AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Var til jordmor i dag, og hun skulle sende henvisning til sykehuset med mitt ønske om planlagt keisersnitt. Men på helsekortet har hun skrevet: «henvises til samtale om tidligere komplikasjoner/forløp/plan for kommende fødsel». Jeg ble litt forvirret av ordlyden. Hun bekreftet at hun skulle ta med i henvisningen at jeg ønsker planlagt keisersnitt. Men burde det ikke da stått på helsekortet noe a la «sendt søknad om elektivt keisersnitt» eller noe lignende? Noen som vet? Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Jordmor sender ikke henvisning til keisersnitt. De sender henvisning til sykehuset for samtale, deretter blir det søkt om keisersnitt. Så du har nok misforstått litt. Anonymkode: 4eb47...3ff 17
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Det er ikke opp til jordmor å innvilge deg et keisersnitt. Hun kan legge sin anbefaling ved, etter samtaler med deg. Du må ha samtaler med fødeavdelingen du tilhører dersom dette er et selektivt keisersnitt. Er helt normalt det hun henviser om her. Keisersnitt er jo også en fødsel, så jeg reagerer ikke på ordlyden her. Anonymkode: 574e4...38a 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jordmor sender ikke henvisning til keisersnitt. De sender henvisning til sykehuset for samtale, deretter blir det søkt om keisersnitt. Så du har nok misforstått litt. Anonymkode: 4eb47...3ff Ok. Da har jeg misforstått litt. Er det lurt at jeg skriver en søknad og tar med til denne samtalen? ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke opp til jordmor å innvilge deg et keisersnitt. Hun kan legge sin anbefaling ved, etter samtaler med deg. Du må ha samtaler med fødeavdelingen du tilhører dersom dette er et selektivt keisersnitt. Er helt normalt det hun henviser om her. Keisersnitt er jo også en fødsel, så jeg reagerer ikke på ordlyden her. Anonymkode: 574e4...38a Ja,er klar over at jm ikke kan innvilge noe. Men da ser det ut som alt er på stell mtp henvisningen. ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Da har jeg misforstått litt. Er det lurt at jeg skriver en søknad og tar med til denne samtalen? ts Anonymkode: 5f118...c62 Nei, det har ingen hensikt. Anonymkode: 98448...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det har ingen hensikt. Anonymkode: 98448...aa9 Ok. Da blir det bare stikkord for min egen del, når jeg skal legge frem saken. ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok. Da har jeg misforstått litt. Er det lurt at jeg skriver en søknad og tar med til denne samtalen? ts Anonymkode: 5f118...c62 Det er sikkert lurt at du skriver opp punkter/argumenter som du har tenkt på. Jeg ble totalt overkjørt i en slik samtale og angret på at jeg ikke hadde forberedt meg bedre. Anonymkode: f6aa6...c0a 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sikkert lurt at du skriver opp punkter/argumenter som du har tenkt på. Jeg ble totalt overkjørt i en slik samtale og angret på at jeg ikke hadde forberedt meg bedre. Anonymkode: f6aa6...c0a Hva skjedde? Fikk du det likevel innvilget til slutt? Har blitt anbefalt av både gynekolog og jordmor å skrive ned stikkord. ts Anonymkode: 5f118...c62
cerruti Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ok. Da har jeg misforstått litt. Er det lurt at jeg skriver en søknad og tar med til denne samtalen? ts Anonymkode: 5f118...c62 Bare stå på ditt. Bør absolutt bli hørt. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 cerruti skrev (2 minutter siden): Bare stå på ditt. Bør absolutt bli hørt. Lykke til! Tusen takk! ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Mitt beste tips til denne samtalen: ha med deg noen!! Jeg ble fullstendig overkjørt, og legen jeg var hos var rett og slett atal! Jeg hadde lest om det på forhånd når det gjelder elektivt snitt, men trodde ikke helt på det. Det var såpass at sykepleieren som var tilstede snakket med meg etterpå og ba meg ringe igjen etter helgen for da var det en ny lege på vakt... 🙄 Anonymkode: 13671...733 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt beste tips til denne samtalen: ha med deg noen!! Jeg ble fullstendig overkjørt, og legen jeg var hos var rett og slett atal! Jeg hadde lest om det på forhånd når det gjelder elektivt snitt, men trodde ikke helt på det. Det var såpass at sykepleieren som var tilstede snakket med meg etterpå og ba meg ringe igjen etter helgen for da var det en ny lege på vakt... 🙄 Anonymkode: 13671...733 Takk for tips. Skal ha med meg mannen. Gikk det bedre når du fikk snakke med den nye legen? Min samtale blir på KK i Bergen. Er så redd de bare kommer til å bagatellisere alt, selv om både jm og gyn mener jeg har en god grunn til få innvilget ks. ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 Mannen var med på ny samtale med ny lege, og da var det avgjort på forhånd. Ingen diskusjon. Jeg skjønte at det hadde blitt diskutert/snakket om før jeg kom, for de var så milde og rolige under samtalen. Holdt på å gråte av lettelse. Anonymkode: 13671...733 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mannen var med på ny samtale med ny lege, og da var det avgjort på forhånd. Ingen diskusjon. Jeg skjønte at det hadde blitt diskutert/snakket om før jeg kom, for de var så milde og rolige under samtalen. Holdt på å gråte av lettelse. Anonymkode: 13671...733 Så bra det ordnet seg for deg. ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Håper det ordner seg for deg, ts ❤️ Jeg fikk ikke innvilget..et lite slag i trynet siden jeg gruer meg så innmari Anonymkode: 8bb04...2ec
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Håper det ordner seg for deg, ts ❤️ Jeg fikk ikke innvilget..et lite slag i trynet siden jeg gruer meg så innmari Anonymkode: 8bb04...2ec Tusen takk. Så leit Kan du få fastlege/jordmor til å sende ny henvisning til et annet sykehus? ts Anonymkode: 5f118...c62
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Håper det ordner seg for deg, ts ❤️ Jeg fikk ikke innvilget..et lite slag i trynet siden jeg gruer meg så innmari Anonymkode: 8bb04...2ec Du kan søke på nytt eller gå til statsforvalter. Min jm sa når jeg søkte at hun kom til å søke til jeg fikk det gjennom, evt gå til statsforvalter. Ikke gi deg!! Håper du kan få det gjennom❤️Forstår så godt hvordan det der er.. Anonymkode: d1e1f...712 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt beste tips til denne samtalen: ha med deg noen!! Jeg ble fullstendig overkjørt, og legen jeg var hos var rett og slett atal! Jeg hadde lest om det på forhånd når det gjelder elektivt snitt, men trodde ikke helt på det. Det var såpass at sykepleieren som var tilstede snakket med meg etterpå og ba meg ringe igjen etter helgen for da var det en ny lege på vakt... 🙄 Anonymkode: 13671...733 Den ene overlegen på sørlandet sykehus er kjent for akkurat dette. Jeg ble overkjørt som bare det første gang. Ved 3. konsultasjon (ks nr3) var hun ganske god og varm. Snakket mye om svigerdatteren sin som nylig hadde fått barn 🥰😅 Anonymkode: e3192...785
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Er det ikke grunnlag for ks bør man ikke få det innvilget bare fordi man «ikke vil» føde. Gynekologen avgjør om det er grunnlag. Jm har ikke kompetanse til det. Anonymkode: d1200...e5e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå