Gå til innhold

Blodfortynnende og blødninger i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått på blodfortynnende i svangerskapet og opplevd blødning/ brunt spotting pga medisinen? Er det noe som skjer? 

Anonymkode: b0676...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har gått på blodfortynnende i svangerskapet og opplevd blødning/ brunt spotting pga medisinen? Er det noe som skjer? 

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du går på blodfortynnende? 
Ikke opplevd dette selv, men når du går på blodfortynnende så er jo sjansene større for små blødninger, og de kan virke mye større enn de er fordi du går på blodfortynnende. Når det er sagt så har jeg mistet to gangen i SA og spurte om jeg kunne få blodfortynnende for tenkte at det ikke skadet i forhold til å ha som støtte om det var dårlig blodsirkulasjon det var snakk om, men gynekologen sa det var større sjanse for å spontanabortere også med blodfortynnende🤷‍♀️ Ikke for å skremme, vet ikke hvor langt du er på vei eller noe, så mest sannsynlig så kommer dette av noe rift eller noe i underlivet vil jeg tro :) 

Anonymkode: 82f0b...f5d

Skrevet

Hei 

jeg begynte med blodfortynnende fordi jeg mistet i uke 13 pga blodpropp. Har risiko for blodpropp i svangerskapet :)

Skrevet

Så for meg er det betryggende å gå på medisiner nå med ny svangerskap. Er bare i uke 5. 

Skrevet

Med første hadde jeg blødninger fra livmorhalsen av og på hele svangerskapet.

Med andre gikk jeg på blodfortynnende fra uke 8 pga ymse komplikasjoner i første svangerskap og hadde bare en liten blødning relativt langt ute i svangerskapet (fant ikke årsaken til denne blødningen).

Trodde på forhånd at siden jeg blødde såpass ofte første gang og skulle gå på blodfortynnende andre gang at jeg kom til å blø enda mer gang to, men her var det helt motsatt 😊

Anonymkode: 82b57...abc

Skrevet

Takk for svar 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med første hadde jeg blødninger fra livmorhalsen av og på hele svangerskapet.

Med andre gikk jeg på blodfortynnende fra uke 8 pga ymse komplikasjoner i første svangerskap og hadde bare en liten blødning relativt langt ute i svangerskapet (fant ikke årsaken til denne blødningen).

Trodde på forhånd at siden jeg blødde såpass ofte første gang og skulle gå på blodfortynnende andre gang at jeg kom til å blø enda mer gang to, men her var det helt motsatt 😊

Takk for svar. 
Har hatt av og på brun aktig utflod i sjeden siden onsdag. Noen ganger har det kommet på undertøyet. Ingen smerter heller .. er bare redd det skal bli mer og mer :( er bare i uke 5+2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar 

Takk for svar. 
Har hatt av og på brun aktig utflod i sjeden siden onsdag. Noen ganger har det kommet på undertøyet. Ingen smerter heller .. er bare redd det skal bli mer og mer :( er bare i uke 5+2

Aldri godt å vite...

Har du brukt å spotte før/etter mens eller ved el? Det gjorde jeg alltid før jeg ble gravid med første, spottet ved el og i to-tre dager før mens og hadde litt ustabile sykluser. Spottet/blødde (måtte bruke bind) konstant fra uke 5-8 med første og så sporadisk resten av svangerskapet. 

Når jeg fikk tilbake mens etter fødsel starter det rett på frisk blødning og med helt regelmessige sykluser. Så noe endret seg i kroppen etter første graviditet. Og neste svangerskap ble det bare med den ene lille blødningen.

Lykke til 💛

Skrevet

takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...