Gå til innhold

Lærling/Lånekassen/gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter litt i saksen, og vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. 
Er lærling og har stipend fra Lånekassen for å ha råd til å forsørge meg og barna. 

Et lån som er exen sitt som jeg også står på er gått videre, men de hadde ikke noe å trekke fra meg. Jeg har søkt gjeldsordning, men det går jo ikke når jeg har stipend siden det ikke er gammel gjeld. 

jeg kan heller ikke avslutte stipendet, for da må jeg slutte som lærling som vil si at jeg ikke får meg fast jobb.. 

skal jeg heller da bare gjøre ferdig utdanningen, og søke på ny gjeldsordning senere når jeg er ferdig utdannet? ( om han ikke betaler ) 

Anonymkode: 5a087...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt kreditor og forklar saken, de er ofte svært behjelpelige bare man forklarer saken for dem. Nå kjenner jeg ikke til situasjonen din men om du hadde foreslått betale en liten summ i mnd for å holde bevegelse på lånet og dekke renter mot at du øker dette når lærlingtiden er over eller du får bedre lønn.  Summen burde jo også reflektere din andel av lånet så om dere for eksempel betalte 500 hver eller splittet lånet så du ikke sitter å betaler for han om han ikke har interesse av en løsning.

De har jo ikke noe å hente hos deg uansett men du virker jo til å ville fikse opp i dette på en god måte og om du bare viser kreditor det så hjelper det mye. Om du har prøvd å komme med realistiske løsninger og vist interesse for å ordne opp så kommer de sjeldent langt i namsfogden, da bare legger du til at du har prøvd å finne en løsning så vil dette ofte bli vektlagt mye.

Anonymkode: d1b77...bc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):