen 3 uker? Virker som du er ett steg unna å sende han penger fordi han havner i en uheldig «krise» og pengene hans er «låst av politiet», men hvis du sender han 50 000kr så skal han betale deg 5x tilbake når situasjonen hans er avklart.. og hvis du ikke tok det jeg sa nå, så mente jeg altså.. oddsen for at han er en scammer er stor. Husker en gammel episode av tv2hjelper deg, de hadde tilogmed blitt samboere, kjøpt hus, han viste utskrift av bankkontoen sin, men han hadde brukt hennes bankid på å ta opp masse lån, det var slik han svindlet damer. Nå sitter hun igjen med masse forbrukslån som hun må betale på. Pass på deg selv, ikke la deg lure av folk på internett. Hvis han er ung/kjekk, «kjempe rik» osv. osv. og han ikke er i et forhold allerede? Og han snakker om barn/giftemål innen 3 uker? Masse røde flagg. Anonymkode: 54513...49b 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Ikke se på økonomien hans. Det betyr ingenting. Du må se han, og hvordan han behandler DEG. Se etter tegn. Han er mye eldre. Er du usikker på deg selv, er det kanskje det han vil ha, for å kontrollere deg. Ikke vær imponert over at han velger deg. Anonymkode: 942b8...28a 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 Eh... 3 uker, dere har ikke truffet hverandre en gang, og dere tenker på barn og hytte allerede?? Dere burde planlegge neste date, og hvilken restaurant dere ønsker å gå på!!! Viktig: Har du betrodd deg til han om dine 2 dårlige forhold? Og fortalt om de fæle tingene de gjorde? Dette kan "abusers" bruke som "verktøy" Anonymkode: cfea8...cb3 13
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Du ser ut til å fokusere mye på utseende? At du selv ser bra ut og at denne mannen er kjekk. Men det er jo en veldig liten del av hva et godt forhold innebærer. Tillit, respekt, omsorg er jo mye mer viktig i et varig forhold. Ellers er jeg enig med de over, mine varsellamper blinker rødt også. Ikke møtt hverandre, snakket på videosamtale i tre uker og han sier han vil ha barn med deg? Ingen oppegående mann jeg kjenner ville gjort noe sånt. Anonymkode: ce681...215 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Eh... 3 uker, dere har ikke truffet hverandre en gang, og dere tenker på barn og hytte allerede?? Dere burde planlegge neste date, og hvilken restaurant dere ønsker å gå på!!! Viktig: Har du betrodd deg til han om dine 2 dårlige forhold? Og fortalt om de fæle tingene de gjorde? Dette kan "abusers" bruke som "verktøy" Anonymkode: cfea8...cb3 Hvordan kan de bruke det som "verktøy"? Og kan du gi eksempler? Anonymkode: 7eaa8...365
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 Snakk om barn etter 3 uker er ikke normalt, nei. Du må være veldig forsiktig. Man vet ikke etter 3 uker om man vil ha barn med noen som man ikke engang har møtt i det virkelige liv. Det er altfor tidlig. Dere kjenner hverandre ikke godt nok til å vite om dere i det hele tatt passer sammen i et forhold. Selv om jeg forstår at han på papiret er fristende, så må du vurdere ut fra hans handlinger, ikke hans ord. Ønsker barn, skal kjøpe hytte, dette er bare ord som du ikke bør ta med i beregningen, annet enn som et faretegn fordi det kommer alt for tidlig. Det kan tyde på at du blir manipulert. Pass godt på at du aldri lar han isolere deg fra venner og familie, ikke på noen som helst måte. Det er standard fremgangsmåte som farlige menn bruker. Anonymkode: 29a63...578 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan kan de bruke det som "verktøy"? Og kan du gi eksempler? Anonymkode: 7eaa8...365 De kan lære mye om dine svake sider ut i fra hva du forteller om dette. Mange narsissist-podcaster/artikler har nevnt dette at de har utnyttet nettopp dette. Anonymkode: cfea8...cb3 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan lære mye om dine svake sider ut i fra hva du forteller om dette. Mange narsissist-podcaster/artikler har nevnt dette at de har utnyttet nettopp dette. Anonymkode: cfea8...cb3 Takk! Kan det feks bli slik at hvis mishandleren får vite at jeg har lavt selvbilde så bruker han den opplysningen til å skade meg med ved å ødelegge selvbildet mitt enda mer? Anonymkode: 7eaa8...365 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå