AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Det er så mange foreldre som lager drama med hverandre når det skjer konflikt mellom. De sender meldinger til andre foreldre, sprer rykter lenge etter barna har blitt venner igjen.. noen som har opplevelser med slike foreldre? Anonymkode: d7596...9be
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så mange foreldre som lager drama med hverandre når det skjer konflikt mellom. De sender meldinger til andre foreldre, sprer rykter lenge etter barna har blitt venner igjen.. noen som har opplevelser med slike foreldre? Anonymkode: d7596...9be Når det skjer konflikt mellom barna skulle det stå Anonymkode: d7596...9be
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er så mange foreldre som lager drama med hverandre når det skjer konflikt mellom. De sender meldinger til andre foreldre, sprer rykter lenge etter barna har blitt venner igjen.. noen som har opplevelser med slike foreldre? Anonymkode: d7596...9be Nei, heldigvis er foreldrene til barna i mitt barna klasse voksne folk. Vi prater sammen dersom det har vært hendelser mellom barna og vi ordner opp i det. Anonymkode: 15450...aba
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Jeg tenker at noen foreldre nødvendigvis er like enkle som de man gikk i klasse med på ungdomsskolen. Og det beste er bare å unngå dem så mye som mulig. Jeg var på foreldremøte i fjor, og da tok skolen opp at noen hadde begynt å naske på butikken. Og ønsket at vi skulle snakke med ungene våre, slik at de fikk noen verktøy i tilfelle de ble oppfordret til stjeling av noen de så opp til. Da ble ei mor helt hysterisk og mente at dette trengte vi ikke snakke med ungene om, for de hadde jo å innfinne seg etter Norges lover. Læreren prøvde igjen å si at ja, dette er jo viktig, men at det kan være vanskelig for et barn å stå i mot venner osv dersom situasjonen oppstår. Og at det derfor er lurt å snakke om det på forhånd. Men denne mora fortsatte med at ungene måtte holde seg til Norges lover. Noe annet var jo straffbart. Da tenkte jeg at jeg kanskje ikke skal oppfordre til vennskap mellom hennes barn og mitt. Og at om de ble venner, så må jeg formulere meg på en utrolig korrekt måte, sammenliknet med det muntlige språket jeg deler med andre mødre. Anonymkode: 2f913...85d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Sånn blir det, når foreldre ikke tåler å ta imot konstruktiv kritikk som er gitt på en tydelig måte. Tøft å stå i, sikkert, men like fullt berettiget. Når de da sletter motparten fra sosiale medier rett etterpå også unngår å se en i øynene etter det, så skjønner man at de ikke tåler å få tilbakemeldinger når det har skjedd noe dumt mellom barna. Anonymkode: ee481...a0d
GammelKaktus Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Har heldigvis sluppet unna slikt, ikke har det vært noen konflikter heller. 😄 Men har en venninne som har et barn i en klasse der det er en mor som er helt ustabil. Henne barn har mobbet min venninnes barn ved flere anledninger, skolen er inni bildet og det er relativt alvorlig. Første gang venninna mi tok kontakt med skolen for å prate med de om en episode så ble hun stoppet av mora dagen etterpå og truet på livet... 😮 Når min venninne fulgte barnet til skolen så pleide moren å kjøre sakte etter venninna mi og åpnet vinduet og kalte henne de verste ting det var skikkelig ille. Til slutt måtte venninna mi gå til politiet for det ble så graverende, da roet det seg en stund og så begynte det på igjen nå så hun vurderer å ta barnet ut av skolen. Det går visst ikke an å snakke fornuft med dette mennesket for hun begynner å kjefte og ser ut som om hun skal til å slåss så ja... Låst situasjon. Mannen hennes er ikke mye til hjelp han heller, han står der som er idiot...helt fjernt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Ja. Det har begynt å gå rykter her nå. Døtrene våre har en konflikt. Min datter har valgt å kutte ut hennes datter, dette aksepterer ikke mora eller dattera (alle skal jo være venner!). Skolen er dratt inn, og hun nekter å snakke med meg nå. Ikke hils eller noe. Hun har sletta meg fra fb. Skolens sosiallærer ringte meg, snakka lenge og vel. Døtrene er i 6 klasse. Anonymkode: d872b...733
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Desverre er det ofte dei foreldrene som er veldig opptatt av at alle ungene skal vere venner, som er dei verste til å lage store langvarige konflikter. Har lært meg etter 30 år som forelder til flere barn, både jenter og gutter å skygge banen. Har måttet redusere kontakten med foreldre (var gode venner og naboer) som har hatt barn på alder med ene barnet mitt. Her var den ene forelderen veldig opptatt av at alle skulle vere venner og snakket om det opp og ned for. Når der kom til stykket var det kun når der gagnet dem selv og barna deres det var viktig at alle var venner. Orket ikke slikt i lengden, så når vi kunne flytte fra byggefeltet var det en stor lettelse å få avstand til det. Skal aldri noensinne bo i byggefelt med barn igjen. Anonymkode: 51758...13a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Her ordner barna opp selv. Der har vi foreldre hvert enige om siden de startet i førsteklasse. De ordner opp mellom seg selv så langt det ikke dreier seg om voldtilfeller. Anonymkode: c5aa0...bec
Perelandra Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg