Gå til innhold

Hvis du skal spare/ har lite penger...hva prioriterer du vekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prioriterer da bort å kjøpe klær og sko, gode hudkremer ( som ofte koster litt) , interiørting, spise ute, vitaminer.....hvordan er det med deg?

Anonymkode: d6eef...707

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel åpenbart, jeg kjøper jo ikke interiør hvis jeg skal spare penger 🙃 både jeg og du er såpass priviligerte at vi kan droppe hudkrem, andre må droppe middag til ungene sine og spise havregrøt.

Anonymkode: 56c48...7a5

• Liker 5
Skrevet

Oj, den lista kan bli ganske lang 🙈

Ting jeg kunne droppet:

- Dyr kaffe 

- Cafekjøp

- Nye klær/sko (til meg selv)

- Utelukkende kjøpt brukt til barn

- Konsekvent billigste produkter på mat/husholdning 

- Kutte kjøp av sminke/hudpleie som ikke er helt basic

- Ikke kjøpe noe relatert til planter 😬 (eventuelt garn eller annet folk kjøper)

Men gjør jeg det? Ikke før jeg MÅ. 

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Klær til meg selv, frisør, mat ute/take away, alkohol, sosialt som koster penger

Skrevet

Hadde nok startet med komplett shoppestopp. Jeg har jo alt jeg trenger, og mer til, både av klær, hudpleie og annet. 

Skrevet

Sparte så mye på å droppe bil at jeg kunne øke alle de andre postene og fortsatt spare penger 

Anonymkode: 7d438...63d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gått ned mye i inntekt det siste året og har vært nødt til å droppe/redusere:

-Cafe/restaurantbesøk 

-Takeaway-kaffe

-Dyre hudpleieprodukter

-Manikyr og brynstyling

-Kjøp av klær til meg selv

-Kjøp av interiør og blomster

-Merkeklær til barna

Anonymkode: c5604...159

Skrevet

Takeaway
Planlegger billigere middager
Konsert, kino, svømmehall - slike ting
Droppe å kjøpe klær både til voksne og barn som ikke er strengt nødvendig

Anonymkode: a7042...2b0

Skrevet

Jeg sparte noen år til leilighet, da kjøpte jeg aldri noe uten rimelig mat. 

Anonymkode: bea7c...49a

• Liker 1
Skrevet

Sløseutgifter, og ting jeg vil ha, men ikke egentlig trenger.

Skrevet

Kutter: spise ute, vin, frisør, klær-sjekker kanskje fretex heller, ferier utenlands (bare stress uansett, ikke avslappende), hvis strømmen er dyr: varmekabler, dusjer på jobb, passer på å ha mer i vaskemaskinen kjører den sjeldnere, bruker tepper og skrur ned tempen.

Anonymkode: bc4d9...f98

Skrevet

Jeg har i årevis kuttet: 

Klær (kjøper bare når jeg må) og sko, sist jeg kjøpte et nytt par var vel i 2018. Går aldri på shopping eller på et senter, det er oppskriften på å ikke lykkes. Når jeg trenger noe ser jeg etter brukt først, og låner gjerne av venner om det er en kjole til en spesiell anledning.

Cafe og restaurant. Skjer kanskje annenhver måned at jeg går på cafe, restaurant er sjeldent.

Takeaway kun en gang i mnd

Interiør, bruker der samme jeg har gjort i åresvis. Liker det jeg har, så er ingen grunn til å bytte.

Spiser vegetarisk i snitt 6 dager i uka, og planlegger mat fra hva jeg har i kjøleskap og frys først. Er kreativ med rester og spiser opp maten.

Mye strømsparing.

Reparerer det jeg eier først.

Kjøper oppladbare batterier i stedet for engangs.

Bruker vaskefiller og mikrofiberkluter i stedet for tørkepapir 

Frisør 1-2 ganger i året, kun klipp.

Bruker opp alt jeg har før jeg kjøper nytt, spesielt sminke og hudpleie. Utrolig hvor lite man trenger i året når man kun bruker en ting til den er tom.

Prisjakt om jeg må kjøpe noe dyrt, og bruker kredittkort for cashback. Og kickback, synd de legger ned.

Tenker meg alltid om i minst 30 dager før jeg kjøper noe jeg har lyst på. 90% av tiden har jeg glemt det og kjøper ikke likevel.

Ønsker meg gavekort til jul og bursdag, og kjøper ting jeg trenger for det.

Slik har jeg gjort det siden jeg var student, og nå som jeg er syk på aap kommer gode vaner godt med. 

Anonymkode: 6a00a...841

• Liker 4
Skrevet

Klær,sko, dyr mat, kafe, kino, ukeblader, kaffe på Espressohouse,ferier,bussturer der månedskortet ikke gjelder,frisør. Engangsgulvvask.

Takeaway, matkasser,planter, blomster, taxi. Men avogtil må jeg ta taxi, fra legevakt på natt når ikke bussen går.

Anonymkode: da3eb...69d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Prisjakt om jeg må kjøpe noe dyrt, og bruker kredittkort for cashback. Og kickback, synd de legger ned.

Remeber card har dette fortsatt: https://www.remember.no/reward/rabatt/

Anonymkode: 91949...ff1

Skrevet

Har jeg lite penger en måned så kjøper jeg litt rimeligere vin og øl den måneden

Anonymkode: 91949...ff1

Skrevet

Vil påstå at 80% av det jeg bruker penger på er ting jeg ikke trenger. Hus, bil, medisiner og normal frokost/lunsj/middagsmat trenger jeg. Alt annet kan bortprioriteres. 

Skrevet

Kutter ut vaskedamen, og begynner å se på pris på matvarene jeg handler (handle billigere alternativer enn hva jeg gjør nå).

Handler allerede ganske lite klær ut fra miljøhensyn, og har ellers lite luksusvaner. Jeg går til frisør maks 1-2 ganger pr år, tar aldri hudpleie, manikyr osv, kun billige sminke- og hudpleieprodukter. Trener heller ikke på senter, løper ute året rundt. 

Anonymkode: 966bf...be9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg prioriterer da bort å kjøpe klær og sko, gode hudkremer ( som ofte koster litt) , interiørting, spise ute, vitaminer.....hvordan er det med deg?

Anonymkode: d6eef...707

Interiør ryker først, klær, sko, Spotify og andre abonnement. Hudkremer og sminke bruker jeg ikke. Tannkrem og såpe må jeg nesten ha. 
Det siste som kuttes ned på er mat ute og frisør en gang i halvåret.

Anonymkode: 8ec2f...72c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klær,sko, dyr mat, kafe, kino, ukeblader, kaffe på Espressohouse,ferier,bussturer der månedskortet ikke gjelder,frisør. Engangsgulvvask.

Takeaway, matkasser,planter, blomster, taxi. Men avogtil må jeg ta taxi, fra legevakt på natt når ikke bussen går.

Anonymkode: da3eb...69d

Har ikke brukt penger på noe av dette det sistw tiåret bortsett fra litt klær og ukeblader og spart mye!

Anonymkode: f9530...5e3

Skrevet

Klær og sko går først her. Og cafe og resturant besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...