Gå til innhold

Prøver å bli gravid, og legen sa jeg ikke må stresse med det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er over 35 så og ikke blitt gravid på noen sykluser så tok blodprøver for å sjekke fertilitet. Fine verdier på alt. Har også høvelig stabil syklus. 
Men, har hatt klamydia uten å vite det i noen måneder og tenker nå på om det kan ha gjort at egglederene tette. Kan få utdredring på det om jeg ikke blir gravid fram til jul. 

Men hun ba meg ikke stresse. Og er helt enig, men hvordan klare å slappe helt av da uten stress?? 
Hun mener det påvirker negativt.

Anonymkode: 60f8a...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull, stress påvirker ikke sjansen. Men er kjipt å være stressa da. Klamydia et par måneder er nok ikke nok til å påvirke. Og de fleste blir gravide uten prøverør også etter 35. Så du bør ha gode sjanser. Masse lykke til!

Anonymkode: 702d0...8c4

• Liker 4
Skrevet

Hun mener vel at du skal ta vare på kroppen - sove godt, bevege deg, være sosial osv.

"Stress" er jo i seg selv litt vanskelig å definere, men ofte betyr det at folk oppfører seg på en måte som sliter litt på kroppen. Høy puls osv. Så er det jo bevist at sex oftere ledere til graviditet når begge parter får orgasme, som ofte for kvinner betyr å stresse ned :)

Anonymkode: 1e8e5...b76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...