Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det å «sove gjennom natten» defineres ulikt, men lurer på når babyen din sov gjennom natten uten amming/mme, altså 6+ timer uten mat? Babyen min er 3 mnd. og krever fortsatt mat hver tredje time på natten, så leser jeg om babyer som «begynte å sove gjennom natten ved x uker». Høres ut som det skjedde over natten😂 er det sånn at de våkner, og dere ikke gir mat, eller hvordan vet man at babyen plutselig ikke trenger pupp om natten om hen våkner? Har prøvd å bare stryke babyen og roe han ned men virker ikke fornøyd før han får mat, da sovner han med puppen i munnen😅 men metabolisk sett kan de jo sove maaange timer i strekk ved 3 mnd. og x antall kilo

Anonymkode: 270f6...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sov natten gjennom, altså 20-08 fra ca 5 mnd. Før det fikk hun ene flaske kl 05(sov da fra 20-05, og så til 08).

Hun våknet/våkner ikke, så da får hun heller ikke mat, for da vil hun jo ikke ha.

Det sies at man ikke skal avvende nattmat før 6mnd, for frem til da trenger de det, så lenge de våkner selv.

Ei i barselgruppa mi må fremdeles amme hver 2-3t natten gjennom, barna er nå 8mnd. Så det er forskjell på barn.

Anonymkode: a82a4...39b

Skrevet

Vår sov "natten gjennom" altså 6 timer fra han var 3 uker - da våknet han ikke og ville ha mat og vi vekket han heller ikke. Han var flaskebarn, men vet ikke om det egentlig har noe å si. (Og før noen skriker opp, vi hadde samtale med helsesøster om dette var greit, og så lenge han hadde nådd fødselsvekt så var det ikke noe problem)

Siste flaske 23.30 og neste kl. 05.30, men som de over sier. Det er forskjell på barn!

Anonymkode: 50e1a...fd8

Skrevet

Mine har vel vært 9-10 måneder, da har jeg nattavvent de. Minste på fire mnd våkner rundt hver annen time. 

Anonymkode: 68711...1d8

Skrevet

Så lenge de sover godt og ikke våkner selv for å få mat, så er det jo greit at de ikke får mat. Men man nekter de ikke mat om natten før de godt i gang med fast føde.

Det å ikke trenge mat om natten er ikke alltid synonymt med å sove hele natten heller. 

Jeg har tre barn og det har vært forskjellig med alle sammen.

Ene av de sov gode strekk om natten helt fra fødsel, men det snudde tvert om ved 5-6 mnd alder og vi hadde svært urolige netter i et års tid. Hadde ikke så mye med mat å gjøre, for hun klarte seg egentlig uten(styrt av henne selv), ble mer til at vi ga mat fordi vi skulle utelukke at hun våknet fordi hun var sulten.

En måtte vi nattavvenne rundt ett årsalder, men sov ikke hele natten før han var over 2. Og den siste begynte å sove hele natten av seg selv rett etter 1 årsdagen, men var jo perioder med flere oppvåkninger etter også.

Anonymkode: 37665...159

• Liker 1
Skrevet

Ammet ca 500 ganger per natt frem til han var ni mnd 🙄 men da snudde han seg bort fra puppen og avvente seg selv, så det ordnet seg jo det også. Han våknet fortsatt ofte om natta, og trengte kos og nærhet og av og til en del byssing for å sovne igjen. Sleit generelt veldig med å finne roen og sovne både på dag og natt. Men det ble bedre med tiden, og rundt 20 mnd sov han natta igjennom for første gang. Nå er han to år, og sober godt i sin egen seng. 

Poenget er at barn er utrolig forskjellige. Noen sover godt og lenge fra starten, andre gjør virkelig ikke det. 

Anonymkode: d0f61...4f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet det å «sove gjennom natten» defineres ulikt, men lurer på når babyen din sov gjennom natten uten amming/mme, altså 6+ timer uten mat? Babyen min er 3 mnd. og krever fortsatt mat hver tredje time på natten, så leser jeg om babyer som «begynte å sove gjennom natten ved x uker». Høres ut som det skjedde over natten😂 er det sånn at de våkner, og dere ikke gir mat, eller hvordan vet man at babyen plutselig ikke trenger pupp om natten om hen våkner? Har prøvd å bare stryke babyen og roe han ned men virker ikke fornøyd før han får mat, da sovner han med puppen i munnen😅 men metabolisk sett kan de jo sove maaange timer i strekk ved 3 mnd. og x antall kilo

Anonymkode: 270f6...102

Skjedde ved 3 år her

Anonymkode: 02678...258

Skrevet

Min er tre måneder og ammer også hver tredje time døgnet rundt... Slitsomt med lite søvn, gleder meg til han kan sove litt lengre i slengen.

Anonymkode: 1bbe9...012

Skrevet

16 mnd her, kan telle på en hånd hvor mange netter hun har sovet gjennom. Vi avvenner nattammingen nå, og krysser fingrene for at det gjør susen 😬

Anonymkode: 6e0b6...45e

Skrevet

2 år og fortsatt ikke i nærheten ;) Våknet hver time frem til ca 1 år, der i fra gradvis mindre og mindre frem til dagens 2-3 ganger pr natt.

Anonymkode: 26a99...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...