Gjest Airman Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Medias journalister er flinke til å konstruere et godt og inkluderende islam inn i et pluralistisk internasjonalistisk Norge hvor alt er fryd og gamme med unntak av litt høyreekstremisme. Det norsk media ikke er flink til er å luske seg inn i bakgården til islam i Norge og se på de sidene som muslimer og journalister ikke ønsker å snakke så høyt om. I rettferdighetens navn skal det sies at media har laget dokumentarer om unge jenter ufrihet i æreskulturen, men det er bare en liten del av islams bakgård.. Jeg har forsøkt å lete opp dokumentarer, bøker etc som omhandler konsekvensene for de muslimer som forlater islam, konvertitter som angrer og vil ut igjen av islam. Og da ikke bare kvinner men menn også, menn er fortsatt endel av dette landet..temaet blir ikke berørt av hverken muslimer eller journalister.. Sannheten er nemlig at hvis en forlater islam i et muslimsk land så er det den sikre død. Folk får asyl i vesten og beskyttelse i asylinstituttet for å bli forfulgt i sitt hjemland for å ha forlatt islam. I Norge vil en slik muslim eller en norsk konvertitter bli plaget og hetset på linje med å gå ut av en kriminell mcklubb.. Islam er ikke en bokklubb en melder seg inn og ut av.. 40 år med islam i Norge og journalister våger fortsatt ikke å gå inn i islams bakgård i Norge, om 40 år frem i tid er det for sent. Hva tenker du om dette? Er vi allerede blitt livredd for islam i Norge? Hvorfor våger vi ikke berøre de negativ w sidene av islam, er journalistene blitt skremt til taushet av drapstrusslene etter karikaturstriden, drapsforsøk på forlegger etc?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg personlig er redd for hvordan det går med alterguttene og hva som foregår i guds hus i jesu navn. Anonymkode: 7e21e...c42 1
Entern Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg personlig er redd for hvordan det går med alterguttene og hva som foregår i guds hus i jesu navn. Anonymkode: 7e21e...c42 Det er ikke så veldig mange katolikker i Norge, da. Med mindre du regner med de polske håndverkerne kanskje? Men selv om de er bedre enn sitt rykte, er de vel ikke akkurat altergutter da 😊 3
Gjest Alterego666 Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg synes media generelt er flinke til å ta opp problemer knyttet til religionskulturer. Dette skaper en åpenhet som gjør at også stemmer fra innsiden av kulturene snakker ut. Et siste eksempel kan være Abid Rajas oppvekstbiografi. Fra tid til annen ser vi også stemmer fra innsiden av andre religiøse kulturer. Fordelen med dette er at vi får fokus på problematiske sider ved den religiøse kulturen uten en ensidig fordømmelse av religionen som sådan.
TheHairyToothfairy Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 men hva er ditt mandat til å vite mer enn media om alt dette, da? jeg personlig synes det er imponerende at så mange sofaskribenter og synsere vet mer enn media, forskere og diverse andre som jeg selv regner som særlig kompetente. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Wasim Zahid, lege og tidligere muslim forlot islam, han sier selv at han ikke har fått noe hets eller trusler. Så slutt å spre løgner og kom deg ut av kjellerleiligheten. Få deg et liv. Islam aner ikke hvem du er. Du prøver bare å være en «helt» uten å ha gjort noe. Anonymkode: 73e1f...645 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg personlig er redd for hvordan det går med alterguttene og hva som foregår i guds hus i jesu navn. Anonymkode: 7e21e...c42 Jeg er mest redd for de som tenker slik som over. Utrolig naiv holdning. De tror vi sitter trygt og godt her i utkanten av verden, med Staten som vår snille onkel som alltid tar vare på oss i Hakkebakkeskogen. En dag vil denne onkelen være en muslim, det trenger ikke være vår undergang, men det blir annerledes, det kan jeg love deg. Da er nok ikke toleranse og frihet i fokus. Anonymkode: b6445...843 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er mest redd for de som tenker slik som over. Utrolig naiv holdning. De tror vi sitter trygt og godt her i utkanten av verden, med Staten som vår snille onkel som alltid tar vare på oss i Hakkebakkeskogen. En dag vil denne onkelen være en muslim, det trenger ikke være vår undergang, men det blir annerledes, det kan jeg love deg. Da er nok ikke toleranse og frihet i fokus. Anonymkode: b6445...843 De beste og tryggeste landene i verden er de rike muslimske landene. UAE, Qatar, Oman, Kuwait. Alle religioner er tillat, det er rent i gatene, ingen narkotika på gatene, ingen kriminalitet. Folk låser ikke dørene sine fordi det er så trygt. Folk legger igjen bilnøklene i bilene sine. Bra veier og infrastruktur, helsehjelp. Anonymkode: 73e1f...645
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Man kan lure på hva som egentlig foregår bak lukkede dører i disse religiøse miljøene i Norge, spesielt i moskeer og organisasjoner som Islam Net. Undersøkelser i flere europeiske land har vist at det er et skremmende høyt antall muslimer som ønsker Sharia. Franske myndigheter har tatt til vettet og overvåket disse miljøene. "89 moskeer har blitt flagget av etterretningstjenesten og mistenkt for å være radikale, og en tredel av dem har blitt sjekket siden november i fjor, sier innenriksminister Gérald Darmanin til Le Figaro." https://www.nettavisen.no/nyheter/frankrike-stenger-flere-moskeer/s/12-95-3424184739 Det er ikke til å komme unna at veldig mange tilhengere av Islam også er i mot vestlig kultur og vestlige verdier, de ender opp med å leve i egne parallelsamfunn etter egne kulturelle og religiøse lover. Er også skremmende å se hvor lite motstand det er mot ekstremisme blant de "moderate". AnonymBruker skrev (1 time siden): De beste og tryggeste landene i verden er de rike muslimske landene. UAE, Qatar, Oman, Kuwait. Alle religioner er tillat, det er rent i gatene, ingen narkotika på gatene, ingen kriminalitet. Folk låser ikke dørene sine fordi det er så trygt. Folk legger igjen bilnøklene i bilene sine. Bra veier og infrastruktur, helsehjelp. Anonymkode: 73e1f...645 Er disse landene trygge for kvinner, homofile og gjestearbeidere?. Har disse landene en lovfestet likestilling mellom kjønnene? Respekterer disse landene de grunnleggende menneskerettighetene?. De som er trygge i disse landene er først og fremst religiøse som følger koranen til punkt og prikke, alle andre er i realiteten vantro med veldig lite sikkerhet. Anonymkode: e4d97...147 12
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 4 hours ago, SidFernwilter said: men hva er ditt mandat til å vite mer enn media om alt dette, da? jeg personlig synes det er imponerende at så mange sofaskribenter og synsere vet mer enn media, forskere og diverse andre som jeg selv regner som særlig kompetente. De vet ikke mer. De du nevner vet nok, men det blir tiet i hjel. Anonymkode: 5140c...b1d 2
Gjest Airman Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Alterego666 skrev (4 timer siden): Jeg synes media generelt er flinke til å ta opp problemer knyttet til religionskulturer. Dette skaper en åpenhet som gjør at også stemmer fra innsiden av kulturene snakker ut. Et siste eksempel kan være Abid Rajas oppvekstbiografi. Fra tid til annen ser vi også stemmer fra innsiden av andre religiøse kulturer. Fordelen med dette er at vi får fokus på problematiske sider ved den religiøse kulturen uten en ensidig fordømmelse av religionen som sådan. Er mer interessert i å høre de stemmene som har måttet lide kraftig i livene sine her i Europa for å ha forlatt religionen.. Helvete skal ikke bare være etter døden, men også i dette livet.. Det er utsagn som ofte blir hørt fra hatefulle islamister.. Media har vært flink til å avsløre bakgården, både hos Jehovas vitner, Smiths venner etc fordi at det er trygt og godt.. Islams bakgård er det ingen som vil eller våger seg inn i, slik jeg ser det.. At vi av og til får høre en stemme fra innsiden av kulturen er langt ifra nok for meg
Entern Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De beste og tryggeste landene i verden er de rike muslimske landene. UAE, Qatar, Oman, Kuwait. Alle religioner er tillat, det er rent i gatene, ingen narkotika på gatene, ingen kriminalitet. Folk låser ikke dørene sine fordi det er så trygt. Folk legger igjen bilnøklene i bilene sine. Bra veier og infrastruktur, helsehjelp. Anonymkode: 73e1f...645 Alt basert på enten 1) olje eller, 2) blodslitet til fremmedarbeidere som behandles som slaver 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Wasim Zahid, lege og tidligere muslim forlot islam, han sier selv at han ikke har fått noe hets eller trusler. Så slutt å spre løgner og kom deg ut av kjellerleiligheten. Få deg et liv. Islam aner ikke hvem du er. Du prøver bare å være en «helt» uten å ha gjort noe. Anonymkode: 73e1f...645 Hvorfor diskriminerer du de som bor i en kjellerleilighet? Er du klar over hvor hardt du kan treffe ande som leser innlegget ditt og kanskje bor i en kjellerleilighet? Er de mindre verdt? Nei, jeg bor ikke i en kjellerleilighet selv, om du skulle lure. Anonymkode: 1ad35...d46 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wasim Zahid, lege og tidligere muslim forlot islam, han sier selv at han ikke har fått noe hets eller trusler. Så slutt å spre løgner og kom deg ut av kjellerleiligheten. Få deg et liv. Islam aner ikke hvem du er. Du prøver bare å være en «helt» uten å ha gjort noe. Anonymkode: 73e1f...645 Her er det vel kanskje du som forsøker å spille en helt. En Islamhelt, eller? Ta en titt på ditt eget liv, før du begynner å peke på andre mennesker som er skeptiske mot en religion som rett og slett har knulla hele verden. Unnskyld språket, men jeg er møkk lei mennesker som som enten skal dra rasismekortet eller forøke å angripe eller nedverge andre mennesker som stiller spørsmål. Og i det tilfelle her, et stort og viktig spørsmål. Jeg er fra Midtøsten og er utrolig stolt over å ha foreldre som aldri har prøvd å manipulere eller tvinge meg til å praktisere noe jeg ikke ønsker å tro på. Vi spiser svin hele gjengen og ingen av oss praktiserer islam, men vi vet likevel hvor vi er fra. Anonymkode: 1ad35...d46 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er det vel kanskje du som forsøker å spille en helt. En Islamhelt, eller? Ta en titt på ditt eget liv, før du begynner å peke på andre mennesker som er skeptiske mot en religion som rett og slett har knulla hele verden. Unnskyld språket, men jeg er møkk lei mennesker som som enten skal dra rasismekortet eller forøke å angripe eller nedverge andre mennesker som stiller spørsmål. Og i det tilfelle her, et stort og viktig spørsmål. Jeg er fra Midtøsten og er utrolig stolt over å ha foreldre som aldri har prøvd å manipulere eller tvinge meg til å praktisere noe jeg ikke ønsker å tro på. Vi spiser svin hele gjengen og ingen av oss praktiserer islam, men vi vet likevel hvor vi er fra. Anonymkode: 1ad35...d46 Okei så hva? Bare fordi du er fra Midtøsten og ikke muslim så betyr det at det er et problem om noen er det? Du sier du er fri til å ikke være muslim, da er det ikke noe problem da. TS mener nemlig at sånne som deg blir truet når det ikke er tilfellet. Anonymkode: 73e1f...645
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei så hva? Bare fordi du er fra Midtøsten og ikke muslim så betyr det at det er et problem om noen er det? Du sier du er fri til å ikke være muslim, da er det ikke noe problem da. TS mener nemlig at sånne som deg blir truet når det ikke er tilfellet. Anonymkode: 73e1f...645 Har jeg skrevet at det er et problem dersom noen er en troende muslim? Du blander ganske mye urelevant i kommentarene dine til meg altså. Som den forrige kommentaren hvor jeg nevnte «kjellerleilighet». Der ramset du opp masse urelevant som ikke hadde noe med min kommentar til deg å gjøre. Jeg kan bekrefte at jeg aldri har blitt truet, men jeg har fått utrolig mye hets fra andre muslimer og da kun pakistanere. Hva som er årsaken til det vet jeg ikke. Anonymkode: 1ad35...d46 2
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 Ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring, og svar til det. _popcorn_, mod
Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 14.37): De beste og tryggeste landene i verden er de rike muslimske landene. UAE, Qatar, Oman, Kuwait. Alle religioner er tillat, det er rent i gatene, ingen narkotika på gatene, ingen kriminalitet. Folk låser ikke dørene sine fordi det er så trygt. Folk legger igjen bilnøklene i bilene sine. Bra veier og infrastruktur, helsehjelp. Anonymkode: 73e1f...645 Hæ!!!! Qatar er på ingen måte trygt, de driver med slavearbeid, forbyr homofili, ingen presse eller ytringsfrihet og kvinner har dårlige rettigheter. Det finnes kanskje en liten minoritet av velstående heterofile menn som ikke har noen behov for og ytre seg som har det trygt, men det er på ingen måtte noe beundringsverdig med regime i Qatar. Du må jo være et rasistisk troll som forsøker og sverte islam her😅 men det at det finnes fæle diktaturer som praktiserer en religion beviser ingen ting om den regionen. Diktaturer og andregrusomheter finnes innen for alle religioner, også ateisme. 2
Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 16.20): Hvorfor diskriminerer du de som bor i en kjellerleilighet? Er du klar over hvor hardt du kan treffe ande som leser innlegget ditt og kanskje bor i en kjellerleilighet? Er de mindre verdt? Nei, jeg bor ikke i en kjellerleilighet selv, om du skulle lure. Anonymkode: 1ad35...d46 Hahah jeg bor i kjellerleilighet, hvordan skal innlegge du siterte treffe meg? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå