AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg er en kvinne i 30 åra som tenner på eldre menn, vel å merke de kjekke av dem! De som holder seg godt og og har en trygghet ved seg, som er stabile økonomisk, jeg er selv veldig selvstendig økonomisk med høy stilling og er ikke ute etter ekteskap eller noe seriøst med dem. Så det er ikke pengene. Jeg selv ser enda yngre ut enn jeg er og vet jeg er vakker, har mange yngre enn meg og menn på min egen alder som viser interesse, men jeg velger alltid den eldre uansett. Spør en på 34 meg om en date og en på 50, så møter jeg heller 50 åringen. Nå har jeg en oppvekst hvor far aldri var tilstede, han bodde med meg og mor, men han levde ikke opp til farsrollen. Jeg var bare konstant redd for han sinnamannen på en måte, som kunne finne på å slå min mor eller meg. Jeg ville så gjerne at han skulle være stolt av meg og glad i meg, men det var ikke annet enn svikt på den fronten. Han var utro mot min mor og ganske ustabil i humøret. Jeg tror jeg velger eldre menn for å kjenne litt på den tryggheten og omsorgen som jeg aldri fikk i oppveksten min. Det er liksom en bonus for meg å date eldre menn enn yngre. Bør jeg gjøre noe med dette? Eller er det ingen krise, de behandler meg godt og nå er jeg ganske voksen selv, så dette er vel egentlig ingen problem? Er det andre som har samme issue? Hvorfor tror dere at dere er sånn? Hva føler og tenker du om det selv? Anonymkode: cc17a...83a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Du er mer enn voksen nok til å bestemme dette selv. Om det gjør deg godt med forhold med menn på 50+, så go for it girl Anonymkode: a0dcb...496 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg, også ca samme alder. Hadde også en barndom der far var fraværende og ikke oppførte seg så bra. Da jeg var 19 hadde jeg 2 korte forhold med menn som var dobbelt så gammel.. der og da føltes d ok, men de behandlet meg ikke bra ser jeg i ettertid… Nå idag, så skammer jeg meg for dette. For aldersforskjellen. Idag er jeg sammen med en fyr som er 15 år eldre og han er på de fleste områder flott, selv om han har sine ting. MEN. Menn (og dette er min erfaring) som ender opp i forhold med mye yngre damer har som regel en del issues selv. Og min erfaring er at det går mest på følelsesmessig umodenhet. Det kan være resultat av dårlig barndom eller andre ting. Det er ikke nødvendigvis sånn at de ikke får seg damer på sin egen alder, jeg tenker det heller er at de takler ikke et seriøst forhold med dem. Jeg har valgt å se til siden fordi jeg er klar over mine daddy issues og trives egentlig bra med han er jeg sammen med, selv om jeg skulle ønske han var litt mer moden på det emosjonelle plan. Jeg har også måttet oppdra han en del (oh, the ironi 🤷🏼♀️) fordi mange år som singel kommer visst med en del følgefeil. Heldigvis er han en flott og tålmodig stefar som steungen er veldig glad i🙂 Jeg er overbevist om at min barndom satte sine spor i valg av menn, men da gjelder det å luke ut drittsekkene som best man kan🙂 Anonymkode: d9637...6f8 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Du virker kraftig identitetsforvirret, men høres mest ut som en slags gold digger som ønsker å nyte godt av den sosiale status og trygghet en veletablert og velstående mann kan tilby. Når du sier at gamlingen må være «kjekk» (for alderen antar jeg?) er det vel mest en gardering mot at han ikke er flintskalla og altfor rynkete, slik mange middeladrende/eldre menn er. Anonymkode: e564a...ea4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Samme her. Ligger kun med mye eldre menn. Driter i om andre mener jeg er skada... Anonymkode: 10544...976 4
Kipling Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 34-50 er ikke et veldig stort alderssprik. Og det er vel ganske vanlig at kvinner som er kommet i 30årene begynner å date eldre menn også. Når det gjelder daddy issues, så er det rimelig vanlig også. Den psykologiske dynamikken i det er vel det at du savnet en eldre mannlig beskytter og veileder og selv om du jobbet hard for hans kjærlighet så fikk du den ikke. Så dette har du internalisert som en feil hos deg selv (du føler at du ikke klarte å få pappa til å elske deg) så nå blir eldre menn en slags "omkamp" hvor du har en ny mulighet til å få han til å bli glad i deg, og premien er at du endelig får den mannlige omsorgen du har ønsket deg så lenge. Om dette er et reelt problem kommer vel litt ann på ham, men faren er at du er for desperat etter å endelig kunne få den kjærligheten og bekreftelsen, så du ender opp med å akseptere dårligere behandling (du er tross alt vant til det fra eldre menn). Så spørsmålet er vel mer ett om hvorvidt du klarer å finne en som du kan stole at vil behandle deg slik at du er trygg i hans hender så og si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå