Gå til innhold

Hvor mange vaksinedoser skal du ta?

Psilocybe

Hvor mange vaksinedoser skal du ta?   

132 stemmer

1. 1. Hvor mange vaksinedoser skal du ta?

• 0
      59
    • 1
      6
    • 2
      25
    • 3
      17
    • 4-9
      0
    • 10 eller flere
      25

Anbefalte innlegg

Fjellgjeita79 skrev (5 minutter siden):

Jeg er og sunn og frisk, blodtype null. Men jeg tar ikke vaksine for meg, jeg tar den for de som er rundt meg. 
Snakk om ego tankegang.

Så omsorgsfull og empatisk du er da som tar den kun for felleskapets skyld!🥰 Det må være deilig å sitte på den høye hest og tro at du er «bedre» enn andre kun basert på vaksinestatus. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vow. 43% svarer 0. Positivt overrasket. Slenger meg på og svarer også 0. Hva skal man med en vaksine man ikke trenger?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overraskende resultat foreløpig. Man skulle ikke tro det var så mange "antivaxxere" her inne, tatt i betraktning at nitti prosent av landets befolkning nå angivelig er dobbeltvaksinert. Kanskje det henger sammen med at alle "antivaxx"-innlegg rutinemessig blir slettet på KG? Jeg har selv fått slettet et svar i denne tråden, hvor jeg postet en gammel VG-forside som omhandlet Pandemrix. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (53 minutter siden):

Litt overraskende resultat foreløpig. Man skulle ikke tro det var så mange "antivaxxere" her inne, tatt i betraktning at nitti prosent av landets befolkning nå angivelig er dobbeltvaksinert. Kanskje det henger sammen med at alle "antivaxx"-innlegg rutinemessig blir slettet på KG? Jeg har selv fått slettet et svar i denne tråden, hvor jeg postet en gammel VG-forside som omhandlet Pandemrix. 

Tuller du? Dette underforumet er antivaxx-central, det lyser gjennom, selv med iherdige forsøk på moderering (90%/40% forholdet sier i grunnen alt). Som du sier så gjenspeiler ikke innleggene her inne den generelle holdningen i befolkningen.

Det er noe stakkarslig med engasjementet deres her i Norge. I USA har vaksinemotstand større konsekvenser da antall uvaksinerte er så høyt. Her er det frihet under ansvar. Vi har ikke koronapass for å delta i samfunnet innenlands en gang. Så diktatur-argumentet har heller ingen tyngde lenger. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta det som blir anbefalt. Har hatt mine 2, blir det en tredje tar jeg den, også den fjerde osv.

Tror egentlig at det til slutt blir en årlig vaksine. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt to til nå og tar vel så mange som blir anbefalt. Jobber i et yrke hvor jeg møter mange mennesker, og har mange mennesker i nær omkrets som ikke vil tåle å bli smittet. Jeg er ikke så redd for å bli smittet selv, men kommer 100% til å bli det via jobben, og er bekymret for nære og kjære med annen helse enn meg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0, akkurat som saklighetsnivået til denne antivaxx stråmannen som til stadighet dukker opp.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellgjeita79
Frøya90 skrev (6 timer siden):

Så omsorgsfull og empatisk du er da som tar den kun for felleskapets skyld!🥰 Det må være deilig å sitte på den høye hest og tro at du er «bedre» enn andre kun basert på vaksinestatus. 

Jeg sitter ikke på en høy hest eller tror jeg er bedre enn andre. Hvor har du det fra? Men jeg tok vaksinene for felleskapet, slik alle andre rundt meg gjorde og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellgjeita79
Sirisiri10 skrev (7 timer siden):

Så du følger alle smitteverntiltakene også? Holder avstand, spriter hender, kun noen få i omgangskretsen, munnbind der man ikke kan holde avstand, test og isolasjon ved det minste symptom osv? 

Hvem er du redd for å smitte? 

Ja, det har jeg gjort hele veien. Kjøpte t.o.m hjemmetester. Jeg var redd for å smitte mannen som har en underliggende sykdom, mine gamle foreldre…var generelt redd for å smitte andre. Er det så rart?

Endret av Fjellgjeita79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (13 timer siden):

Jeg har tatt mine 2 doser og med en uke influensasymptomer ++ på begge to kjenner jeg at det klarer seg i massevis. Ikke mer nå!

Hvilken type vaksine var henh. dose 1 og dose 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XaoS skrev (11 timer siden):

Tuller du? Dette underforumet er antivaxx-central, det lyser gjennom, selv med iherdige forsøk på moderering (90%/40% forholdet sier i grunnen alt). Som du sier så gjenspeiler ikke innleggene her inne den generelle holdningen i befolkningen.

Det er noe stakkarslig med engasjementet deres her i Norge. I USA har vaksinemotstand større konsekvenser da antall uvaksinerte er så høyt. Her er det frihet under ansvar. Vi har ikke koronapass for å delta i samfunnet innenlands en gang. Så diktatur-argumentet har heller ingen tyngde lenger. 

Verden er mer enn Norge. Vestlige land vi liker å sammenligne oss med (Canada, Australia,USA) har innført vaksinetvang og er praktisk talt diktaturer som holder egen befolkning fanget. Når det er sagt er det også vaksinepass i Norge.

Ja, man kan sitte i karantene osv. Men dette koster tid og penger. Man må altså betale ekstra for å kunne reise ut av landet som uvaksinert. Dette er noe helt nytt. Noe lignende skjedde ikke for 100 år siden under spanskesyken (som var mye mer dødelig og rammet unge). Det snakkes også i Australia om at livet for uvaksinerte vil bli vanskeligere, for alltid. Minner om at Australia ikke er en fjern bananrepublikk i Afrika, men et vestlig, europeisk (kulturelt) land.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger fagekspertisens anbefalinger. Har tatt de to de anbefaler. Anbefaler de flere blir det flere. Håper de som ikke vil være med på dette får restriksjoner siden de ikke er med på å fjerne dette problemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Pfizer vaksine 3 ganger. Først de to dosene som alle er anbefalt, deretter en dose til fordi jeg pga medisinering har nedsatt immunforsvar. Har ikke hatt noen bivirkninger annet enn litt øm arm dagen etter vaksinering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøya90 skrev (På 1.10.2021 den 10.59):

Jeg skal ikke ta noen doser. Jeg er sunn og frisk og har blodtype O. En del forskning har kommet frem til at det sannsynligvis minsker risikoen for alvorlig sykdom 

Er også sunn og frisk med blodtype O, men kjenner noen som har fått korona, og det ønsker ikke jeg meg. Ikke smaker de noe, ikke lukter de noe og to av dem sliter med å puste normalt ett år etterpå. Så ja takk til vaksine! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (På 1.10.2021 den 13.10):

Jeg kommer til å ta 0. Det er grenser for hvor mye en skal ha i seg for å unngå noe som arter seg som forkjølelse for de aller fleste. 

Ja, men det er som å kjøre bil uten sikkerhetsbelte. Det går knallbra det, helt til det ikke går knallbra...

Jeg har kjørt i snart 25 år uten å trenge sikkerhetsbelte. Men jeg slutter ikke å bruke det av den grunn. Kan være jeg aldri trenger det, og det kan hende jeg trenger det på vei til butikken etterpå. 

Endret av takkatt
Tillegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Overgang said:

Hvilken type vaksine var henh. dose 1 og dose 2 ?

Moderna begge to 👍🏼 Misforstå meg rett, jeg er glad for de to dosene, men orker ikke mer nå med så mye plager 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...